Forum modelarzy kolejowych w wielkości N

Poznań - 18-19.10.2008 - Poznań 2008 - układ makiety

hugwa - 2008-09-01, 20:51
Temat postu: Poznań 2008 - układ makiety
Poniżej dwa warianty - oglądane od dwóch i trzech stron.
Kwestia Przemowa jest nadal zawieszona. Jeśli sie zmieści w aucie - można wziąć, ale ja sensu nie widzę. Z wielu powodów, na ten temat podyskutować możemy na forum klubowym.
Wydaje mi sie też, że to już ostatnie występy mojego zawijasa w tej postaci. Czeka go generalny remont w zimowe wieczory, albo hasiok.

Misiek - 2008-09-02, 07:08

to wygięte (Poznan_N-orma_v01.png) chyba fajniejsze
nie mozna by semaforka wjazdowego na Tc2 wrzucić bezpośrednio przed Tc2?

hugwa - 2008-09-02, 09:06

Misiek napisał/a:
semaforka wjazdowego na Tc2 wrzucić bezpośrednio przed Tc2

Można.
Misiek napisał/a:
to wygięte (Poznan_N-orma_v01.png) chyba fajniejsze

Fajniejsze, ale nie wiemy ile tam miejsca jest i dlatego zrobiliśmy też wersję okrojoną.

gemol - 2008-09-02, 09:25

Miejsca jest tyle ile zapotrzebujesz do 11 września. Po tym terminie mogą okroić.
Zvolack - 2008-09-02, 10:52

gemol napisał/a:
Miejsca jest tyle ile zapotrzebujesz do 11 września. Po tym terminie mogą okroić.
no nie do końca bo duże makiety już się upchnęły ..
a co do wariantów to ten z zawijasem dużo fajniejszy.

hugwa - 2008-10-06, 14:15

Tak sobie patrzę na to i patrzę... (i aż mi się chce wyjść z kina) ...i wychodzi mi że lepiej będzie obrócić ten posterunek Władka tak, żeby cały ruch przepuścić przez Zwolaków.
Wprawdzie nie bedzie za wiele czasu na przestawianie tam towarowych wagonów, ale za to zostawienie kilku minut na manewry na Markówce i/lub Misiach nie spowoduje dużych przerw w ruchu na odcinku Zw-p.odg.
No nic, poczekajmy aż brygada naumburska opowie czy Zwolaków jako 'stacja przelotowa w układzie czołowym' działał jak należy. Jeśli tak, to przestawimy.

Misiek - 2008-10-06, 14:38

znaczy, że:
coś z technicznego na techniczny MUSI przejechać przez Zwolaków, ze zmianą czoła?
czy ja wiem...
takie ustawienie wyeliminuje chyba z zalożenia "chęć" pociągów przelotowych* Tc1-Tc2, które to mogą co najwyżej zapchać Zwolaków

* - zwarte skłay kontenerowców, chłodni, habisów, DECy itd... :-D
raptem składy 100cm długości, uwzględnaijąc minimum do oblotki na Tc1, ZwD i Tc2

hugwa - 2008-10-06, 14:46

Misiek napisał/a:
takie ustawienie wyeliminuje chyba z zalożenia "chęć" pociągów przelotowych* Tc1-Tc2, które to mogą co najwyżej zapchać Zwolaków

To jest minus, fakt.
Plusy dodatnie takiego układu:
- większy i bardziej równomierny ruch krótszych skladów, manewry i oblotki na Zw są bardzo 'podpubliczkowe'
- przytkanie lub unieruchomienie którejś gałązki nie wywala ruchu na całej makiecie

Tak po mojemu - efektowne, długaśne składy ciągnące jeden za drugim po 'głównej' linii odłożyłbym do czasu, kiedy bedziemy mieli długie techniczne i kawałek dwutorówki. W tej chwili na obu technicznych można obsługiwać niewiele dłuższe składy niż da się oblecieć w Zwolakowie. Oblotka dłuzszych wymaga rozpinania składu przed technicznym, co na jakis czas blokuje szlak - a to stoi w jawnej opozycji do koncepcji "dużo i często".

Misiek - 2008-10-06, 16:39

dłuższe składy - raptem 100cm.
zmieszczą się w Zwolakowie i na technicznych, bez potrzeby rozpinania przed Tc - jak to w Skierniewicach miało miejsce z TYM składem ;-)
to i tak raptem kilka wagonów :-|


a ruch wahadłowy między Tc1 i Tc2 (wg pierwotnego planu makiety) pozwala na ciągły ruch tam i z powrotem, aż do znudzenia czegoś "co jeździ" a nie stoi, bądź manerwruje.
w ten sposób dzieciarnia biega za pociągiem, a koneserzy śledzą manewry na Zwolakowie

hugwa - 2008-10-06, 16:46

Misiek napisał/a:
a ruch wahadłowy między Tc1 i Tc2 (wg pierwotnego planu makiety) pozwala na ciągły ruch tam i z powrotem, aż do znudzenia czegoś "co jeździ" a nie stoi, bądź manerwruje.
w ten sposób dzieciarnia biega za pociągiem, a koneserzy śledzą manewry na Zwolakowie

Ale wiesz dokładnie o czym piszesz, czy jednak najpierw spróbujesz zrobić do tej koncepcji wykres? ;-)
Bo ja myślałem podobnie robiąc to ustawienie ale pobieżny szkic łapką na karteluchu wskazuje że w praktyce nie dość, że nie będzie większego ruchu na Tc1-Tc2 to jeszcze zrobią się duże okienka na Zw które trzeba będzie zapychać turlaniem czegokolwiek tam i nazad po stacji.
Tu już musimy rozważyć czy lepiej "czesto i dużo" czy "o 10cm więcej" :-/

Misiek - 2008-10-06, 16:58

hugwa napisał/a:
Tu już musimy rozważyć czy lepiej "czesto i dużo" czy "o 10cm więcej"
kobieta powiedizałaby, że lepiej jak długo stoi,
ale chyba w przypadku ruchu na makiecie to nie bardzo pasuje
hugwa napisał/a:
Ale wiesz dokładnie o czym piszesz, czy jednak najpierw spróbujesz zrobić do tej koncepcji wykres?
Bo ja myślałem podobnie robiąc to ustawienie ale pobieżny szkic łapką na karteluchu wskazuje że w praktyce nie dość, że nie będzie większego ruchu na Tc1-Tc2 to jeszcze zrobią się duże okienka na Zw które trzeba będzie zapychać turlaniem czegokolwiek tam i nazad po stacji.
co stoi na przeszkodzie, żeby ruch do Zwolakowa był np. w stosunku 1:3 do ruchu przelotowego?
w czasie gdy zrobisz oblotki to na przelotówce przeturlają tam i z powrotem dwa pociągi

echh... zaraz se jakąś symulację włączę

hugwa - 2008-10-06, 19:38

Misiek napisał/a:
w czasie gdy zrobisz oblotki to na przelotówce przeturlają tam i z powrotem dwa pociągi

To daje przynajmniej 12-15 między pociągami do/z Zwolakowa - czyli jednak więcej stoi niz działa ;-)
Misiek napisał/a:
zaraz se jakąś symulację włączę

Dobry pomysł!

hugwa - 2008-10-06, 20:16

Ze wstępnych rozmów z baNdą wychodzi, że posterunek Władka jest po prostu do dupy, pojedzie do Poznania ale stamtąd jedzie albo z Władkiem albo na opał.
Trzeba go wziąć do PO, żeby mieć choć trochę lepszy układ niż w zeszłym roku, kiedy mieliśmy możliwość krzyzowania (jako tako) pociągów w Zakrzewie. Bez posterunku wyjdzie wielka kupa z turlaniem pociągów tylko tam i z powrotem.

Troche wali sie moja wizja idealnego świata, bo nie ma lokomotyw, ale o stratach w ludziach i sprzęcie to już opowiedza chłopaki we własciwym temacie, bo nie wszystko mogłem dobrze zrozumieć.

Sprawdze dwie wersje wykresu troche dokładniej niz łapą na kartce, ale krzyzowanie pociągów na Zw podobno działało w deseczkę - więc jeśli to wygeneruje większy ruch to tak to trzeba zrobić.

Z rysunku który wisi na FM wychodzi, że widać nas od dwóch stron - trzeba przemysleć kwestię wariantu pierwszego, bez zawijasa. Poszkicuję jeszcze.

gemol - 2008-10-07, 09:41

Cytat:
Z rysunku który wisi na FM wychodzi, że widać nas od dwóch stron


Mam rysunek przed sobą i wychodzi, że tylko z jednej.

hugwa - 2008-10-07, 09:46

gemol napisał/a:
Mam rysunek przed sobą i wychodzi, że tylko z jednej.

Ja patrzę na rysunek powieszony na FM i wyraźnie widzę "łańcuszek" z dwóch - na prawie całym dłuższym boku i 'wiekszej połowie' jednego krótszego.

hugwa - 2008-10-07, 10:44

Maciek: poproś tę miłą panią o trudnym do zapamiętania nazwisku kojarzącym się z automatycznymi skrzyniami biegów o dwie rzeczy:
1. Wywalenie tej przeszklonej ścianki i zastąpienie jej łańcuszkiem
2. Podanie rodzaju zabudowy tyłu naszego stoiska. Może uda nam się wydrukować choćby na papierze duży banner klubowy, jak do Lipska.

Zvolack - 2008-10-07, 10:51

hugwa napisał/a:
Wywalenie tej przeszklonej ścianki i zastąpienie jej łańcuszkiem
no problem zdemontuja to co chcemy na miejscu.
hugwa napisał/a:
Podanie rodzaju zabudowy tyłu naszego stoiska.
sciana ..
hugwa - 2008-10-07, 10:57

zvolack napisał/a:
sciana ..

Nie Syma?
Jeśli 'ściana' to wtedy kanciapa byłaby niezależną skrzynką, którą można sobie przestawić a w skrajnym przypadku złożyć razem z zawartością, oparłszy się ciut mocniej :-)

hugwa - 2008-10-07, 20:33

Wariant trzeci - z moim zawijasem, spalony semafor Miśka można zwiesić lub nie wstawiać po prostu.
Zvolack - 2008-10-07, 20:38

no,bardzo zacnie
hugwa - 2008-10-07, 20:43

Wariant czwarty - jeśli nie uda mi sie zreanimować modułu który fruwał w Radomiu.
Jakoś mi sie bardziej chyba nawet podoba...

Misiek - 2008-10-07, 20:46

hugwa napisał/a:
spalony semafor Miśka
no, ale on ma sens tak w pustym polu?

eee, czwarty jest taki sobie

Zvolack - 2008-10-07, 20:47

a łuk ostbahn Miśka??
hugwa - 2008-10-07, 20:52

zvolack napisał/a:
łuk ostbahn Miśka??

Jest między Y a Markówką.

Misiek - 2008-10-07, 20:53

CHEŁMIEC :evil: i zakrętas są między Y-Władkiem a przed zakrętem Hubcia

aha - żeby przysporzyć zabawy układającym makietę - jaką większość zabudowy targowej będzie trzeba rozkręcić, żeby dorównać do różnicy wznieśien zakrętasa Hubciowego?

hugwa - 2008-10-07, 20:53

Kolejna wersja - jakaś malownicza wyszła, po-wyigNa-na, szuflada schowana za moim wykopem. Mniej odkręcania śrubek pod postumentami.
Misiek - 2008-10-07, 20:56

o, fajny...
a nie dałoby się jeszcze prawej końcówki jakoś bardziej podgiąć do góry?
tak, żeby raczej celowała w ścianę (bezpieczeństwo taboru na Tc)

Zvolack - 2008-10-07, 21:07

wg mnie 5 ver najlepsza
hugwa - 2008-10-07, 21:08

Misiek napisał/a:
(bezpieczeństwo taboru na Tc)

W tej chwili ostatnie trzy metry ścianki od przodu to szyba.

Misiek - 2008-10-07, 21:32

aha!

no to chyba ver.5 przegłosowana?

hugwa - 2008-10-07, 21:35

No dobra, chyba nie ma co tworzyć bez potrzeby bytów z odbytu.
mi sie chyba najbardziej podoba ostatnia, piata wersja. Nie ma długich prostych, fotogeniczna, jeden techniczny schowany, drugi zabezpieczony. Trochę blisko od zasieków do Zwolakowa, ale coś sie wykombinuje. No i nawet jeśli będziemy jechać odkurzaczem i pociągami to sie zabierzemy.
Koło 11:00 będe wiedział co sie dzieje z moja wanną i czy nadaje sie w trasę.

(i chyba czas zmienić osmioletnią klawiaturę...)

hugwa - 2008-10-07, 21:37

Misiek napisał/a:
ver.5 przegłosowana?

Chyba jest najładniejsza, ale nie ma pospiechu, jutro mozna zdecydować.

Misiek - 2008-10-07, 21:39

no i można powolutku otwierać dział p.t. "Tabor na Poznań"
;-)
Bedzie w sam raz na jutrzejsze emocje w pracy

hugwa - 2008-10-07, 21:42

Misiek napisał/a:
w sam raz na jutrzejsze emocje w pracy

Jutro będę miał dobry humor.

twardy - 2008-10-08, 00:10

drobna sugestia celem zwiększenia powierzchni kanciapy.
hugwa - 2008-10-08, 05:25

twardy napisał/a:
drobna sugestia

Maciek - załatw to jeśli możesz. W zeszłym roku było za ciasno w kanciapie, nawet we trzech nie mozna było sie napić jak biali ludzie.

Zvolack - 2008-10-08, 07:54

hugwa napisał/a:

Maciek - załatw to jeśli możesz.
Buda jest wolnostojąca. Tyle wiem napewno Zadzwonie pogadam.
Zvolack - 2008-10-08, 08:21

Dzwoniłem kanciapa będzie wolno stojąca jak na rys. 6m/2
hugwa - 2008-10-08, 08:26

zvolack napisał/a:
wolno stojąca jak na rys. 6m/2

W zeszłym roku była 1.5x4 (też 6 sqm) i była za ciasna. Poproś o 8m^2, np. 4x2 - siła nas będzie, jak zrzucimy kurtki to już nie będzie gdzie usiąść i kawę wypić tudzież zapalić.

Zvolack - 2008-10-08, 08:55

przeca kanciapa jest na kurtki a na zewn będą 4 stoliki i 12 krzeseł. Mamy za plecami ścianę a nie ludzi.
hugwa - 2008-10-08, 09:53

zvolack napisał/a:
przeca kanciapa jest na kurtki

No nie bardzo, jednak jak będziesz chciał sobie łupnąć lufkę dobrej czeskiej nalewki to chyba lepiej móc to zrobić za parawanem?
Myslisz że zamówienie kanciapy dłuższej o metr to naprawdę jest problem?
W zeszłym roku jak wsypaliśmy do kanciapy opakowania od modułów to nie było gdzie się ruszyć.

hugwa - 2008-10-16, 05:27

Maciek - wydrukuj i zabierz ze sobą ściągę z wymiarami - będzie wam łatwiej ustawić.
hugwa - 2008-10-16, 08:13

Super.
Podejrzanie gładko wszystko idzie.

kiersNo - 2008-10-16, 08:23

hugwa napisał/a:
Podejrzanie gładko wszystko idzie.
bo element chaosu został zasiany wcześniej przez waszą sklerozliwość
Zvolack - 2008-10-16, 08:25

qrczaczki normaNie współpraca na maxa nawet nie zdążyłem przeczytać :!: Misiek.. nie poznaję kolegi :mrgreen:
hugwa - 2008-10-16, 08:29

kiersNo napisał/a:
element chaosu został zasiany wcześniej przez waszą sklerozliwość

Nie denerwuj mnie, dobrze że nie muszę wam przypominać o oddychaniu.
Wczoraj napisałem: "N-orma jest dla ludzi myślących" - więc nie rozkminiajmy tego za bardzo.
Bez odrobiny chaosu wszystko jest mdłe ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group