Forum modelarzy kolejowych w wielkości N

FREMO, Free-Mo - GRAFIKON PL

Misiek - 2007-11-30, 14:34
Temat postu: GRAFIKON PL
Służy toto do układania całkiem sensownego rozkładu jazdy bez pierniczenia się w jakieś arkusze excel, obrazki w Corelu czy CAD'zie

Program wypluwa:
- graficzny rozkład jazdy pociągów dla danych linii
- coś w stylu "planu pracy maszynistów" pod nazwą "obiegi lokomotyw"
- rozkład jazdy dla poszczególnych stacji
- obiegi składów, chyba w domyśle pasażerskich ;-) ot, taki gadżet

Kilka opcji/funkcji jest niezrozumiałych, trzeba je przećwiczyć na jakimś przykładzie ;-)
Kwestię nazw typu www.n-orma.pl, PKP itd. są zaszyte w programie. Można zmienić.
edit: znaczy zmieniłem, bo się nie tylko eNkowo zrobiło :-D

Programik może być parametryzowany dla wielkości HO, TT i N, uwzględnia też "modelowe" przyśpieszenie czasu ;-)
Zależnie od tego przeliczane są czasy przejazdu między stacjami.

Polska wersja objęła mętne tłumaczenie zwrotów i komend użytych w czeskiej wersji, oraz przeróbkę typów pociągów na takie spotykane w IV epoce PKP - mniej więcej do 1990 roku.
Uwzględniona jest trakcja parowa, elektryczna, spalinowa.

Przy tworzeniu pociągu można przypisać wartości w postaci:
- czas postoju na stacji
- prędkość szlakowa między danymi stacjami
- można zmienić czas postoju na poszczególnych stacjach (dobre do skomunikowań lub mijanek)
- peron, na który wjeżdża dany pociąg
- gadżet: masa pociągu (ładnie wygląda w rozkładzie jazdy)

W załączniku:
- zrzut-obrazek ze strony głównej oraz to co wypluwa się do plików HTML
obrazek - tabelkę z kolorowymi kreseczkami można ścieśniać, rozszerzać, bla, bla...

- Program właściwy - uruchamia się plikiem grafikon.jar
jednak, żeby nie było za dobrze, wymaga uprzedniej instalacji środowiska JAVA_coś_tam
do sciagnięcia TUTAJ .

Kod źródłowy programu jest free ;-) czy jak to się tam nazywa.
Licencja GPL, czy jakoś tak - nie znam się na tym

Chłopaki z OstraMo zrobili kawał dobrej roboty!!!
Strona Grafikona jest tutaj

p.s. "grafikon" oznacza podobno to samo co "rozkład jazdy" ;-)

Misiek - 2007-12-01, 20:04

w ramach testów wklepałem rozkład jazdy z Pragi (w dwóch miejscach trzeba było skomunikować pociągi, ale ogólnie było OK)

nadal nie wiem co za diabel jest "Turnusy" i do czego to może być potrzebne

milan - 2007-12-01, 20:19

Misiek:
nadal nie wiem co za diabel jest "Turnusy" i do czego to może być potrzebne


Az budu mit cas vysvetlim :mrgreen:

hugwa - 2008-03-31, 09:11

Misiek - jakoś przy okazji albo w przypływie naglego i niespodziewanego wolnego czasu spolszczyłbyś te jankeskie opisy typów stacji... Bardzo nie wkurzają, ale troszkę. ;-)
jub - 2008-05-03, 09:14

Pokud by mel nekdo zajem udelat polsky preklad, muzu ho dat do grafikonu?

(Anyone interested in creating the polish langauage version, that I could include?)

S pozdravem
Jakub Cernohorsky

Misiek - 2008-05-03, 17:54

Yes!
Great idea :idea:
Especially, when the new version of the Grafikon appears!

jub - 2008-05-03, 19:34

Ok, on my page http://jub.parostroj.net/grafikon there are latest sources or if you would like I have prepared zip for translation: http://jub.parostroj.net/...translation.zip , where all property files are outside jar (in for_translation directory). Currently there are texts in czech (default) and slovak. The texts for the GUI are in gt_texts.properties. Other property files are for generated output. I don't know how useful is the output with timetables for trains, I can imagine that the polish version looks quite different from the czech one.

Small utility for translating java property files can be found here: http://attesoro.org/.

Regards,
Jakub

Misiek - 2008-05-04, 21:16

:mrgreen: I try translate!
jub napisał/a:
I don't know how useful is the output with timetables for trains, I can imagine that the polish version looks quite different from the czech one.
No problem! We can use Czech version of timetable ;-)

__________
na razie znalazłem takie nowości:
- szlak może być dwutorowy
- można samemu generować, z poziomu programu, nazwy, rodzaje, skróty i kolory dla pociągów (bez grzebania w osnowie)
- na obrazkowym RJ widoczne są minuty pokazujące czas przyjazdu/odjazdu
- pociągi cykliczne można skopiować - znaczy podać inny czas odjazdu ze stacji dla "takiego klona"
- stare wersje rozkładu nie działają z nową wersją GRAFIKON-a

Misiek - 2008-05-07, 09:11

Ahoj!

Jest już częściowo spolszczona wersja Grafikon-u ver. 0.0.9 :-)

Żródło i gotowy plik do ściągnięcia ze strony autora: http://jub.parostroj.net/grafikon

tak na szybko - kilka błędów ortograficznych zrobiłem, nie przetłumaczyłem kilku, jak widać teraz, oczywistych zwrotów (albo zrobiłem źle). Ale do tego potrzebne sa przykłady :arrow: w załączeniu kawałek rozkładu radomskiego* ;-) Reszte będe dłubał "w wolnej chwili"

Thank you Jakub :!:

Pozdro dla Krakusów 8-)

* w celach testowych zrobiłem jeden błąd w rozkładzie ;-)

Misiek - 2008-05-30, 13:12

jest polska aktualizacja ;-)

o cholera, teraz jakby co to wszystko będzie na mnie.

Překlady:
slovenský - Peter Meszároš
polský - Marcin Miś

hugwa - 2008-09-08, 10:25

Sporo tego. Na przykład: co to są te kategorie linii? Jakieś D2 i D3 czy coś...
Czy można samemu dołożyć inne rodzaje trakcji, tak jak pociągów? Teraz jest ino 'elektryczna' i 'spalinowa'.
Czy można wyświetlać pełną wartość minut odjazdu/przyjazdu? Tak jak jest to trochę dodupowato, bo trzeba policzyć kreski żeby wiedzieć ile dziesiątek minut jest po pełnej godzinie i dopiero dołożyć pokazaną wartość...

Misiek - 2008-09-08, 10:32

hugwa napisał/a:
Sporo tego. Na przykład: co to są te kategorie linii? Jakieś D2 i D3 czy coś...
no wlasnie tego nie wiem, to chyba jakaś południowa specyfika
hugwa napisał/a:
Czy można samemu dołożyć inne rodzaje trakcji, tak jak pociągów? Teraz jest ino 'elektryczna' i 'spalinowa'.
bo defaultowa jest "parowa" gdzie przez dodanie cyferki S lub E robi się prawidłowy (zgodny z instrukcyjami) symbol pociągu (przynajmniej tak to robiłem... kilka miesięcy temu)
(załączyłbym ząłącznik, ale mi z pracy się od jakiegoś czasu NA TYM FORUM nie dodaje załączników

ale.. nazwy pociągów generuje się samemu, mozna oczywiście dodać wszystkie rodzaje włącznie z podwariantami
tylko po co? skoro tak jak jest powinno wystarczyć :-)

hugwa napisał/a:
Czy można wyświetlać pełną wartość minut odjazdu/przyjazdu? Tak jak jest to trochę dodupowato, bo trzeba policzyć kreski żeby wiedzieć ile dziesiątek minut jest po pełnej godzinie i dopiero dołożyć pokazaną wartość...
nie, chyba nie można, tak, jest dupowato, po prostu: wyłącz ten zbędny gadżet ;-)
hugwa - 2008-09-08, 11:17

Misiek napisał/a:
wyłącz ten zbędny gadżet

Nie jest zbędny. Dla obsługi stacji jest wygodniejszy niż zerkanie w tabelaryczny rozkład.
Zerkam i wiem że o tej i tej pociąg stamtąd przed tym stąd o takiej to a takiej ;-)

Misiek - 2008-09-08, 11:29

no to chyba trzeba będzie cienkim-pisem dobazgrać "godzinki"
i inne "gorzkie żale"

czas "przerwy technologicznej" skończył się zgodnie z prawem Murphy'ego
znaczy dopadła mię robota

hugwa - 2008-09-08, 21:56

Do czego służa okienka do odznaczania w trzech kolumnach w rozkładzie jazdy poszczególnych pociągów?
Maja tajemnicze skróty 'Zob.','Obs.','Pos.'
Nie mozna tam całej nazwy umieścić?

Misiek - 2008-09-09, 08:07

hugwa napisał/a:
Maja tajemnicze skróty 'Zob.','Obs.','Pos.'
nie znaju :-|
od tego masz przykłady, żeby sprawdzać co i po co :-)

równie dobrze można tam dodać skróty niekoniecznie wynikające z oryginału, byle było wiadomo GDZIE się je wcześniej wpisuje

bajdełej - masz chyba starszą wersję Grafikon'a

u mnie "odswierz" jest przez "Ż"
chyba, że jest jeszce babol w innym miejscu

Misiek - 2008-09-11, 08:09

Wczoraj go wygrzebałem, jeden przypadek na 3 inne "odświeżenia"
Dodałem do poprawek "jazdzę"

Z przykładów wychodzi, że te Pos, Zob, itd. może dotyczyć jakiś manewrów na stacjach, próśb o jechanie innym torem itd...
D2 i D3 to chyba jedbnak jakieś rodzaje srk na stacjach? Google coś na ten temat pokazuje, ale... po czesku :-)

objaśnienia (kodowe) skrótów są takie:
Zob. ->> train.table.comment.shown (może być, że jak wpiszesz uwagi do pociągu i zaznaczysz tę opcję, to uwaga ta pojawi się na RJ)

Obs. ->> train.table.occupied.track ->> wtedy chyba na RJ pojawia się komunikat: na odjezdové straně se posunuje, vjíždějte opatrně

Pos. ->> Train.table.shunt

to tak na szybko

hugwa - 2008-09-14, 23:33

Przydałaby się możliwość zapisywania wykresów dla poszczególnych drużyn/pociągów/składów. W tej chwili zapisuje się wszystko na szaro.
Ale to raczej wniosek dla Tfu!rcy.

Misiek - 2008-09-15, 10:24

hugwa napisał/a:
Hm. Chyba trzeba nawiązać kontakt pisemny w katolickim języku ze Stfurcą.
no to już nie ja
nie pisze dobrze w spiku

testy:
Zob. - tak jak myślałem - jak się w rozkładzie dla pociągu to zaznaczy, to wtedy pole "uwagi" będące obok jest widoczne na rozkladzie jazdy pociągów, bez tego widoczne było tylko na rozkładzie stacyjnym

Pos. i Obs. - odwrotnie
:arrow:
Obs. -> po zaznaczeniu, na rozkładzie jazdy (poc i stacyjnym) pojawia się komentarz: "możliwy wjazd na zajęty tor"
Pos. -> tamto coś o manewrach.

Wydaje mi się, że o ile Obs. można zolstawić (np. jako WNZT wjazd na zajęty tor ;-) ) to to drugie nie jest konieczne,
albo do obydwu można przypisać całkiem inne polecenia, które bardziej nam się przydadzą.

tak samo jest z trakcją spalinową i elektryczną w oznaczeniach pociągów
momim zamysłem było, żeby przez odpowiednie zaznaczenie modyfikowała się automatycznie nazwa pociągu
tymczasem (tak jak w oryginale) zaznaczenie okienka "trakcja spalinowa" powoduje, że na RJ pojawia się oznaczenie trakcji jako: "wagon motorowy" -> już dodałem do poprawek, ale na Naumburg TRZEBA odhaczyć wszystkie pociągi, które miały to zaznaczone
bo wyjdzie babol: "wagon motorowy: ST44"
docelowo zawsze będzie w tym miejscu: "lok.:"

hugwa - 2008-09-15, 10:31

Misiek napisał/a:
TRZEBA odhaczyć wszystkie pociągi, które miały to zaznaczone

Przejrzę, część to może mieć.
Misiek napisał/a:
momim zamysłem było, żeby przez odpowiednie zaznaczenie modyfikowała się automatycznie nazwa pociągu

Nie jest to konieczne. Nazwa pociągu nie ma nic wspólnego z trakcją.
No chyba, że chodzi Ci o rodzaje pociągów, np. pospieszny, osobowy. Ale i to nie jest konieczne, bo to nie jest jakaś tytaniczna robota.
Jednak przydałyby się docelowo, kiedyś tam, wszystkie rodzaje pojazdów trakcyjnych, choćby w zestawie uproszczonym: parowóz, lok. spalinowa, lok. elektryczna, wagon silnikowy, EZT, pojazd pomocniczy.

Misiek - 2008-09-15, 10:36

hugwa napisał/a:
Nie jest to konieczne.
Niby nie, ale zrobiłem szablon i jakoś dziala
hugwa napisał/a:
Nazwa pociągu nie ma nic wspólnego z trakcją.
oj?
zaraz coś wkleję
(przerwa na pracę)

hugwa - 2008-10-10, 07:14

Dobre: mozna zrobić pociąg z punktu A do punktu A przez C, B, F.
Wtedy na stacji zwrotnej na wykresie jest sliczna krecha od przyjazdu do odjazdu - trudno coś przeoczyć.
Szkoda tylko, że nie można ze stacji zwrotnej odjechac z innego toru niz sie przyjechało - w takim przypadku trzeba rozdzielic oba pociągi.
Wada: i 'tam' i 'nazad' pociąg ma ten sam numer. Ale to raczej nie problem.

Misiek - 2008-12-16, 19:54

napisalem do Jakuba w kwestii nowego tłumaczenia, a zwrotnie otrzymalem taką zapowiedź:

I have enhanced the program with new feature that should allow to incorporate lengths of the trains (computed from weight of the train) to station timetables - ratios can be set in the modelinfo dialog. Don't hesitate to ask if there is something unclear.

Regards,
Jakub


póki co ogarnę się z zaległościami

Misiek - 2009-01-09, 13:50

Hello Marcin,

short description about D2/D3 (in the last implementation I have changed that it is named controlled line). In czech traffic rules controlled lines are named D2 line, otherwise it is D3 line. Controlled line has people in the stations who direct (control) the traffic flow, on not controlled lines, there is only one station that has someone in it (that person controls the flow for the whole line). In the grafikon for non-controlled line should be one station marked as control station.

The only difference for generation purposes is that the timetable for the trains contains more information for non-controlled line - e.g. the track number in the station, bold font for control station and information about crossing of the trains in the station (for stations that has set trapezoid sign - no entry signals in the station).

I don't know if the trapezoid sign is only specific for czech/czechoslovac railwais, but there is this sign instead of entry signal before station.

I hope that this explanation will help.

Regards,
Jakub

to co? wstawiamy np wskaźnik W16 w miejsce trapezoidu?

np. Misie i Markówka

hugwa - 2009-01-09, 14:40

Misiek napisał/a:
W16

Pasuje.

Misiek - 2009-01-09, 14:46

chociaż, to takie umowne na nasze potrzeby tylko?
timetable for the trains contains more information for non-controlled line - e.g. the track number in the station bo to jest fajna funkcja, która by sie przydała także na dużych stacjach, zeby w RJ było pokazane na który tor ma się wjechać

hugwa - 2009-01-09, 14:47

To lepsze niż stosowanie umownie wskaźnika z CZ.
A czy aby nasz W16 nie jest zerżnięty z DE?

Misiek - 2009-01-12, 08:42

uzupełnienie D2/D3

"I went once again through my last mail I found out that not all that was written was correct. The control station is denoted by small target sign after the name of the station. The bold font type is used for first, last and branch stations.

Control station should be only one on non-controlled line. On controlled line there should be none."

Misiek - 2009-01-16, 09:04

nowa wersja 160.

dodatek pożyteczny: możliwość wyboru kolumn pokazywanych w RJ
chyba też od tej wersji można zamieniać dowolnie kolumny - i chyba nie resetuje się to podczas zamykania programu

dodatek do rozgryzienia: "skuteczny czas postoju" - jest do tego jakiś wskaźnik, który po przeliczeniu wg obrazka ver160_2 potrafi skutecznie skasować wpisane czasy postoju na stacji, inne niż 0
hint: przed przeliczeniem program żąda podania tego wskaźnika - wystarczy wpisać "1" i nic się nie zmieni - w sumie to wygląda na gadżet pozwalający przeliczyć czas postoju na stacjach dla wszystkich pociągów w RJ

WM-MODEL - 2009-01-16, 21:23

Misiek napisał/a:
..."skuteczny czas postoju"

Dokładniej =rzeczywisty czas postoju.

Misiek - 2009-01-28, 08:10

kiersNo marudził, że nie ma czytelnego rozkładu jazdy dla stacji technicznych, no taki, żeby wiedział np. dokąd jedzie pociąg i co można do niego dodać.
Spędziłem wczoraj trochę czasu na korespondencji z Jakubem - efektem jest dodatkowy Zeszycik RJ generowany dla poszczególnych stacji na makiecie.
Dla stacji "wewnątrz" makiety sortowanie jest wg czasu wyjazdu z stacji początkowej, więc może być trochę "nie teges"; Dla stacji początkowych (Zwolaków, techniczne) jest w sam raz.
W plaNach jest także odpowiednia kolumna na arkuszu "Stacyjnym"

ver.173 Grafikona do ściągnięcia

hugwa - 2009-01-28, 08:50

W Poznaniu miałem takie same przemyślenia.
Od kilku rozkładów numery pociągów jednoznacznie określały ich relację, ale na Poznań pofantazjowałem i zrobiłem wahadła Tc1-Zw-Tc2 - na Zwolakowie faktycznie bez wykresu były problemy.
hugwa napisał/a:
P 100 - pospieszny Tc1-Zw
O 200 - osobowy Tc2-Zw-Tc1
T 300 - towarowy Tc1-Zw-Tc2
O 400 - witek 1 - Zw-Mk (na dopchniecie rozkładu, last year działało)
O 500 - witek 2 - Tc1-Mk (j.w)
W drugiej sesji pociąg T 300 kursuje tylko na trasie Tc1-Zw, ale dochodzi jeszcze jeden pociąg:
T 600 - towarowy pospieszny Tc2-Zw-Tc1

Wprawdzie to bardzo ułatwiło układanie rozkładu ale chyba lepszy był wariant naumburski (i wcześniejsze) z oddzielnymi numerami dla kazdej relacji.
W Nauburgu było tak:
Cytat:
Px - pociąg pospieszny międzynarodowy ZwD-Son
Tx - wahadło towarowe ZwD-Son
P - pociąg pospieszny Tc2-ZwD
T - pociąg towarowy Tc2-ZwD
O - pociąg osobowy Tc2-ZwD


W Radomiu:
Cytat:
E1 - ekspres Tc1-Tc2
O2 - osobowy Tc1-Tc2
O3 - osobowy Zw-Tu
O4 - osobowy Tc1-Tu
TP5 - towarowy pospieszny Tc1-Tc2
TZ6, TZ7, TZ8 - zdawcze Tc1-Tc2
TZ9 - zdawczy Zw-Tc1
TB65 - towarowy Pk-Zk
TB95 - towarowy Zw-Tu-Pk


Przyswojenie takiej systematyki zajmuje najwyżej kwadrans.
Można mnożyc dodtakowe zeszyciki, ale nie jestem przekonany czy to znacząco ułatwi obsługę.
Jeśli ktoś układając rozkład ma fantazje na nadawanie frymuśmych numerów to może wystarczy wpisywać stację końcową w uwagach - będzie się wyświetlało w tabeli stacyjnej i po zawodach, a skoro teraz nie trzeba pociągów wpisywać z łapy, tylko sie je kopiuje to żaden kłopot.

kiersNo - 2009-01-28, 09:30

hugwa napisał/a:
na Zwolakowie faktycznie bez wykresu były problemy.

Bez wykresu graficznego bądź innej informacji o trasie pociągu na stacji końcowej ciężko jest sformować prawidłowo skład.
U Teściówki 2 nie miałem wykresu na Tc i pytałem się maszynistów gdzie oni jadą a wtedy na biegu formowałem jakiś tam skład z łapanki.
hugwa napisał/a:
Przyswojenie takiej systematyki zajmuje najwyżej kwadrans.
Może dla ciebie.

Ja tam dalej uważam ze najczytelniejszy jest wykres graficzny, wiadomo przynajmniej co gdzie jedzie i co tam robi.

Misiek - 2009-01-28, 09:47

hugwa napisał/a:
wystarczy wpisywać stację końcową w uwagach
można też poświęcić dłuższą chwilę na wpisywaniu relacji pociągu w przewidzianym do tego polu
hugwa napisał/a:
Przyswojenie takiej systematyki zajmuje najwyżej kwadrans.
tak, temu kto układa RJ
mikser - 2009-01-28, 09:52

Jak widać układ Naumburski jest powielany - w Pradze było dokładnie tak samo i wydaje mi się najwłaściwszy. Prosto i bez problemu a dodawanie kolejnych dziwnych literek powoduje jedynie mętlik.
Px - pociąg pospieszny międzynarodowy
Tx - wahadło towarowe
P - pociąg pospieszny
T - pociąg towarowy
O - pociąg osobowy

hugwa - 2009-01-28, 10:04

kiersNo napisał/a:
Może dla ciebie.

Robisz sceny, prawda? Przecież przy tak prostej systematyce numerów wystarczy mała kartka z legendą jakie numery odpowiadają której relacji. Najlepiej gdyby tę legendę wydrukować wcześniej, ale jeśli zdarzy sie że jej nie ma to te kilka można skrobnąć łapą na tabeli. Tak czy siak - powinna być.
kiersNo napisał/a:
uważam ze najczytelniejszy jest wykres graficzny

Przecież tego nie neguję - sam korzystałem prawie wyłącznie z niego. Jeśli jest taki jak poznańskie (długi, z minutami i liniami co 10 minut) to w ogóle można nie patrzeć na tabelę, z wyjątkiem sytuacji w której zrejterują maszyniści i trzeba któregoś przywołać :-)
Właśnie - zamiast tego dodatkowego zeszytu byłoby chyba lepiej gdyby na wykresie pojawiały się czasy (tylko minuty) od pełnej godziny a nie od ostatniej dziesiątki minut - to by było gitne.
Misiek napisał/a:
można też poświęcić dłuższą chwilę na wpisywaniu relacji pociągu w przewidzianym do tego polu

Zdecydowanie tak, ale relacja jest małym druczkiem i w książeczce.
Obsługa technicznego nie powinna zajmować sobie łapek wachlowaniem kartkami (chyba że jest gorąco) - dobra tabela plus czytelny wykres pozwalają orientować się w sytuacji bardzo szybko.
Misiek napisał/a:
temu kto układa RJ

No tego akurat nie da się naprawić.
Ja potrafię złożyć model który narysowałem bez instrukcji ;-)

Misiek - 2009-01-28, 10:10

hugwa napisał/a:
Przecież przy tak prostej systematyce numerów wystarczy mała kartka z legendą jakie numery odpowiadają której relacji.
przy każdej innej systematyce też
:idea: co jest pomysłem dla Jakuba - żeby gdzieś na pustej stronie okladki RJ wpisał tę systematykę, zgodnie z opisem z Grafikona - załącznik
w wersji hardcorowej z kilkunastoma tyopami pociągów trzeba się bedzie naumieć, ale trudno...
hugwa napisał/a:
sam korzystałem prawie wyłącznie z niego.
ja się tam gubię, może dlatego, że nie ma pełnych czasów tj. minut w formacie "xx"
:idea: zapytam Jakuba przy okazji

hugwa - 2009-01-28, 10:21

Misiek napisał/a:
gdzieś na pustej stronie okladki RJ wpisał tę systematykę, zgodnie z opisem z Grafikona - załącznik

Może, ale to niewiele da bo 'towarowy, zdawczy rejonowy', cokolwiek ten kwiecisty opis znaczy, nie mówi jeszcze dokąd jedzie (takie mogą jechać w różnych kierunkach) a problem jaki rozkminiamy dotyczy jednoznacznego określenia relacji pociągu OPQRWA666.
Przecież obsłudze technicznego wisi czy pociąg jest rejonowy, bocznicowy czy inny - potrzebują wiedzieć dokąd jedzie i czy jest towarowy :-)
Póki co - prosta systematyka numeracji chyba wystarczy. Na przykład: Litera oznaczająca typ pociągu (plus inteks w razie potrzeby) i trzycyfrowy numer w którym pierwsza cyfra pojawia się tylko dla jednej relacji.
Długie numery mają poważną wadę (choć wyglądają bardzo mądrze) - na wykresie zaciemniają obraz i nakłądają się na siebie.
Misiek napisał/a:
może dlatego, że nie ma pełnych czasów

O tym napisałem wyżej!

kiersNo - 2009-01-28, 10:27

hugwa napisał/a:
Robisz sceny, prawda?

Akurat NIE ! Mi takie hasła literowo cyfrowe nic nie mówią i mam problemy z zapamiętaniem takowych.
hugwa napisał/a:
Przecież tego nie neguję
Uff pierwszy raz od x czasu :mrgreen:
hugwa napisał/a:
dobra tabela plus czytelny wykres pozwalają orientować się w sytuacji bardzo szybko.
dokładnie
Misiek - 2009-01-28, 10:30

hugwa napisał/a:
'towarowy, zdawczy rejonowy',
Dziubek rozróżnij dwa tematy:
- nazwę pociągu i okreslenie jego typu, od relacji tegoż pociągu
1) skrót z nazwą będzie na okładce - wtedy wiadomo, że osobowy ma taki skrót a Ekspres taki, niezależnie czy będzie to ROPS, O, czy OPQRWA
2) Relację masz wpisaną w RJ, w obrazek (jak sie dopatrzysz) i być może w przysżłości w tabelkę stacyjną
Odrobinę pracy mózgownicą nie zaszkodzi użyszkodnikom na makiecie ;-)

hugwa - 2009-01-28, 10:31

kiersNo napisał/a:
Mi takie hasła literowo cyfrowe nic nie mówią i mam problemy z zapamiętaniem takowych.

Dlatego, jak napisałem - powinna być na/obok wykresu i tabeli legenda.
kiersNo napisał/a:
pierwszy raz od x czasu

Gdzie x oznacza "wczoraj"

hugwa - 2009-01-28, 10:53

Misiek napisał/a:
nazwę pociągu i okreslenie jego typu od relacji

Zwróć uwagę, że to można łatwo połączyć - wystarczy przypisać pierwsze cyfry numeru (lub cyfrę przy literze typu pociągu jak w Radomiu) konkretnym relacjom na etapie ukłądania rozkładu, np setki - pośpiech pasażerski, dwusetki - pospiech towarowy między technicznymi, trzysta - osobowy tu, czterysta - osobowy tam itd :-)

Konkludując: przydałyby się dwie (chyba drobne) poprawki i jedna grubsza.
1. Pełne minuty na wykresie
2. Dodatkowa kolumna w tabeli, obok 'kierunek' (najbliższy posterunek w RJ) również 'stacja docelowa' (końcowa dla danego pociągu)
3. możliwość 'wydruku' wykresu (a może całego rozkładu?) bezpośrednio na drukarkę. O ile te html'e da się opanować to wykres w png jest dość upierdliwy. Bezpośredni wydruk pozwoliłby zrobić pdf bez żadnych kombinacji.

Misiek - 2009-01-28, 11:04

hugwa napisał/a:
Zwróć uwagę, że to można łatwo połączyć
zwróciłem na to uwagę przy pisaniu RJ w zeszłym tygodniu
hugwa napisał/a:
przydałyby się dwie (chyba drobne) poprawki i jedna grubsza.
zapytam o jedynke
o dwójkę juz zapytałem, chyba będzie "wkrótce" uwzględnione, Jakub pracuje nad innymi zmianami
trójka...wydruk do pliku SVG?

hugwa - 2009-01-28, 11:07

Misiek napisał/a:
zapytam o jedynke

Git.
Misiek napisał/a:
będzie "wkrótce"

pierwyj sort.
Misiek napisał/a:
wydruk do pliku SVG?

Dobre! Może być. Co wektor to wektor.

hugwa - 2009-01-28, 11:09

Misiek napisał/a:
zwróciłem na to uwagę przy pisaniu RJ w zeszłym tygodniu

Ale tylko zwróciłeś czy wdrożyłeś? Jeśli drugie - to skąd problemy Dawida?

Misiek - 2009-01-28, 11:11

hugwa napisał/a:
Dobre! Może być. Co wektor to wektor.
jest od dawna
hugwa napisał/a:
Ale tylko zwróciłeś czy wdrożyłeś
zerknij w przykładowe RJ kilka posów wcześniej
hugwa napisał/a:
skąd problemy Dawida
to było przed zerwaniem banderoli :?:
hugwa - 2009-01-28, 11:19

Misiek napisał/a:
jest od dawna

no fucktycznie :-?
Nie było postulatu, przetestuję potem jak to się obrabia.
Misiek napisał/a:
przykładowe RJ kilka posów wcześniej

Z dwóch pociągów to nie wynika wprost. Trochę za dużo tych literek, dojdziesz do takiego wniosku sam drukując wykres.

Misiek - 2009-03-22, 01:25

http://timegraph.mrluck.cba.pl/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group