Forum modelarzy kolejowych w wielkości N

Pozostałe makiety - Moja makieta w skali N

lokomotiver - 2013-06-01, 22:07
Temat postu: Moja makieta w skali N
Witam wszystkich uzytkownikow tego fajnego forum .Po dlugich namyslach i przymiarkach w koncu zdecydowalem sie ruszyc z budowa drugiej makiety tym razem w skali N Pierwsza moja makieta jest w skali H0 , ale to nie miejsce na opowiesci o niej , wiec do rzeczy . Makieta standardowa , a moze i tez nie ale wiadomo wszyscy cierpimy na jeden i ten sam problem , problem ktory nazywa sie MIEJSCE nie raz spedzal mi sen z powiek dlatego wybralem skale N na poczatku rozwazalem budowe makiety w skali TT ale tu gdzie przebywam jest slaba dostepnosc i popularnosc tej skali do H0 i N jest wszystko do do TT niestety nie ma z tad wlasnie skala N . Wymiary makiety to 305 cm na 120 cm uklad torow to 2 petle jedna rozgaleziajaca sie w jednym miejscu na tory bocznicowe i stacyjne i druga petla rozdzielajaca sie na 4 tory stacyjne i 2 szlakowe , 1 tunel dwutorowy i zaraz za tunelem podjazd , estakada i zjazd z niej . Oczywiscie nie zabraknie torow bocznicowych do postoju skladow i toru prowadzacego do lokomotywowni 3 stanowiskowej ale to jeszcze kwestia do przemyslenia , tak wiec ruszylem z budowa wlasnie dzisiaj ukonczylem w stanie surowym góre z tunelem pozostalo jego malowanie i obsadzenie roslinnoscia ale to zadanie na nastepny weekend .Pozdrawiam
Misiek - 2013-06-01, 22:20

Powodzenia w budowie!
lokomotiver - 2013-06-01, 22:38

Dzieki wrzuce za chwile jakies foto
lokomotiver - 2013-06-01, 22:41

Foto z przebiegu pierwszych prac
Misiek - 2013-06-02, 14:26

czy podjazd na wiadukt nie będzie za stromy?
Czy większe (kryte) wagony mieszczą się w tym tunelu?

lokomotiver - 2013-06-02, 14:34

Tak mieszcza sie spoko tunel ma 7 cm od glówki szyny jest akurat , jezeli chodzi o podjazd to jeszcze nie wiem czy sobie lokomotywy dadza rade ,ale mam nadzieje ze dadza rade jezeli beda problemy z podjazdami zniweluje go o kilka stopni zostawilem sobie furtke w razie gdyby bylo cos nie tak w koncu metoda prob i bledów dochodzi sie do roznych rzeczy , ale mysle ze powinno byc ok . Tunel pozostalo obsadzic mocniej roslinnoscia i malym lasem z jednej jego strony ale to w nastepnym etapie Pozdrawiam
lokomotiver - 2013-06-02, 14:49

Gdyby nie ograniczenia miejscowe i gabyrytowe zwiazane bardzo czesto w wielu przypadkach ktore powstaja czesto i u wielu podczas budowy makiet bylo by calkiem inaczej makiety napewno wygladaly by inaczej byly by napewno wieksze ale niestety jedynym nieodzownym problem zawsze jest miejsce i pytanie jakie mamy mozliwosci gabarytowe , ale coz tak to juz niestety bywa . Wracajac jeszcze do watka dotyczacego miejsca na makiete pozwole sobie wrzucic link do makiety coprawda w skali H0 wiec nie powinien on tu byc ale to tak dodatkowo w ramach ciekawostki uwazam ze ta makieta to mistrzostwo zreszta wnioski kazdy moze sobie wyciagnac sam w tym przypadku akurat wlasciciel nie cierpi na brak miejsca dlatego ma takie mozliwosci http://www.youtube.com/watch?v=S4lu_6qMCPI
lokomotiver - 2013-06-04, 20:31

Witam kolegów forumowiczów i nie forumowiczów chcialbym sie poradzic otóz na swojej makiecie chce zastosowac zwrotnice krzyzowa stałą i postawic ósemke jak podac zasilanie przed i za zwrotnica ? chodzi o podłaczenie zasilania bede wdzieczny za informacje Pozdro .
Misiek - 2013-06-04, 20:37

A to będzie sterowane w cyfrze czy w analogu?
Bo jak w cyfrze to moduł pętlowy by się przydał.

Alex - 2013-06-04, 21:01

Wydaje mi się, że przydałby się jakiś schemat.
Taki przynajmniej poglądowy.
Sama krzyżówka nie powoduje zwarcia - 8 można zrobić.

173 - 2013-06-04, 21:10

z doświadczenia, ;-) , przerwy powinny być jak najbliżej brzegu, co by odcinek przejściowy był najdłuższy
Misiek - 2013-06-04, 21:16

Jakby opracowali do analoga taką co robi zwarcia to pewnie by się nie sprzedawała ;-)
Możesz robić zdjęcie spodu tej krzyżówki?
Pewnei są tam jakieś sprytne kabelki.

lokomotiver - 2013-06-04, 21:30

Pod zwrotnica sa blaszki w miejscu ktore zaznaczylem a wszystko bedzie w analogu
Misiek - 2013-06-04, 21:41

Ja to trochę cienko widzę. Wolałbym zrezygnować, żeby przypadkiem nie było za późno.
Muszę to sobie rozrysować.
Jaki jest producent tych torów?

Albo wiesz co, najprościej :-D zrobić mały eksperyment.
Ułożyć pętle na desce (bez przyklejania, lub na taśmie dwustronnej) i pojeździć na tym lokomotywą.

Kurcze, w Piko było takie coś i działało, ale to było w NRD :->

lokomotiver - 2013-06-04, 22:35

Gdzies juz kiedys mialem doczynienia z podlaczaniem zasilania do krzyzowki tylko ze w H0 ale jakos bylo to dawno i nie pamietam ale spoko dzieki za informacje wlasnie metoda prob i bledow w koncu mysle ze uzyskam efekt koncowy krzyzówka to TRIX wiekszosc torów to TRIX zwrotnice czesciowo beda PECO STREMLINE a czesciowo TRIXA ku wielkiemu mojemu zdziwieniu pasuja ci dwaj inni producenci do siebie PECO to CODE 55 a TRIX to poprostu TRIX nie ma na opakowaniu zadnego kodu szyny najwazniejsze ze do siebie pasuja . Pozdro
lokomotiver - 2013-06-05, 21:27

Witam korzystajac z chwili wolnego czasu udalo mi sie skromnie obsadzic moja gore , zostal jescze do posadzenia jakis drobny maly las wokolo i na samej gorze ale to plan na najblizszy weekend dzis natomiast zabralem sie za rzezbienie podjazdu i przepustu pod druga petla chce wykonac to ze styroduru jest dosyc wytrzymaly i dobrze sie go w miare obrabia mysle ze bedzie dobrym materialem .
Salamanca - 2013-06-05, 22:26

Styrodur jako materiał jest bardzo dobrym pomysłem. Najlepiej wziąć taki przeznaczony na podłogi (np. BASF 5000CS).
lokomotiver - 2013-06-06, 21:22

Dokladnie wlasnie takiego uzywam jest idealnym materialem zgrywa sie dobrze z wieloma rodzajami klejów dwuskladnikowych nawet ze zwyklym klejem do drewna WIKOLEM .Skala N jest bardzo fajna wielkoscia i skala ku wielkiemu mojemu zdziwieniu tory typu FLEX daja sie wyginac w bardzo duze luki i ku wielkiemu mojemu zdziwieniu tabor doskonale sobie na takich duzych łukach radzi na podjezdzie ktory wykonalem łuk toru na poczatku troche mnie przerazil , ale po kilku próbach na sucho jest OK a jest dosyc duzy tak wychodzi z rozplanowania reszty tororowiska co mozna podejrzec na zalaczonych fotkach . Budowa posuwa sie na przod co bardzo mnie cieszy oby tak dalej Pozdro .
Misiek - 2013-06-06, 22:15

Ja bym te skarpy jakoś złagodził,.
Za późno się dopatrzyłem przy tunelu, ale może teraz coś jeszcze da się poprawić
jakieś wypełnienie albo styrodurem albo pianka montażową.

lokomotiver - 2013-06-07, 20:55

Tez wlasnie o tym myslalem zeby jeszcze cos tam dorobic wokol tej gory i tunelu , mysle ze wykorzystam styrodur da sie zrobic wszystko wiec mysle ze to kwestia tylko czasu . Narazie prace posuwaja sie pomalu do przodu wlasnie dzis zamierzam ulozyc na stale torowiska na podjezdzie wytłuczniowac je i obsadzic boki skarp na podjezdzie roslinnoscia mam cala noc i weekend ha ha ha Pozdro .
kociol - 2013-06-07, 23:24

Masz jakiś plan czy pełna improwizacja?
Misiek - 2013-06-08, 00:47

Ale te górki i skarpy to lepiej zrobić już teraz a nie wtedy kiedy będą ułożone tory
lokomotiver - 2013-06-08, 10:35

Jest plan bez planu ani rusz ale wprowadzilem kilka zmian ktore wyszly podczas rzeczywistej sytuacji na platformie nie które szczegóły wymagaly całkowitej zmiany wiec wyszły na bieżąco tak czasami bywa planujesz cos i zaczynasz według planu a w trakcie wychodzi ze cos bedzie nie tak wiec trzeba to zmienic na sposób zeby efekt koncowy zadowalal nie prawdaz ?
kociol - 2013-06-08, 10:47

A czy mógł byś zamieścić?
lokomotiver - 2013-06-08, 20:45

Jasne plan ponizej z tym ze to byl pierwotny plan i zalozenia w trakcie planowania fizycznego calego ukladu torowisk i zabudowy zaczelo wychodzic troche inaczej a to za malo miejsca a to nie bedzie zadnych bocznic , a to nie bedzie lokomotywowni etc etc wiec pozmienialem troche calosc i mysle ze bedzie teraz ok w sumie robie tak zeby byly dwie niezalezne petle plus z jednej petli wjazd na ósemke mozna wtedy prowadzic bez zadnych zakłocen ruch dwukierunkowy przeciwny lub w tych samych kierunkach sklady poruszaja sie mijajac sie niezaleznie nad soba lub tez pod soba nie ma zadnych konfliktów podłaczeniowych zreszta wszystko i tak bedzie w analogu wiec ulatwia to jeszcze bardziej calosc nie wiem moze zle rozumuje ale mysle ze bedzie oki
lokomotiver - 2013-06-08, 20:54

A tu relacja z dalszych prac , ten styrodur przypomina troche przed malowaniem lodowiec :lol: :lol: :lol: ale po pomalowaniu zaczyna przypominac skalke
kociol - 2013-06-08, 22:44

Planik dość fajny. Tempo prac też niczego sobie ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group