Forum modelarzy kolejowych w wielkości N

FREMO, Free-Mo - Zestawianie składów...odmierzanie długości składów.

a_tox - 2010-11-15, 21:41
Temat postu: Zestawianie składów...odmierzanie długości składów.
Nie jestem pewien czy to nadaje się do tego wątku.

Przyszło mi do głowy, że na stacji technicznej wzdłuż torów można by umieścić coś na kształt przymiaru liniowego do odmierzania długości składów przed ich wyprawieniem na szlak (np. z OBI, IKEI, LeroyMerlin).
Przydałoby się to przy zestawianiu pociągu danej relacji z uwzględnieniem długości użytecznych torów stacyjnych, w szczególności na mijankach.
Takie dane na prawdziwej kolei są wykorzystywane na etapie planowania rozkładu jazdy...
W rozkładzie jazdy przy pociągu danej relacji powinny być podane długości użyteczne torów na stacjach, przez które prowadzony będzie pociąg.
Nie będzie wtedy problemu z mijaniem się pociągów na stacjach i mijankach.

Misiek - 2010-11-15, 21:48

Ty wiesz, że ja o tym dzisiaj myślałem?
O przymiarze znaczy się, bo widok rozkładu jazdy jest taki jak w załączniku.

Taki przymiar mógłby byc z odmierzonymi długościami: np. Zwolaków, Tuchów, Markówka
Tylko czy miałby być z podziałem na tory stacyjne?

I raczej luźny a nie w postaci rysunku na stacji technicznej, np. żeby można było zmierzyć rożne pociągi stojące na tym samym torze stacji technicznej.

a_tox - 2010-11-15, 21:59

Misiek napisał/a:
Taki przymiar mógłby byc z odmierzonymi długościami: np. Zwolaków, Tuchów, Markówka
Te dane mogłyby być podane jako załącznik do dokumentów służbowych dla obsługi stacji technicznej.

Misiek napisał/a:
Tylko czy miałby być z podziałem na tory stacyjne?

Powinna być przynajmniej informacja o długości użytecznej najkrótszego toru na każdej stacji.
To gwarantowałoby przejazd - pociąg zmieściłby się nawet na najkrótszej stacji.

Dodatkowo przydała by się informacja o długości peronów - dla zestawiania składów osobowych.

Misiek - 2010-11-15, 22:22

Hmm, trzeba by rozróżnić w "Dodatku do RJ" długości peronów i długości torów stacyjnych

Zasadniczo długości torów i peronów podane są w SAD.

W grafikonie można wpisać jedną wartość - wpisana (i pokazana na RJ) jest długość peronów. Nie uwzględnia długości torów na ładowniach.

a_tox - 2010-11-16, 10:08

Misiek napisał/a:
Taki przymiar mógłby byc z odmierzonymi długościami: np. Zwolaków, Tuchów, Markówka
Tylko czy miałby być z podziałem na tory stacyjne?

I raczej luźny a nie w postaci rysunku na stacji technicznej, np. żeby można było zmierzyć rożne pociągi stojące na tym samym torze stacji technicznej.

Można by ten przymiar zrobić tak jak mają krawcy lub w sklepach sprzedających materiały tekstylne - listwa drewniana z podziałką.
Na powierzchniach bocznych listwy można by umieścić podziałki:
- cm
- 1m/160
- 1 oś obliczeniowa/160 (czyli 5m/160)
- .... (został jeszcze jeden bok listwy)

Dane o długościach użytecznych torów stacyjnych (także w osiach obliczeniowych) powinny być podane w regulaminie pracy stacji...czy jakoś tak...

Misiek - 2010-11-16, 13:27

Chyba się skomplikuje:
dla Zwolakowa i Tuchowa możemy mieć:
a) długość peronu
b) długość ładowni
c) długość toru mijankowego (najkrótszego)

dla Markówki, Misiów - tylko a) b)
dla Czarnocina - tylko a)
dla Przemowa - tylko c)

kombinacje z osiami przeliczeniowymi i przelicznikiem metów w oryginale bym sobie odpuścił, wystarczy:
| <-- peron Zwolakowa --> |
| <-- ładownia Zwolakowa --> |

a_tox - 2010-11-16, 14:48

Misiek napisał/a:
Chyba się skomplikuje:...

W takim przypadku trzeba będzie zastosować metodę odmierzania z natury by Mr.Bean aka Jaś Fasola:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group