Forum modelarzy kolejowych w wielkości N

Makiety modułowe - Służewiec Przemysłowy [Techniczny 3]

173 - 2010-07-04, 09:47
Temat postu: Służewiec Przemysłowy [Techniczny 3]
jak zwykle zaczyna się od pomysłu (nic nowego ;-) ), nazwa: Służewiec Przemysłowy, idea jak na szkicu
173 - 2010-07-05, 18:29

rozrysowałem sobie skrzynki, były małe i musiałem je trochę powiększyć ;-)
a_tox - 2010-07-06, 11:06

Czy brak połączenia pomiędzy dwoma grupami torów jest zamierzony?
Czy będzie na innym module?
Jaki materiał torowy będzie na tym T3?

Misiek - 2010-07-06, 11:13

a_tox napisał/a:
Czy będzie na innym module?
Trapez jest w planach ;-)
Trwają negocjacje, czy ma być na średnich czy długich rozjazdach Peco ;-)

a_tox - 2010-07-06, 11:34

Misiek napisał/a:
a_tox napisał/a:
Czy będzie na innym module?
Trapez jest w planach ;-)
Trwają negocjacje, czy ma być na średnich czy długich rozjazdach Peco ;-)

A jakie odległości pomiędzy torami?...
Na długich rozjazdach to chyba będzie trzeba rozciągnąć T3...do minimum 2400mm.
Poniżej plan na długich i średnich rozjazdach, przy wymiarach 1200mm x 400mm, bez wstawek pomiędzy rozjazdami...

a_tox - 2010-07-06, 12:26

Na średnich, a nawet na krótkich...2400 to minimum...
a_tox - 2010-07-06, 13:08

Pokombinowałem i może taka koncepcja byłaby do przyjęcia.
Taki układ daje większe długości "użyteczne" torów począwszy od 700mm wzwyż.
Założyłem, że przejścia na krawędziach mają być jak w profilu dwu-torowym.
Całość 1800mm x 400mm.

Misiek - 2010-07-06, 13:13

Myśmy już mieli burzę mózgów ;-)
Aczkolwiek na pomysł T3_011_1 jakoś nie wpadliśmy.

Jakie tam wyszły długości użyteczne?

twardy - 2010-07-06, 13:36

Ale wszystkie tory mają taką samą długość
a to nie fajnie bo warto móc wjechać długim osobowym na najdłuższy .
Pomysł podstawowy lepszy.
A mój pomysł taki jest .

a_tox - 2010-07-06, 13:49

Misiek napisał/a:
Jakie tam wyszły długości użyteczne?

Licząc tory od dołu długości "użyteczne" w przybliżeniu:
1. 850
2. 680
3. 850
4. 850

Tor nr 2 jako najkrótszy może być wykorzystywany np. do oblotu lokomotyw.

a_tox - 2010-07-06, 14:07

twardy napisał/a:
Ale wszystkie tory mają taką samą długość
a to nie fajnie bo warto móc wjechać długim osobowym na najdłuższy ...

Klikasz i masz ;-)
Zakładam, że pierwotny projekt nie miał obrotnicy.
Długości:
1. 1200mm
2.,4. 690mm
3. 500mm

Misiek - 2010-07-06, 14:46

Nie wiem jak to wyszło, ale nam te długości jakieś dłuższe wychodziły
zdaje się, że najkrótszy tor miał ok. 135cm

twardy napisał/a:
warto móc wjechać długim osobowym na najdłuższy
Towarowym, te są ważniejsze ;-)
osobowe to takie tam... przeszkadzajki ;-)

a_tox - 2010-07-06, 14:54

Misiek napisał/a:
Nie wiem jak to wyszło, ale nam te długoci jakieś dłuyższe wychodzily
zdaje się, że najkrtószy tor miał ok. 135cm

twardy napisał/a:
warto móc wjechać długim osobowym na najdłuższy
Towarowym, te są ważniejsze ;-)
osobowe to takie tam... przeszkadzajki ;-)

W moich "rysunkach" z AnyRail rozjazdy są "długie" i całość ma 1800mm.
Jeśli macie 2400mm na całości to by się zgadzało... + 600mm do każdego toru.
Liczymy rzecz jasna od/do przybliżonego miejsca "pobytu" ukresu... ;-)

Misiek - 2010-07-06, 15:11

Deski na 2400mm są już zapewne dawno przycięte, obrobione, a niewykluczone, że i złożone w gustowne skrzyneczki.
a_tox - 2010-07-06, 15:18

Misiek napisał/a:
Deski na 2400mm są już zapewne dawno przycięte, obrobione, a niewykluczone, że i złożone w gustowne skrzyneczki.

Będę mógł sprawdzić "symulację" na 2400mm dopiero wieczorem...

Misiek - 2010-07-06, 19:44

W którymś etapie wyliczeń wyszedł taki szkic.
(test różnych typów rozjazdów, zdaje się, że u góry były Y-greki, a na dole "zwykłe")

Dodatkowo - właśnie dojechał pulpit dla DJ ;-)

173 - 2010-07-06, 21:22

jestem pod wrażeniem burzy mózgów, muszę przyznać iż pod wpływem "spojrzeń z boku" rysuje się tzw techniczny IDEALNY ;-) , a tak poważniej, jestem wdzięczny za uwagi i pomysły. Gdybym zrealizował pierwotną wersję swojego pomysłu to wsadziłbym Nas na niewypał. ;-)
Jednym z głównych założeń było wykorzystanie rozjazdów krótkich (mam je - 392 i 1) tak, aby techniczny był magazynem pociągów, który z założenia nie realizuje odpowiednich łuków na rozjazdach.
Takie rozwiązanie zaoszczędza miejsce dla właściwej makiety, właściwej pod wieloma względami.
Sterowanie rozjazdami i obrotnicą ma być na pulpicie zainstalowanym na "początku" technicznego. Pulpit będzie obsługiwał rozjazdy technicznego, obrotnicę (miała być pętla, ale mój pomysł został zrównany z ziemią ;-) ) i rozjazdy sąsiedniego modułu (umożliwiające zmianę torów) - coś z propozycji Twardego. Ten dodatkowy ma już mieć zieleń i inne take "instalacje".
Sam techniczny będzie bez upiękrzeń, pomalowany lakierem do podłóg tak, żeby stawiając roboczo tabor na powierzchni nie przenosić zanieczyszczeń na tory.
Poniżej elementy skrzynek - skrzynki są i nie będę ich zmieniał, co do układu torów - zblizamy się do idealnego rozwiązania.
;-)

a_tox - 2010-07-06, 22:51

Misiek napisał/a:
W którymś etapie wyliczeń wyszedł taki szkic.
(test różnych typów rozjazdów, zdaje się, że u góry były Y-greki, a na dole "zwykłe")...

Sprawdziłem długości użyteczne torów dla dwóch rozwiązań przy długości modułu 2400mm.
Górne - od 1120mm do 1800mm
Dolne - wszystkie tory ok. 1500mm
Oba rozwiązania bazują na rozjazdach długich PECO C55, bez wstawek pomiędzy rozjazdami.

Misiek - 2010-07-06, 23:07

Możesz obliczyć dla rozjazdów Peco krótkich i średnich?
Licząc długości użyteczne do umownych ukresów?

twardy - 2010-07-07, 01:20

Dolny jest ciekawy .
ministerek - 2010-07-07, 07:15

Lepiej głowicę zrobić jak na rysunku. Wszystkie tory mają praktycznie tą samą długość. Jej długość jest mniejsza. Rysunek tak na szybko.
a_tox - 2010-07-07, 10:05

Misiek napisał/a:
Możesz obliczyć dla rozjazdów Peco krótkich i średnich?
Licząc długości użyteczne do umownych ukresów?

Dzisiaj będę mógł się do tego zabrać dopiero po południu...może wcześniej.
Spróbuję zebrać więcej przykładów na jednym rysunku.
Jakby co to na rysunkach (chyba oprócz pierwszego) siatka jest 50mm x 50mm.

a_tox - 2010-07-07, 14:13

Na początek porównanie długości użytecznych torów.
Liczyłem długości od połączenia rozjazdu z torem do połączenia rozjazdu z torem dla toru "powyżej".
W tym układzie tory 3. i 4. mają tę samą długość.
Dodałem paski z podziałką. Paski mają po 100mm.

ministerek - 2010-07-07, 17:10

A przy moim rozwiązaniu wszystkie tory będą mieć odpowiednio: 1660 lub 1580 lub 1410 :-P
a_tox - 2010-07-07, 17:30

ministerek napisał/a:
A przy moim rozwiązaniu wszystkie tory będą mieć odpowiednio: 1660 lub 1580 lub 1410 :-P

Klikasz i masz...pominąłem Small Radius...
Gdyby chcieć zachować adekwatne promienie łuków tory nr 4 byłyby nieco krótsze.
Ale chyba można na to przymknąć oko...

a_tox - 2010-07-08, 13:01

Misiek napisał/a:
Dodatkowo - właśnie dojechał pulpit dla DJ ;-)

PECO, czy inny?
W AnyRail jest kilka obrotnic różnych producentów...Arnold, Atlas, PECO, Fleischmann, Kato.

Misiek - 2010-07-08, 13:47

Peco jest już "na Chlewiskach"
Tym razem padło na Atlasa, bo... sterowalny elektrycznie ;-)

Fajnie się toto kręci - jak się ustawi w danej pozycji to trzeba się namachać żeby ruszyło dalej - dobre np. dla bezwładu silnika elektrycznego.
Myślałem, że popsute - bo kręciłem a toto stoi w miejscu;-)

a_tox - 2010-07-08, 16:12

W bibliotece AnyRail jest Atlas 2790 - To ten?
Misiek - 2010-07-08, 17:37

Innych Atlas obecnie w ofercie nie ma ;-)
a_tox - 2010-07-08, 17:39

Machnąć małą "symulację"?
Misiek - 2010-07-08, 17:55

Założenie było takie
(skrzyneczka 40cm)

aczkolwiek może być 60cm, bo wtedy się może ładnie (później) składać z modulikiem "trapezem" 60cm
trapez miał być na średnich rozjazdach - kompromis

a_tox - 2010-07-08, 23:09

AnyRail ma w bibliotece tylko manualną obrotnicę Atlas 2790 :-(
Wersja 400mm x 400mm T3_R_001.jpg
Krótsze tory 125mm - Zmieści się np. Gagarin.
Dłuższe 175mm - Zmieści się np. BR52.

Wykaz materiałów:
2790, N Atlas Code 80 2790. Turntable radius 95.25mm. (manual) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 105mm. (wood) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 109.95mm. (wood)(r=420mm, a=15ş) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 125mm. (wood) 2
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 175mm. (wood) 3

Track lengths
2790, N Atlas Code 80 2790. Turntable radius 95.25mm. (manual) 0.19 m
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 914.4mm. (wood) 0.99 m

Total track length: 1.18 m

Wersja 600mm x 600mm T3_R_011.jpg
Krótsze tory 175mm - Zmieści się np. BR52.
Dłuższe 200mm - Zmieści się wszystko....chyba wszystko...

Wykaz materiałów:
2790, N Atlas Code 80 2790. Turntable radius 95.25mm. (manual) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 100mm. (wood) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 109.95mm. (wood)(r=420mm, a=15ş) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 175mm. (wood) 3
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 200mm. (wood) 6
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 205mm. (wood) 1

Track lengths
2790, N Atlas Code 80 2790. Turntable radius 95.25mm. (manual) 0.19 m
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 914.4mm. (wood) 2.14 m

Total track length: 2.33 m

Misiek - 2010-07-08, 23:35

Elektryfikacja polega na założeniu napędu w miejsce pokrętła,, więc wymiar szczególnie się nie zmienia.

Jakby tak obrotnicę dosunąć maksymalnie do "lewej" krawędzi modułu? To zmienią się długości torów postojowych w wariancie 40cm?

a_tox - 2010-07-09, 07:53

Sprawdzę...za jakieś 2, 3h...
Obrotnica pójdzie około 70mm w lewo.
Na torach przybędzie przynajmniej 75mm.
Jak mają być położone tory na prawym profilu?
1. Jeden na środku drugi z odstępem o y1 mm.
2. Oba symetrycznie względem środka profilu, odstęp y2 mm.

Misiek - 2010-07-09, 08:05

Tory mogą być ułożone dowolnie, nawet obrotnica nie musi być w osi modulu, jeśli to wydłuży tory postojowe
a_tox - 2010-07-09, 12:33

Przy wymiarach segmentu 400mm x 400mm jest słabo...(rysunek).
Segment 600mm x 400mm daje dużo większe możliwości 8 x 175mm, 4 x 200mm + jakieś N x 100mm np. na Koef'a.

Track & Objects
2790, N Atlas Code 80 2790. Turntable radius 95.25mm. (manual) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 175mm. (wood) 3
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 180mm. (wood) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 185.88mm. (wood)(r=710mm, a=15ş) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 200mm. (wood) 2

Track lengths
2790, N Atlas Code 80 2790. Turntable radius 95.25mm. (manual) 0.19 m
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 914.4mm. (wood) 1.29 m

Total track length: 1.48 m

a_tox - 2010-07-09, 12:48

600mm x 400mm wychodzi nawet lepiej niż przypuszczałem.
Skrzyżowanie czarnej wdowy z krocionogiem :shock:

7 x 200mm, 5 x 175mm + extra 4 x 125mm, 3 x 100mm

Track & Objects
2790, N Atlas Code 80 2790. Turntable radius 95.25mm. (manual) 1
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 100mm. (wood) 3
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 125mm. (wood) 4
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 175mm. (wood) 5
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 200mm. (wood) 8
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 205.51mm. (wood)(r=785mm, a=15ş) 1

Track lengths
2790, N Atlas Code 80 2790. Turntable radius 95.25mm. (manual) 0.19 m
SL-300F, N Peco Finescale Code 55 SL-300F. Flex 914.4mm. (wood) 3.48 m

Total track length: 3.67 m

173 - 2010-07-09, 19:57

"bardzo ładna gwiazda", jeno z czysto praktycznego punktu widzenia - czy na obrotnicy będzie aż 19 lokomotyw? Brak mi trochę praktyki w tych sprawach - na moduliku 400 x 400 mm mamy pięć stanowisk (wg powyższych rysunków), część lokomotyw będzie na technicznym ze "swoimi" pociągami - czy to nie wystarczy? Przypomnijcie sobie jak było na spotkaniach i jak mogło by być. ;-)
Misiek - 2010-07-09, 20:56

Ja myslałem o wariancie podobnym do T3_R_002 ewentualnie rozciągniętym do 60cm.
Salamanca - 2010-07-09, 21:06

Misiek napisał/a:
Ja myslałem o wariancie podobnym do T3_R_002 ewentualnie rozciągniętym do 60cm.


Ja też.

Misiek - 2010-07-09, 21:25

Wariant wg ministerka, z rozjazdami 391/392

obrotnica na razie na 40cm - ale jak się wydłuży do 60cm to się będzie ładnie pakować z modułem "trapezowym"

Długość torów postojowych zaokrąglona do ,88 ;-)

zapotrzebowanie na 2x6 rozjazdów na techniczny właściwy plus 2x2 rozjazdy na trapez

173 - 2010-07-09, 21:41

"całkiem ładny układ" - na pierwszy ogień techniczny i obrotnica; optował bym za obrotnicą 400 x 400 mm, natomiast rozjazdy typu trapez zrobił bym na 1200 już szlakowym.
Misiek - 2010-07-09, 22:10

173 napisał/a:
rozjazdy typu trapez zrobił bym na 1200 już szlakowym.
ale to już full profi na Peco 388/389 ;-)

ale dlaczego na 1200? wystarczy 800
wtedy robisz 3warstwowego naleśnika transportowego
1200
1200
800+400
i prawie 400 szerokości i ok. 400 wysokości

a_tox - 2010-07-10, 21:02

173 napisał/a:
"bardzo ładna gwiazda", jeno z czysto praktycznego punktu widzenia - czy na obrotnicy będzie aż 19 lokomotyw?...

Uff... Wróciłem z Iławy (Wystawa aut 1:87 + makieta PTMKŻ. Też 1:87).
Gwiazda zawiera wszystkie możliwe tory dla zobrazowania ile i czego można upchać. :roll:

twardy - 2010-07-22, 01:46

Przemyślałem sprawę wajch.
Powinieneś zbudować go na długich rozjazdach. :!:
Dlaczego ?
Bo moduł techniczny jest częścią całej makiety. :!:
Powinien zatem być budowany na tych samych zasadach i normach.
Dlaczego?
Bo z urealnieniem taboru nie tylko ja się bawię ale jeszcze parę osób z fremo .
Co będzie jak najdzie nas ochota spiąć się z braćmi Czechami albo Niemcami czy innymi ?
Wstyd by było gdyby ich pociągi zgodne z normą nie mogły by wjechać na Twój moduł. :!:
Oszczędzając trochę kasy zbuduj jedną głowicę a z drugiej strony prosto na obrotnicę bez udziwnień.
Będzie bardziej realistycznie i po bożemu i zgodnie z normą.
A wajchy co to je masz na eBay wstaw i już .

Misiek - 2010-07-22, 23:06

Misiek napisał/a:
Bo moduł techniczny jest częścią całej makiety.
Powinien zatem być budowany na tych samych zasadach i normach.
Moduł techniczny jest modułem technicznym - nie musi podlegać takim samym zasadom/ustaleniom jak reszta makiety.
twardy napisał/a:
Co będzie jak najdzie nas ochota spiąć się z braćmi Czechami albo Niemcami czy innymi ?
Zepnie się, w czym problem?
twardy napisał/a:
Wstyd by było gdyby ich pociągi zgodne z normą nie mogły by wjechać na Twój moduł.
Informacja o ograniczeniach wjazdu jest w takim przypadku podana do powszechnej wiadomości i układający rozkład jazdy i obiegi lokomotyw uwzględni te ograniczenia, np. kierując "tjuningowane" (wszystkie dwie w skali całej makiety, zapewne)lokomotywy na inny techniczny.
twardy napisał/a:
Oszczędzając trochę kasy zbuduj jedną głowicę a z drugiej strony prosto na obrotnicę bez udziwnień.
myślę, że to dobry pomysł. Ponieważ techniczny jest technicznym to zbędne manewry na tej stacji można sobie odpuścić. Zajmą za dużo czasu, który byłoby można spożytkować na przygotowanie pociągów do wyprawienia na szlak. Kluczowe wydaje się też wydłużenie torów postojowych.
twardy napisał/a:
Będzie bardziej realistycznie i po bożemu i zgodnie z normą.
czy norma określa jak ma być zbudowany moduł techniczny? czy Trzy Byczki są zgodne z normą? jaki procent treści normy jest aktualny w obecnym momencie?
twardy napisał/a:
A wajchy co to je masz na eBay wstaw i już .
i bądź w plecy o parę ojro.
twardy - 2010-07-23, 00:50

Misiek napisał/a:
Moduł techniczny jest modułem technicznym - nie musi podlegać takim samym zasadom/ustaleniom jak reszta makiety.
Torowisko podlega takim samym regułom.
Coby tabor zgodny z normą mógł na ten moduł wiechać.
Misiek napisał/a:
jaki procent treści normy jest aktualny w obecnym momencie?
Mam na myśli normę FREMO.

Chciałem by było dobrze ale co mnie to obchodzi , to nie mój moduł . Passe :!:

Misiek - 2010-07-23, 08:06

twardy napisał/a:
Coby tabor zgodny z normą mógł na ten moduł wiechać.
Na razie nikt w praktyce nie próbował, czy wjedzie.
To tak samo jak z ciętymi rozjazdami - nie sprawdzone, a na pewno "nowe jest wrogiem dobrego"
twardy napisał/a:
Mam na myśli normę FREMO.
Gdzie mozna ją przeczytać?
twardy napisał/a:
Chciałem by było dobrze
Przecież będzie dobrze. Ty chciałeś lepiej.
Tak jak Zielone Mazowsze i inne ekoterroryści: plan budowy dawno zatwierdzony a oni się budzą, że trzeba coś pozmieniać

Zrozum, że od początku Piotrek projektował Tc3 na małych rozjazdach bo po prostu ma ich sporo "na zbyciu" - szkoda, żeby się zmarnowały. Jak by mial średnie, użyłby średnich.
Tc1 też jest zrobiony z "odpadów" a jakoś pretensjii nie ma.

173 - 2010-07-23, 14:54

dzięki za wsparcie, bo już zaczęło powietrze ze mnie schodzić, formatki do obrotnicy są już zatwierdzone, frezer już czeka na 18tkę (wyfrezuje wgłębienie co by obrotnica się "zagłębiła" w teren - tory będą na tym samym poziomie, bez jakichś tam sztukówek).
Natomiast jeżeli ktoś chciał by odemnie kupić zwrotki "węższe" to ja zakupię "szersze" i już; tylko czasowo jesteśmy ograniczeni. Lodowiec przypełza na nasz teren ostatnio jakoś cyklicznie. ;-)
na zdjęciu widać otwory wywiercone w elementach, następnym razem (obrotnica) otwory do skręcania ze sobą elementów też będą "wycięte" - trasowanie i wiercenie nie jest tego warte.

Misiek - 2010-07-23, 17:32

nawet nie pytam ile to waży.
:shock:

173 - 2010-07-24, 11:58

no i słusznie ;-) ;
widziałeś kiedyś lekkie kowadło - zawsze jest coś za coś :lol:
najważniejsze, że PIP i BHP nic do tego nie mają, jest to poniżej 25kg!

Misiek - 2010-07-24, 14:30

173 napisał/a:
jest to poniżej 25kg
za jeden segment czy za całość?
Salamanca - 2010-07-24, 16:58

173 napisał/a:
no i słusznie ;-) ;
widziałeś kiedyś lekkie kowadło - zawsze jest coś za coś :lol:
najważniejsze, że PIP i BHP nic do tego nie mają, jest to poniżej 25kg!


A wózek do przemieszczania i podnośnik do montażu jest w zestawie? ;-)

173 - 2010-07-24, 16:58

Misiek napisał/a:
... za jeden segment czy za całość?

ale śmieszne ...
a tak na poważnie, wcale nie jest tak źle, jak by mogło być ;-)
tym razem wynikało to z wolnej przestrzeni (niezagospodarowanej) na formatce i dlatego boki skrzynki są "nieco" grubsze niż mogłyby być.
Na planowanych szlakowych boki będą o ponad 33% cieńsze ;-)

Misiek - 2010-07-24, 19:25

czy to jest różnica między 12 a 15 czy między 15 a 18mm?
:-D

173 - 2010-07-25, 07:16

chcesz mnie zmobilizować do odłupania ze sklejki 18tki 4 warstw?
Nie dam się wciągnąć ;-)

173 - 2010-07-27, 21:42

naszkicowałem sobie, w progrmie ręcznym ;-) , układ torów
twardy - 2010-07-27, 22:38

Bez obrazy ale kiepskie to to strasznie.
Gdzie tory odstawcze :?:
Na tych nic się nie zmieści. :!:
Za mały moduł i co to ma być ? :shock:
Tam to już żadna lokomotywa nie pojedzie .

PS
Żeś se wymyślił czterdziestkę .
Do bani i tyle.

173 - 2010-07-28, 20:03

twardy napisał/a:
...Na tych nic się nie zmieści. :!:
Za mały moduł i co to ma być ?....

nic, to znaczy co miałeś na myśli, ilość lokomotyw, czy długość lokomotyw, czy puszek z piwem?
Może za mało się przyjrzałeś rysunkom wyżej, szkoda, że przy ich powstaniu nie miałeś wątpliwości co do wielkości modułu, ten nie jest 400 x 400, też się ślizgnąłeś ....
poza tym założenia. Masz coś konkretnego do zaproponowania w tym układzie? Czy tylko tak chciałeś coś sobie napisać.

twardy - 2010-07-28, 23:09

twardy napisał/a:
co to ma być ?
Na rysunku zaznaczyłem o co mi chodzi czerwonym obrysem.
Nie denerwuj się , pisałem wcześniej i rysowałem jak ja to proponuje.
Jeżeli jest tak jak jest to już lepszy będzie pojedynczy wjazd na obrotnicę .

173 - 2010-07-30, 12:13

no jak się nie denerwować gdy:
- założeniem było, iż wjazd na moduł jest szlakowy;
- nie ma co robić dłuższych torów (dla samych lokomotyw), gdy na obrotnicę wjeżdża (i jest obracana) lokomotywa o rozstawie osi skrajnych max 186,72 mm;
- obrotnica nie miała być magazynem wszystkich dostępNych lokomotyw, 4xmax i 4xmin wystarczy, większość i tak stoi na bocznicach razem ze swoimi wagonami.
Przyjmując pewne założenia poruszamy się w ograniczonej ilości rozwiązań. Z jednej strony chciało by się jak najdłuższe pociągi, z drugiej strony techniczny zajmuje za dużo miejsca w całym schemacie (nie zawsze dysponujemy pomieszczeniem wystarczająco dużym) i co dalej będziemy robić na szlaku z tak długimi pociągami – stacje pośrednie, stacje docelowe, przystanki, inne techniczne. Przyjęcie koncepcji wjazdu na moduł wg rozstawu jak na szlaku mamy możliwość, teraz i w przyszłości zamienić, skrócić przedłużyć (o następne bocznice, na Pradze są 3 takie powtórzenia), a tak zamknęlibyśmy się w jednym jedynym układzie technicznego.
A w założeniu ma to być "układ otwarty" :!: .
Podziękowania dla Miśka, ekstra rozwiązanie. Zrobię, obfocę, pokażę. ;-)

Misiek - 2010-07-30, 15:16

173 napisał/a:
założeniem było, iż wjazd na moduł jest szlakowy
Jest (będzie) ładny, z zielonością, wg zaleceń normy (chyba?)
173 napisał/a:
gdy na obrotnicę wjeżdża (i jest obracana) lokomotywa o rozstawie osi skrajnych max 186,72 mm
mamy takie?
173 napisał/a:
Z jednej strony chciało by się jak najdłuższe pociągi,
długości pociągów i tak są ograniczone przepustowością mijanek, jednej znaczy się, Tuchowa, oraz torami docelowej stacji. Przy przedłużaniu Tc1 padły podobne wnioski racjonalizatorskie. Długie tory nie muszą służyc tylko do składania długich składów. Można tam przygotowac do drogi 2-3 mniejsze pociągi.
173 napisał/a:
techniczny zajmuje za dużo miejsca w całym schemacie
na razie zajmuje tyle samo co Tc1 ;-) Kilka łuków i po sprawie ;-)
173 - 2010-08-14, 15:31

no i szkic ostateczny zrobiłem (zdjęcie), elementy odebrałem, jeden ma obniżenie pod obrotnicę, bardzo pomocne są otwory przelotowe fi 1,5 mm w czole modułu widoczne na zdjeciu jako czarne kropki. To bardzo ułatwia trasowanie otworów w ściankach bocznych - wzystko pasuje bez dopasowywania ;-) .
Misiek - 2010-08-14, 20:18

Nooo, wycięcie ładne.

I to jakiś kosmiczny element musi być, sądząc po piśmie na środkowym zdjęciu ;-)

twardy - 2010-08-16, 03:34

Misiek napisał/a:
I to jakiś kosmiczny element musi być, sądząc po piśmie na środkowym zdjęciu ;-)
:lol:
173 - 2010-08-27, 09:59

chyba będę musiał jeszcze raz zrobić skrzynkę pod obrotnicę, w tej trudno mi się zdecydować, żeby zacząć cokolwiek wiercić, chyba przesadziłem.
;-)

twardy - 2010-08-27, 23:14

No ale brak jeszcze lakieru fortepianowego na czarnych boczkach . :lol:
173 - 2010-08-28, 10:16

twardy napisał/a:
No ale brak jeszcze lakieru fortepianowego na czarnych boczkach . :lol:

jeżeli pisząc "fortepianowy" miałeś na mysli biały to, niestety, będzie.
Tło do czarnego napisu będzie ,w takim wypadku, "fortepianowe" ;-)
Już jest, tylko czasu za mało, co by przykleić, tło.

twardy - 2010-08-30, 03:08

173 napisał/a:
jeżeli pisząc "fortepianowy" miałeś na mysli biały

"fortepianowy" to wysokiej jakości lakier błyszczący czarny .

173 - 2010-08-30, 08:24

twardy napisał/a:
173 napisał/a:
jeżeli pisząc "fortepianowy" miałeś na mysli biały

"fortepianowy" to wysokiej jakości lakier błyszczący czarny .

no popatrz, to można położyć lakier bardziej czarny i w dodatku lepszy, niż ja już położyłem na boki obrotnicy?
"Znowu w życiu mi nie wyszło ..." ;-)

WM-MODEL - 2010-08-30, 09:27

-Grasz na fortepianie?
-Nieee, bo się karty ślizgają!
:mrgreen:

173 - 2010-09-05, 22:15

powolutku, powolutku; teraz zostały już "tylko" tory ;-)
Misiek - 2010-09-05, 22:26

Rób, rób, przydałoby się wykorzystać na najbliższym spotkaniu ;-)
173 - 2010-12-27, 13:51

zająłem się czym trzeba ;-) , pierwsza przymiarka
Misiek - 2010-12-27, 14:06

Łoł, cóż za lakier ;-)
Salamanca - 2010-12-27, 14:12

Misiek napisał/a:
Łoł, cóż za lakier ;-)


Lakier jest ładny, widziałem "na żywo"

173 - 2010-12-27, 14:13

zostały resztki z różnych renowacji (bejca, lakier do podłóg) no i teraz (pisałem wcześniej) szkoda w tym cokolwiek wiercić i cokolwiek przyklejać ;-)
173 - 2010-12-31, 08:51

pierwszy "spozycjonowany" odcinek toru ;-)
173 - 2011-01-04, 12:43

na górze montuję sobie tory, a pod spodem rośnie las wyprowadzeń ;-)
173 - 2011-01-06, 19:39

się dociska ;-)
Salamanca - 2011-01-06, 21:08

173 napisał/a:
się dociska ;-)


Nie miałeś więcej ciężarków? To co jest wygląda tak niesolidnie ;-) :mrgreen:

173 - 2011-01-09, 19:03

teraz tory na 2 części Służewca,
razem 2400 ;-)

Misiek - 2011-01-09, 19:29

Nie ma to jak naładować baterie na jakimś spotkaNiu ;-)

Przy okazji - numerek dla Służewca to: PCiePL056

173 - 2011-11-05, 23:47

pierwsze podejście do elektryki, może ktoś zasugerować sprawdzone rozwiązanie?
Podłączenie sygnałów z 6 + 6 rozjazdów i 12 + 12 dwubarwnych lampek do pulpitu w sposób odłączalny. ;-)
Prościej mówiąc, nie wiem jaki wybrać typ gniazdka/wtyczki. Przy okazji przewodu.
;-)

Misiek - 2011-11-06, 00:04

a co mają sugerować te lampki?
i czy konieczne są?

Salamanca - 2011-11-06, 15:25

Jak chcesz dobrze to użyj tego:
https://www.elfaelektroni...67-03&toc=20237

Tyle tylko, że do tanich nie należy.

Jak chcesz po prostu to użyj dowolnego złącza typu Cannon 21pin.

173 - 2011-11-06, 20:06

Misiek napisał/a:
... lampki?
... czy konieczne są?

no niestety są konieczne, już kupiłem kilka sztuk i zrobiłem już otwory kształtowe ;-)
Salamanca napisał/a:
... że do tanich nie należy.
... złącza typu Cannon 21pin.

nie należy do tanich i chyba zainteresuję się Canon'em, jednak 21 “pinów” to chyba za mało

Salamanca - 2011-11-06, 21:37

173 napisał/a:

nie należy do tanich i chyba zainteresuję się Canon'em, jednak 21 “pinów” to chyba za mało


To uīj więcej niż jedno, w czym problem? ;-)

WM-MODEL - 2011-11-07, 04:14

http://www.tme.eu/pl/kata...6page%3D13%2C20 :mrgreen:
173 - 2011-11-07, 08:56

WM-MODEL napisał/a:
http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category%3D100038%2C20%26page%3D13%2C20 :mrgreen:

dzięki, trzeba wiedzieć czego i gdzie szukać ;-)

a_tox - 2011-11-07, 11:17

Ja bym sugerował złącza na taśmę.
Łatwo się łączy wtyk z kablem - bez lutowania.

173 - 2011-11-07, 11:42

bez lutowania ja bym się trochę obawiał, nie wiem, na ile jest to trwałe połączenie dla prądu pobieranego przez napędy Conrada i jeszcze do tego zmienne warunki przechowywania/transportu.
Misiek - 2011-11-07, 11:59

Ale z drugiej strony - łatwiej wymienić wtyczkę i/lub taśmę niż szukać wadliwego połączenia (lutu) na 20_kilkużyłowym kabelku
173 - 2011-11-07, 12:48

Misiek napisał/a:
... niż szukać wadliwego połączenia (lutu)...

dotknąłeś mnie do żywego ;-)

Misiek - 2011-11-07, 13:21

Po prostu jestem uczulony na takie rzeczy bo już raz czegoś takiego szukałem.
andrzejc - 2011-11-07, 14:20

Dobrze zaciśnięte nie sprawiają problemów. Stosowałem podobne w pierwszej
wersji mojego modułu sttandardowego i nie miałem kłopotów

a_tox - 2011-11-07, 15:15

Ten sposób mocowania taśmy jest (był) stosowany w kablach HDD w starożytnych PCtach.
W zasadzie nie pamiętam, żeby kiedyś padła taśma od dysku, a dyski przełączało się dosyć często.
Wprawdzie inna była konstrukcja wtyczek, ale ile to razy szarpało się za taśmę, żeby wyciągnąć wtyczkę z dysku...
Takie mocowanie jest też stosowane w patentach USB<>HDD. W komplecie jest np. 5 cm taśmy z dwoma zaciśniętymi wtyczkami...i działa.
Ten sam sposób mocowania można zastosować jako kabel z pulpitu do modułu, ale też jako podłączenie do gniazdka wewnątrz modułu...do napędów.

173 - 2012-02-11, 20:02

tory położone, wszystkie ;-) , napędy zamocowane ;-) ; została jeszcze elektryka :-(
Misiek - 2012-02-11, 21:04

powodzenia w walce z conradami!
rafalismus7 - 2012-02-11, 22:25

:-D właśnie coś takiego tez mam zamiar robić, więc mam nadzieję, ze będzie wiecej fotek z postepów z realizacji
173 - 2012-02-15, 15:36

na zdjęciach widać wprawdzie układ elektryczny "przestrzenny", ale działa. Wyliczenia wyliczeniami, ale, na wszelki wypadek, empirycznie sprawdziłem dobór rezystorów i pomysł z sygnalizacją zajętego/wolnego toru; teraz zostało rozmontować i zmontować w wersji "bardziej płaskiej" x 12. Nie wiem czy komuś może się przydać schemat ideowy, jeżeli tak, proszę o info.
Misiek - 2012-02-15, 15:39

tzn to jest uklad pokazujący na który tor jest przestawiony rozjazd?
Czy układ pokazujący, że na danym torze coś stoi?

173 - 2012-02-15, 20:00

Misiek napisał/a:
... to jest uklad pokazujący na który tor jest przestawiony rozjazd ...

na którym coś stoi to widać ;-) , tak założyłem, natomiast kolor będzie wskazywał jak ustawiony jest rozjazd, poniżej schemat - i wszystko jasne ;-)

Misiek - 2012-02-15, 20:15

Czarna magia...
Ale jak działa to OK ;-)

marcin_kempa - 2012-02-16, 21:59

A czemu nie dajesz nic pod tory?
Misiek - 2012-02-16, 22:05

Bo to moduł techniczny
173 - 2012-02-19, 20:17

marcin_kempa napisał/a:
A czemu nie dajesz nic pod tory?

Misiek napisał/a:
Bo to moduł techniczny

uzupełniając myśl Miska, na technicznym będzie się tyle działo, że roślinność i infrastruktura będzie mocno przeszkadzała (wagony, karty wagonowe itp.) - wystarczy zerknąć na zdjęcia ze spotkań. ;-)

poniższe zdjęcie - to jest 1/2 okablowania; druga część, po drugiej stronie technicznego, do wykonania, no i zapomniał bym, jeszcze pulpit ;-)
Na zdjęciu nie są podłączone niebieskie przewody od napędu (każdego), tak ma pozostać.

marcin_kempa - 2012-02-19, 20:38

Jak napędzałeś Conradami zwrotnice? Bezpośrednio drucik w "oczko"? Ja próbowałem sposoby z netu- takie drewienko w formie dźwigienki i nawet zdawało egzamin.
173 - 2012-02-20, 09:34

Nie bardzo wiem jak dźwigienka z drewienka wygląda. Mogę sobie wyobrazić, zostawiając sprężynę dociskową w rozjeździe, że drewienko będzie jakimś przedłużeniem "palucha" ;-) . Jest to również dobre rozwiązanie, tak jak sterowanie na zasadzie "piłkarzyków".
To zależy czy chcemy sobie skomplikować, czy ułatwić życie. Co chcemy osiagnąć.
Ja sobie chciałem utrudnić, to nie ulega wątpliwości. Zamontowałem elementy, które nie są niezbędne, ale założyłem, że będzie mi łatwiej jednym rzutem oka ocenić położenia wszystkich rozjazdów. Zobaczymy jak to wyjdzie w praniu. ;-)
Do przekazania ruchu między rozjazdem i napędem zastosowałem drut (w zestawie z napędem); napęd realizuje większy skok niż popychacz rozjazdu dzięki temu drut się wygina i w każdej z dwóch pozycji dociska, co trzeba, tam gdzie trzeba (wymontowałem sprężynki z rozjazdów).

173 - 2012-02-20, 18:15

po 4 latach użyłem w końcu frezareczki, biedna przeleżała w szafie szmat czasu.
Z ręki, wiertarką, nie zrobił bym otworów z taką precyzją, a co dopiero otworów kształtowych. Bardzo fajna zabawka! ;-)

Misiek - 2012-02-26, 23:24

Światełkowy pulpit teTTetkowej stacji Tarczyn.
(zdjęcie przyciemnione w celu oddania jego dramaturgii)

173 - 2012-03-19, 15:00

Misiek napisał/a:
... w celu oddania jego dramaturgii ...

;-) ja dramaturgię sam sobie "zafundowałem". Wszystko już podłączyłem (jestem o tym przekonany), zostało tylko załączenie zasilania i ewentualnie skorygowanie kierunku przełączania rozjazdów.
Dopiero w trakcie realizacj doszedłem do wniosku, że to trochę (z mojej strony) przerost formy nad treścią. ;-)

kacper111 - 2012-03-19, 15:21

Nie, no zacnie to wygląda ;-)
Misiek - 2012-03-19, 15:22

Eeee tam, nie jest źle

173 napisał/a:
doszedłem do wniosku, że to trochę (z mojej strony) przerost formy nad treścią
Byle działało.

Może by tam jeszcze spaxa wcisnąć?


Masz porównanie - głowica wjazdowa stacji Mnichów (w TT)

173 - 2012-03-19, 16:14

jeszcze nie uruchomiłem, ale mam zamiar ;-)
173 - 2012-03-19, 19:16

Służewiec Przemysłowy skończony ;-)
wszystko działa, świeci (prawie jak choinka w końcu grudnia) ;-) , zostało tylko sprawdzenie "przejezdności" przed Radomiem i spakować do transportu. ;-)

kacper111 - 2012-03-19, 20:26

Fajny pomysł z podświetleniem :-)
173 - 2012-03-20, 13:49

przy okazji dwa pomysły:
- mocowanie/zabezpieczenie przewodów z gniazdem i wtykiem bananowym;
- obudowa PP zabezpieczajaca strefę 230 V

Misiek - 2012-03-20, 14:03

E no fajne te haczyki!!!! O wiele lepsze niż spinacze bieliźniane. Trzeba to opatentować!
173 - 2012-04-17, 14:34

pętla zmontowana i działa, Służewiec Przemysłowy działa w 1/2, ale "pracuję nad tematem" w Radomiu powinno już wszystko działać ;-)
Zvolack - 2012-04-17, 20:52

na fotce z 19.03 widzę trafo 220v to nie zgodne z Fremo kablologią. 220v nie powinno występować nigdzie na module. Ja bym to wywalił w pudełko i postawił na ziemi bo tak jakieś zwarcie grzanie i smażysz pięknie ta sklejkę nad trafo że hej... :mrgreen:
Misiek - 2012-04-17, 21:10

Ja mam takie trafo wsadzone do Spaxa i jakoś nie widziałem, żeby plastik się nadtopił

173 - 2012-04-17, 21:30

Zvolack napisał/a:
na fotce z 19.03 widzę trafo 220v to nie zgodne z Fremo kablologią...

trafo zasila na stałe diody do sygnalizacji pozycji rozjazdów i chwilowo, w momencie przełączania, napędy rozjazdów, a że trafo jest 50 W to nawet mu do rdzenia nie wpadnie żeby się zacząć grzać. ;-)
SPAX będzie osobnym urządzeniem z własnym trafem. Też na 230 V.

Zvolack - 2012-04-17, 21:38

Panowie nie chodzi o to żeby się topiło czy smażyło tylko o to żeby było bezpiecznie. Jeśli na makietach nie ma 220v to nic nikogo nie porazi... Sami wiecie ze ta dłubiemy poprawiamy podłączamy kabelki.. 220na podłodze eliminuje zagrożenia których dziś nie widzimy... Dla mnie ma to sens.
173 - 2012-04-17, 22:20

Zvolack napisał/a:
... ma to sens.

;-) "włożyłem" zmiany do planów; na razie szukam zwarcia "na niskim" ;-)

Misiek - 2014-11-11, 15:43

Test pojemności.
Mieści się ;-)

GS-4 i J-Class (NW) mogą mieć problem - bardzo na styk :-|
Nie wspomnę o BB i spółce.
O, wiem, dla nich dobudujemy trójkąt do obracania ;-)

kacper111 - 2014-11-14, 18:34

A zmieszczą się na owym trójkącie moje bliźniaki ? :-D
Misiek - 2014-11-14, 19:04

Jeden naraz może tak.
Średnica kółka to 19cm.

kacper111 - 2014-11-14, 23:48

Mi chodzi o "trójkąt", na obrotnicy sprawdzałem i jeden się mieści :-D
Misiek - 2014-11-15, 00:05

Nie robię trójkąta.
kacper111 - 2014-11-15, 15:46

To, może po maturach Ja coś zrobię :-)
Misiek - 2014-11-15, 18:48

Taki będzie układ torów. Na tych krótkich wejdą jakieś krótsze lokomotywy europejskie (T9, T13, Ptl2/2, R3/3)
Misiek - 2016-05-07, 15:43

kilkunastogodzinny szczeniaczek - wampirek taki -> powstał około północy ;-)

:arrow: 80cm wstawka do Służewca, można będzie formować bardziej amerykańskie składy - 240cm pociągu to już prawie coś ;-)

173 - 2016-05-07, 20:11

czarną farbę już znalazłem (identyczną z oryginalną), natomiast co do brązowej - będę musiał popracować nad tematem ;-)
173 - 2016-05-13, 19:57

znalazłem słoiczek z bejcą sprzed kilku lat ;-)
jeszcze boki i czoła na czarno, zabezpieczyć lakierem i gotowy do najbliższych warsztatów

Misiek - 2016-05-14, 00:18

Uwielbiam takie stachanowskie założenia: impreza za miesiąc (Piotrków) a moduł dopiero się buduje ;-)

Nadal nic nie przebije zabrania na międzynarodową imprezę nie skończonej, tfu, nawet nie zaczętej stacji, będącej kluczową w układzie makiety.

Kurcze, przypomniałem sobie, że były dwa takie przypadki.

173 - 2016-05-14, 10:08

to jeszcze "tylko" tory i kabelki do tychże ;-)
Misiek - 2016-05-14, 13:01

W zasadzie możesz zacząć bez nas ;-) Przyjedziemy na testy gotowego modułu.
173 - 2016-05-19, 21:35

podoba mi się Twoje poczucie humoru ;-)
Misiek - 2016-05-25, 20:22

Długie to będzie ;-)

... a jeszcze nie ma podpiętej obrotnicy


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group