Forum modelarzy kolejowych w wielkości N

Pozostałe makiety - Tort testowy

Wiktor - 2011-11-24, 17:19
Temat postu: Tort testowy
Witam,
otwieram moj pierwszy temat dobra wiadomoscia, gdyz juz ruszyla machina,
zaczynam prace nad moim pierwszym torowiskiem
bedzie to kilkutorowy uklad na plaskiej desce (abym mogl chowac za szafe)
wymiary to 150 x 100 cm
juz zamawiam tory u Petera

Misiek - 2011-11-24, 18:17

No to do dzieła!
kacper111 - 2011-11-24, 20:36

A, jak będzie wyglądał ten układ ?
Wiktor - 2011-11-25, 20:47

planuje wykonac linie dwu torowa z bocznicami jako plan podstawowy, co wyjdzie dodatkowo to zobaczymy
Misiek - 2011-11-25, 20:49

może te przejścia międzytorowe zrób jedno za drugim?
Wiktor - 2011-12-05, 18:48

Dzisiaj przyszla przesylka z torami, teraz trzeba zaopatrzyc sie w sklejke, dokonczyc plany torowe i do dziela

Misiek - masz racje z tymi rozjazdami, lepiej beda wygladac jeden za drugim - chcialem troche przekombinowac i dac troche wiecej lukow, ale po namysle zrezygnowalem bo to by zle wygladalo

Wiktor - 2011-12-15, 17:35

Jest juz pierwsza lokomotywa, teraz trzeba zakupic jakies wagony
Misiek - 2011-12-15, 18:25

chcesz parę?
może bym coś uszknął z V epoki, co mi średnio potrzebne będzie

Wiktor - 2011-12-15, 19:50

chetnie skorzystam jesli masz cos na zbyciu, ale moze poczekam do nastepnego miesiaca bo mam juz troche wydatkow,
Misiek - 2011-12-15, 20:03

Ok, to jakbyś miał nadwyżkę $$$ to daj znać ;-)
Wiktor - 2013-11-23, 21:31

Zamówiłem płytę ze sklejki 150x100 cm
muszę teraz wrócić do planowania schematu :)

Wiktor - 2013-11-25, 09:35

Jak myślicie, czy taki układ jak na zdjęciu powyżej zmieści się na płycie o takich wymiarach (150x100cm)?
Rozjazdy będą marki Peco. Bocznice zrobię na pewno z małych rozjazdów, na szlaku głównym prawdopodobnie też, raczej dużych niema sensu wkładać z racji ostrych łuków.

Misiek - 2013-11-25, 11:33

Porysuję w domu w jakimś sofcie.
Wiktor - 2013-11-26, 18:15

Mała poprawka: doczytałem się, że zwrotnice Peco które posiadam są średnie, promień rozjazdu 457mm
Misiek - 2013-11-26, 20:24

Ciasno na tej desce. Próbowałem coś narysować, ale mieści się "kwadratowy owal" z łukami c.a. 30cm.
Cięzko bedzie wcisnąć szlak dwutorowy.

Wiktor - 2013-11-26, 20:50

Misiek napisał/a:
Ciasno na tej desce. Próbowałem coś narysować, ale mieści się "kwadratowy owal" z łukami c.a. 30cm.
Cięzko bedzie wcisnąć szlak dwutorowy.

Trudno, to zrobię koło jednotorowe z jedną lub dwoma bocznicami jak na zdjęciu
powinno się zmieścić

Misiek - 2013-11-26, 21:22

Lepiej zrobić owal z bocznicami do wewnątrz a nie z takim kółkiem ;-)
Wiktor - 2013-11-27, 00:16

myślę, że to będzie ostateczny projekt
wszędzie będzie promień 45cm
odcinek prosty na szlaku głównym 50cm
bocznica: 30st łuku, odcinek prosty 20cm, 90st łuku, zostaje ok 14 cm luzu do przeciwległego toru

Misiek - 2013-11-27, 07:43

No jakoś lepiej ;-)
Ten środek zawsze można jakoś rozbudować ;-)

Wiktor - 2013-11-28, 10:35

Czy są gdzieś dostępne napędy do zwrotnic Peco montowane napowierzchniowo? Peter ma tylko podmakietowe
Misiek - 2013-11-28, 11:59

Nie widzialem takiego rozwiązania - może jest, ale chyba raczej nie firmowe.
marcin_kempa - 2013-11-28, 14:48

Firmowe firmowe ;) https://www.google.pl/sea...iw=1366&bih=605
Wiktor - 2013-11-28, 15:54

marcin_kempa napisał/a:
Firmowe firmowe ;) https://www.google.pl/sea...iw=1366&bih=605

o takie ustrojstwo mię się rozchodzi :-D
czy to występuje w wersjach lewa/prawa i czy pasuje do peco code 55, czy jest uniwersalne?
czy jest jakiś inne źródło niż sklep pana Petera, czy zostaje ebay?

Misiek - 2013-11-28, 18:01

No patrz, a ja się zastanawiałem po co te cycki na końcówkach listew przełączających ;-)
Pierwsza rzecz do obcięcia ;-)

Wyglądają na uniwersalne, mają oczka z obu stron.

Wiktor - 2013-12-07, 20:31

Przyszła przesyłka z Myszką :-)
nie mam niestety instrukcji ani taboru z dekoderem, wiec liczę na pomoc - chętnie się u kogoś umówię aby przetestować nabytek, z pustymi rękoma nie przyjdę :mrgreen:

Misiek - 2013-12-07, 21:24

Jakiś modeli sie znajdzie na pożyczenie ;-)
Wiktor - 2013-12-08, 23:15

odebrałem deski, powoli zbieram się do roboty
co polecacie na podtorze? (na pętlę nie fremową, aby wygłuszyć)

Salamanca - 2013-12-08, 23:20

Korek jest chyba najlepszy, niektórzy polecają gumokorek.
A jak nie korek to tektura - tylko uważaj bo może być efekt jak na ostatnim spotkaniu u mnie. Tektur stanie dęba.

Wiktor - 2013-12-15, 18:33

schemat wykreślony na sklejce, dalsze prace po nowym roku - wyjeżdżam na święta do Niemiec
kacper111 - 2013-12-16, 08:39

Eeeee tam święta, do Niemiec pojechałeś po modele :mrgreen:
Wiktor - 2014-01-12, 11:39

Prace trwają, pierwszy odcinek podkładu z korka położony

czy połączenie dwóch odcinków torów łączyć spinkami, czy wystarczy przykleić do podłoża?

Misiek - 2014-01-12, 12:53

jak chcesz, jak to ma być na testy to może być spinkami.
niezależnie od tego, będzie lepiej jak każdy odcinek torów, ma własne 2 kabelki zasilające ;-)

Salamanca - 2014-01-12, 17:32

Misiek napisał/a:
jak chcesz, jak to ma być na testy to może być spinkami.
niezależnie od tego, będzie lepiej jak każdy odcinek torów, ma własne 2 kabelki zasilające ;-)

Czyli cztery kabelki. Po parze na każdym z końców toru. 8-)
Edit:
Polecam srebrzankę.

Misiek - 2014-01-12, 17:36

No nie, może być w pobliżu końca torów ;-)
Dla krótszych odcinków, wystarczy jedna para kabelków ;-)

p.s. nie polecam 1,5mm^2 ;-)

ad@m - 2014-01-18, 18:27

Misiek napisał/a:
No nie, może być w pobliżu końca torów ;-)
Dla krótszych odcinków, wystarczy jedna para kabelków ;-)

p.s. nie polecam 1,5mm^2 ;-)

Racja. Ja dałem trochę 1.5mm bo akurat takie miałem i chociaż z lutowaniem ich do toru nie mam problemu (robię dziurkę zaraz przy torze, przetykam kabelek tak że styka się z torem), to podłączanie tego pod makietą do kostek jest już upierdliwe.

1mm przy typowych w makiecie odległościach można swobodnie obciążyć prądem 12A - a to przy naszych ~16V daje moc 192W. Uwzględniając, że silniczki w lokomotywach mają 20-30W (strzelam), to aby pojawił się problem, na jednym odcinku toru musielibyśmy puścić z 7 składów :)

*) Obliczanie przybliżone, w DCC silniki są zasilane prądem przemiennym :)

Alex - 2014-01-18, 20:10

ad@m napisał/a:
w DCC silniki są zasilane prądem przemiennym :)

To dla mnie jakaś nowość w eNce. :shock:
Wszystkie lokomotywy posiadających gniazdo dekodera, jeżdżą w systemie DC - czyli prądu stałego.
*Proszę sobie podłączyć taką lokomotywę do napięcia przemiennego AC i zobaczyć czy pojedzie!
Prawie każdy zasilacz do kolejek posiada dwa przyłącza stały regulowany DC oraz zmienny AC.

*)Nie odpowiadam za ewentualne zniszczenia i nie polecam tego typu testów ;-)

ad@m - 2014-01-19, 09:45

Alex napisał/a:

Wszystkie lokomotywy posiadających gniazdo dekodera, jeżdżą w systemie DC - czyli prądu stałego.
*Proszę sobie podłączyć taką lokomotywę do napięcia przemiennego AC i zobaczyć czy pojedzie!
Prawie każdy zasilacz do kolejek posiada dwa przyłącza stały regulowany DC oraz zmienny AC.

*)Nie odpowiadam za ewentualne zniszczenia i nie polecam tego typu testów ;-)


Hmm, chyba wiem gdzie popełniłem błąd - silniki w lokomotywach są zasilane prądem stałem, ale prostownik w takim razie znajduje się w lokomotywie (w dekoderze?). Sprawdziłem przed chwilą i napięcie na szynach jest na pewno napięciem przemiennym, ewentualnie zmiennym :)

Czy to co napisałem jest teraz zgodne z stanem faktycznym?

Alex - 2014-01-19, 11:45

ad@m napisał/a:
Sprawdziłem przed chwilą i napięcie na szynach jest na pewno napięciem przemiennym, ewentualnie zmiennym :)

Czy to co napisałem jest teraz zgodne z stanem faktycznym?

Zmierz oscyloskopem i po dylemacie. ;-)

Misiek - 2014-01-19, 13:24

Dekoder wysyła prąd stały, zasadniczo. Do tego dochodzą jakieś PWM*.

Grunt, że działa

* - Dekodery (jak większość elektroniki) działają na dym. Jak dym uleci to przestają działać.

Alex - 2014-01-19, 14:01

Misiek napisał/a:
* - Dekodery (jak większość elektroniki) działają na dym. Jak dym uleci to przestają działać.

:mrgreen:

Salamanca - 2014-01-19, 15:57

Do poczytania:
http://en.wikipedia.org/w...Command_Control
http://en.wikipedia.org/w...sport_modelling - sekcja "Methods of power"

;-)

ad@m - 2014-01-19, 18:28

Salamanca napisał/a:
Do poczytania:
http://en.wikipedia.org/w...Command_Control
http://en.wikipedia.org/w...sport_modelling - sekcja "Methods of power"

;-)

O, skarbnica wiedzy! :)

A więc jednak prąd zmienny, o przebiegu prostokątnym. Plus dym :)

Wiktor - 2014-01-19, 19:24

prace trwają, nasypy z korka prawie gotowe, wkrótce zaczynam prace nad torami

poniżej jedno zdjęcie aby nie być gołosłowny:

Wiktor - 2014-01-29, 08:41

nasypy skończone, kabelki kupione
biorę się za lutowanie przewodów do szyn, zrobiłem wczoraj zwrotnice, przyszłościowo wykonałem kabelek do polaryzacji - nie trzeba będzie dewastować w późniejszym etapie

Wiktor - 2014-01-30, 23:01

Zwrotnice polutowane, jedną już nawet udało się przykleić.
Misiek - 2014-01-30, 23:09

za każdym razem druciki pod spodem (te firmowe) są inne ;-)

jak będziesz docelowo przestawial rozjazdy? bo to kwestia czy nie trzeba by wywalić sprężynki blokującej iglicę.

Wiktor - 2014-01-30, 23:22

docelowo chcę zamontować to:
marcin_kempa napisał/a:
Firmowe firmowe ;) https://www.google.pl/sea...iw=1366&bih=605

jeszcze się nie zabrałem za kupno napędu, ale myślę że w lutym będę musiał ten temat ruszyć

Wiktor - 2014-02-03, 17:23

Macie jakis pomysl jak rozwiazac sprawe elektryki? (petla, czy inne rozwiazanie?) Laczenie kabli (mufy, trojniki, czy jak inaczej to sie wabi :) wykonac za pomoca kostki przylaczeniowej?
Misiek - 2014-02-03, 17:37

Ja tą swoją plątaninę kabli lutowałem wzajemnie, po kilka sztuk do jednego wychodzącego kabelka
te wychodzące kabelki na samym końcu stały się jednym, który wsadziłem do kostki przyłączeniowej.
Docelowo całość zaglutuję na ciepło do podłoża.

Salamanca - 2014-02-03, 18:10

Wiktor napisał/a:
Macie jakis pomysl jak rozwiazac sprawe elektryki? (petla, czy inne rozwiazanie?) Laczenie kabli (mufy, trojniki, czy jak inaczej to sie wabi :) wykonac za pomoca kostki przylaczeniowej?

Ja bym przewody odpowiadające jednym szynom zebrał najpierw w jedno przy pomocy "listwy zerującej" lub "listwy zerowej" - po jednej na biegun/szynę a potem wyprowadził to już jako dwa przewody (prawa i lewa szyna) do źródła zasilania. Mam nadzieję, że opisałem to wystarczająco jasno. :-)

Wiktor - 2014-02-03, 18:55

Salamanca napisał/a:
przy pomocy "listwy zerującej"

dzięki, to mi się przyda
mam w Pruszkowie sklep elektryczny może będą mieli

Wiktor - 2014-02-03, 22:02

kolejny update:

1. pętla zakończona (przyklejona), zostaje do wykonania elektryka
bocznice będę robić dopiero po pozytywnym teście pętli

2. wykorzystuję nowe technologie przy pracach - szlifierka 3D (okulary zalozylem dla ochrony oczu )

Misiek - 2014-02-03, 22:09

Wiktor napisał/a:
szlifierka 3D
Taki wężyk by mi się przydał ;-)
Wiktor napisał/a:
okulary zalozylem dla ochrony oczu
bądź jak ninja, szlifuj BEZ
Wiktor - 2014-02-03, 22:27

Misiek napisał/a:
bądź jak ninja, szlifuj BEZ

próbowałem na początku, ale ma na tyle dużo mocy że jak się dociśnie to czuć odłamki na twarzy - od razu wyszperałem pierwsze lepsze okulary
Misiek napisał/a:
Taki wężyk by mi się przydał

też mi się spodobał, więc zakupiłem trochę droższy zestaw - tylko w takim występował w komplecie

kacper111 - 2014-02-04, 21:56

Owszem, taki "wonsz" to dobra sprawa, nie trzeba np. taszczyć ze sobą przedłużacza :-D
Kilkujadek - 2014-02-04, 22:12

Misiek napisał/a:
Docelowo całość zaglutuję na ciepło do podłoża.

A może grzbiety do bindownicy? Zawsze można wyciągnąć przewód, coś dołożyć, ukryć połączenia... ;-) I wywal te kostki połączeniowe, bo kiedyś na imprezie będziesz szukał prądu :->

Misiek - 2014-02-04, 22:35

Cytat:
A może grzbiety do bindownicy?
Brzydko wygląda i jest zbyt przestrzenne.
Kilkujadek napisał/a:
I wywal te kostki połączeniowe,
Nie, no, dwie moge zostawić. Przewody wchodzące do nich można zlutować razem.
Kilkujadek napisał/a:
kiedyś na imprezie będziesz szukał prądu
Wiele razy już szukałem. Ale wtedy było więcej kostek.
Yyyy, to wątek Wiktora ;-)

Kilkujadek - 2014-02-04, 22:44

Wiktorowi też polecam te grzbiety.
Misiek - 2014-02-04, 23:11

A na dole co? wybuch rozerwał skrętkę? :mrgreen:
Kilkujadek - 2014-02-04, 23:14

To było w trakcie prac. Dziś nie ma żadnego wystającego przewodu.
Salamanca - 2014-02-05, 17:35

Kilkujadek napisał/a:
I wywal te kostki połączeniowe, bo kiedyś na imprezie będziesz szukał prądu :->

Kostki są najbardziej uniwersalnym standardem do połączeń elektrycznych zaraz po złączach MIL. Żeby się śrubki same nie odkręcały (o to zapewne chodzi) daje się na gwint kropelkę albo Loctitite do gwintów, albo supergluta albo tak jak w standardach maszynowo/lotniczych czerwonej olejnej. I niczego się nie szuka.
A patent z grzbietami jest świetny.

Wiktor - 2014-02-05, 21:26

Mam chyba poważny problem z elektryką, przed chwilą uleciał dym z lokomotywy *
Kilkujadek - 2014-02-05, 21:46

Czasami do takich robót przydaje się miernik (tester zwarć) ale jak widać są twardziele co robią bez :roll:
Wiktor - 2014-02-05, 21:48

Miernika niestety nie mam, znalazłem mój błąd - w jednym miejscu na odwrót podłączyłem kable w kostce - pośpiech i niewygodna pozycja zrobiły swoje
Misiek - 2014-02-05, 22:13

Zaraz kilkujadek coś napisze o kostkach ;-)
Wiktor - 2014-02-05, 22:15

muszę jeszcze poprawić w dwóch miejscach klejenie szyn, w jedną stronę jedzie się gładko a w drugą są ze dwa miejsca że loka mocno stuka w tory
Kilkujadek - 2014-02-05, 22:18

Podstawowy miernik kosztuje około 2 dych. Prawdopodobnie przypaliłeś odbieraki prądu na kołach. Do podłączania szyn stosuj różne kolory przewodów. Zawsze przed puszczeniem prądu w tory sprawdzaj czy nie ma zwarć, zamiany polaryzacji lub przerw.
Salamanca - 2014-02-05, 22:23

Kilkujadek napisał/a:
Zawsze przed puszczeniem prądu w tory sprawdzaj czy nie ma zwarć, zamiany polaryzacji lub przerw.


Do wyboru, do koloru:
http://allegro.pl/aparatu...ultimetry-67211

Może być i ten. Nada się do szukania felerów. Do pomiarów wybrałbym lepszy.
http://allegro.pl/miernik...3911788473.html

Pamiętaj, że w Twoim wypadku musisz mieć na pokładzie funkcję badania ciągłości obwodu czyli popularny przedzwaniacz.
Bez multimetru jeszcze niejeden dym Ci uleci...

Wiktor - 2014-02-05, 22:25

stosowałem różne kolory, niestety w jednym miejscu zadziałało prawo Murphy`ego
moja lokomotywa jeździ jakby nigdy nic się nie stało
dziwne jest to że lokomotywa pożyczona od Miśka nagle przestała działać w momencie gdzie nie miało prawa być żadnego zwarcia, tylko jeden tor zasilany
PS. moja lokomotywa chodzi w analogu, Miśka w DCC

Misiek - 2014-02-05, 22:29

Ja mam jakiś tani miernik z marketu, działa... Tylko na "sondy" wydałem już więcej niż na miernik bo się cholerstwa urywają.
Ostatnio padły obie dzień po dniu, ale wcześniej się wycwaniłem i kupiłem takie, co można rozłozyć i dolutować kabelek ;-)

Wiktor - 2014-02-05, 22:31

Salamanca napisał/a:
Do wyboru, do koloru:

http://allegro.pl/aparatu...ultimetry-67211

bez szkolenia się nie obędziem
do tej pory jedyne doświadczenie z prądem jakie mam to że płynie lub nie, czytaj kopnie lub nie :)

Misiek - 2014-02-05, 22:44

Nie przejmuj się, ja też wykorzystuję 3 funkcje swojego miernika
Wiktor - 2014-02-07, 10:23

Planuje za jakiś czas zakupić lokomotywę
mam więc pytanie związane z fremo jazdami:

czy uzgadniać numery boczne lokomotyw, czy nie ma to znaczenia?

Misiek - 2014-02-07, 11:36

Europejską czy amerykańską?

Przy europejskiej nie ma się co przejmowac, do taboru istnieje FREMO-baza danych z adresam i dostaniesz po prostu kolejny wolny ;-)

Przy amerykąńskich, istnieje szansa, że ktoś taki numer boczny już ma ;-) więc konsultacje zalecane ;-)

Wiktor - 2014-02-07, 12:04

Ameryka (już jedną z europy mam)
zastanawiam się nad sd70 lub sd90

na pewno chcę zebrać tabor towarowy, jeśli da radę to 2 lokomotywy i wagony zbożowe lub inne, węglowe raczej odpadają bo będzie monotonnie, u nas takiego taboru już jest dużo

Misiek - 2014-02-07, 12:12

SD70 są trzy, z czego dwie się już powtarzają.
SD90 są cztery z czego też się dwie powtrarzają.
Z monotonnych składów to oprócz węglowych (74szt.), zbożowych (63szt.)i kontenerowych (przestałem liczyć), to zostały do wyboru jeszcze cysterny ;-)
**

Poza tym, Ameryka to nie tylko monotonne składy, są też pociągi lokalne.
;-)

** - liczyłem tylko dla "nowoczesności")

Wiktor - 2014-02-07, 12:21

Jeszcze klamka nie zapadła w sprawie taboru
serię SD wymyśliłem, bo chcę złożyć coś w rodzaju ciężkiego taboru towarowego
jeśli macie jakieś propozycje odnośnie lokomotyw to chętnie poproszę o sugestię

ale chyba seria SD jest najpopularniejsza

Wiktor - 2014-02-07, 12:36

Misiek napisał/a:
węglowych (74szt.), zbożowych (63szt.)i kontenerowych (przestałem liczyć)

ojojoj, trzeba szybko budować prosty dwutor aby na Piotrka pętli się zmieścić :mrgreen:

Misiek - 2014-02-07, 13:50

Wiktor napisał/a:
ale chyba seria SD jest najpopularniejsza
Zależy które SD
Zaczęło sie od SD7 a kończy na SD90 ;-)

Po prostu wybierz taką jaka Ci się podoba i pochwal się wyborem - przed zakupem. Sprawdzimy czy się nie będzie dubpować ;-)

Wiktor napisał/a:
trzeba szybko budować prosty dwutor aby na Piotrka pętli się zmieścić
No trzeba!
Wiktor - 2014-02-08, 12:20

układ elektryczny mnie trochę przeraża jak patrzę co wyszło, trzeba będzie w przyszłości skrócić kable, lecz najwpierw muszę dobudować jeszcze dwie bocznice. Teraz jeszcze nie wiem gdzie dokładnie przymocuję punkty węzłowe - chwilowo zabezpieczone folią aby nie doszło do zwarcia

już niedługo pojawią się w mojej stajni dwie ślicznotki, z założenia nierozłączne bliźniaczki :-)

ps. mój Siemens taurus chyba będzie potrzebował naprawy, wygląda na to że na płytce sfajczyło się małe ustrojstwo i śmierdzi jak się zdejmie obudowę :-/

Kilkujadek - 2014-02-08, 12:56

Tak na oko kondensator przeciwzakłóceniowy ;-) Będzie żyła :!:
Misiek - 2014-02-08, 13:03

Też mi się tak zdaje ;-)

Kable możesz skrócić przed końcowym montażem.
Wczoraj skracałem kilka (dokładnie: dwa) u siebie, bo mi wchodziły w strefę pracy serwa.

kacper111 - 2014-02-08, 21:31

Na elektronice się nie znam, ale co do lokomotyw- miodne :-)
Wiktor - 2014-02-09, 11:53

Przylutowałem listki kontaktowe po obu stronach wspomnianego kondensatora i okazało się że dym postanowił powrócić, najwidoczniej dym lubi dobrze wykonane luty :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=_gyw9bhWSUE

Misiek - 2014-02-09, 12:22

Czego to Chińczykli nie wymyślą. Atak atomowy przetrzyma.
Zastanawiałeś się już nad napędem rozjazdów?

Wiktor - 2014-02-09, 12:32

Wstępnie zastanawiałem się głównie nad jedną kwestią - czy napęd napowierzchniowy który chcę zamontować umożliwi mi polaryzację po pomalowaniu torów

jeszcze napędu nie kupowałem więc sprawa jest otwarta i możliwa do zmiany typu - a biorąc pod uwagę że na tym torze mam w planach potestowanie praktyk modelarskich to może lepiej wstawić serwo ??

zapewnie wiąże to się z dewastacją już wklejonego rozjazdu, ale trudno korka mam nadmiar ;-)

i tak muszę jeszcze popracować nad połączeniami torów w okolicy rozjazdów, szczególnie w okolicy tego gdzie było zwarcie - tam aż się wagonik wykoleił przy większej prędkości

Misiek - 2014-02-09, 14:01

No tak, podklejone.
Ale może dać się bezkolizyjnie usunąć i wkleić jeszcze raz, po modyfikacjach?
Wiercenia otworów spod spodu nie polecam, wczoraj próbowałem, mało nie uszkodziłem rozjazdu ;-)

A, bo ten, tego. mam dwa nowe, nie otwierane conrady, jakby co.
Tyle tylko, że one zajmuja kilka centymerów pod spodem, trzeba by dorobić "boczki" do makiety.

Wiktor - 2014-02-09, 14:22

boczki prawdopodobnie dodam z biegiem czasu
zwrotnice da rade oderwać bez ingerencji w tory przylegające, a korek się wymieni, o ile nie pomyli się zwrotnic to wszystko powinno być ok

jeśli do tego czasu nie znajdziesz zastosowania dla Conradów to mogę odkupić (podejrzewam że przed Radomiem się za to nie wezmę, tor główny jest przejezdny, teraz się chyba zabiorę za skrzynki łukowe)

Misiek - 2014-02-09, 14:28

Jak nie przykleiłeś rozjazdów po całej powierzchni, to może się je udać w mairę bezpiecznie usunąć, najwyżej trochę korka ubędzie.
Jak masz zapas, to zrywaj w całości, zeszlifuj potem deskę i będziesz kładł jak na nowe.

Conradów mam dwa nowe, i kilka już używanych, ale raczej żadnych nie będę już stosował ;-)
Albo piłkarzyki, albo serwa ;-) HOWGH!

Wiktor - 2014-02-09, 15:00

A takie pytanie, co to dokładnie są te Conrady??
Coś w rodzaju serwa? tak czy siak, to bez szkolenia się nie obędzie bo tylko robotę sknocę :lol:

Misiek - 2014-02-09, 15:04

Napęd podmakietowy.
Prosty w budowie, posiada zmianę polaryzacji.
Tani ;-)
Wady:
Może się ciężko ustawiać - trzeba dobrze trafić.
Niezbyt realistyczna prędkość zmiany rozjazdu (choć piłkarzyki też realistyczne nie są)
Mam to pod Tuchowem.
Pod Zwolakowem jest lepsza wersja, 2x droższy Hoffmann

marcin_kempa - 2014-02-09, 23:57

A dlaczego nie Gaugmaster pm? Nie psuje się tak jak Conrady, jest mniejszy a cenowo wychodzi podobnie. Wady takie same plus przesyłka z Niemiec ;-)
Wiktor - 2014-03-18, 10:02

Pół godziny temu przyszła paczka z lokomotywami, robią wrażenie pojedynczo, a w komplecie mają +100 do szoku :)

statystyki są przerażające:

8 dni z USA do Polski
28 dni z Warszawy do Pruszkowa

nie wiem czy paczka by doszła gdybym nie dzwonił, szukał po urzędach pocztowych, celnych, magazynach, etc ... szkoda gadać

Ale najważniejsze jest to, że paczka doszła cała

Zdjęcia za tydzień, jestem poza domem - nie mam dostępu do programu do obróbki zdjęć

Misiek - 2014-03-19, 08:17

:-D
Zanim wsadzisz dekoder, poczekaj na diagnozę tej żółtej, żeby się nie okazało, że wkładasz dekoder a centralka Roco go zaraz sfajczy :-?

Wiktor - 2014-03-22, 16:04

pierwszy test
ładnie się prezentują :mrgreen:

Misiek - 2014-03-22, 16:31

W kombinacji potrójnej wyglądałyby ciekawiej
Wiktor - 2014-03-23, 11:00

Chyba bym tego nie wytrzymal finansowo :)
Trzeba bedzie dzialac w kooperacji z innym maszynista

Ps. Raczej ograniczenia naszej makiety nie pozwola na podpiecie na tyle duzego skladu przy ktorym trzeba by kozystac z wiekszej liczby lokomotyw

Misiek - 2014-03-23, 12:03

Trzeba będzie poustawiać te wszystkie wasze cudaki. Z tego co kojarzę to wszystko oprócz trójki Kanadyjczyków jeździ inaczej.

Cytat:
Ps. Raczej ograniczenia naszej makiety nie pozwola na podpiecie na tyle duzego skladu przy ktorym trzeba by kozystac z wiekszej liczby lokomotyw
Trzeba wybierać mniejsze lokomotywy :-)
Wiktor - 2014-03-24, 08:02

Cytat:
Trzeba wybierać mniejsze lokomotywy :-)


co zrobić, choć małe jest piękNe, to zawsze mi się podobało to co jest duże ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group