Forum modelarzy kolejowych w wielkości N

Techniki i technologie - Peco- modyfikacje

marcin_kempa - 2013-08-10, 22:55
Temat postu: Peco- modyfikacje
Tak sobie dziś oglądałem te stare tematy o cięciu i izolowaniu krzyżownicy. Chętnie bym zrobił taką modyfikację, bo zaczyna mnie doprowadzać do szału sytuacja, że Conrad nie dociska iglicy i stąd pociąg staje na wjeździe na zwrotnice. Gdy się rozcina rozjazd to łączy się iglice z bocznymi szynami kabelkiem co powoduje, że na iglicach zawsze prąd płynie. Nie wiem w tym wszystkim jednego- co podłączyć do odizolowanej krzyżownicy? Wychodzi jeden przewód który ma zmieniać bieguny więc żółty kabelek od Conrada? Czyli napędy bez polaryzacji odpadają?
Misiek - 2013-08-10, 23:41

A jak Conrad nie dociska iglicy to jest wina jego złego ustawienia, czy niepodpiętych kabelków?
marcin_kempa - 2013-08-11, 10:59

Te Conrady to jest najgorszy chłam jaki mógł człowiek wymyślić! Mam zamiar na PM1 się przerzucić. A czemu nie dociska? Choćby brudna iglica, czy jakiś paproch pomiędzy i już pociąg staje. Akurat teraz rozjazdy robiłem bez polaryzacji, więc kabelków w ogóle nie podłączałem.
Misiek - 2013-08-11, 12:34

Ja mam iglice pomalowane i problemów nie mam.
Ale mam podłączoną "polaryzację"

Te PM1 to te Peco?
Na filmiku wyglądały ciekawie.

marcin_kempa - 2013-08-11, 19:03

Nie Peco, to jest Gaugmaster czy jakoś tak. Mówisz że polaryzacja pomaga? Na chwilę obecną jedyny prąd jaki płynie to ten z miejsca gdzie iglica dociska boczną szynę.
Alex - 2013-08-11, 19:15

marcin_kempa napisał/a:
Na chwilę obecną jedyny prąd jaki płynie to ten z miejsca gdzie iglica dociska boczną szynę.

To nie świadczy o złym napędzie Conrada, tylko o złej jakości wykonania połączeń elektrycznych :!:

Misiek - 2013-08-11, 20:38

Spróbuj Conrada z polaryzacją.
Ja na nie kląłem raz, jak krzywo ustawiłem.
Od tego czasu tylko te rozłączające się niespodziewanie kabelki ;-)
Ale to inny temat (elektryka do wymiany, pewnie "kiedyś")

Ten PM1 to jednak coś jak Peco
http://www.peco-uk.com/pr...cordPosition=21

Alex - 2013-08-11, 21:17

W rozjazdach Peco jest przecież sprężynka, która dociska iglicę! Styk do szyny jest idealny - przemierzyłem omomierzem.
Misiek - 2013-08-11, 21:25

Po pomalowaniu szyn bywa różnie.
Poza tym, nie wiem jak marcin_kempa, ale ja usuwam sprężynki ;-)

marcin_kempa - 2013-08-12, 12:00

Alex napisał/a:
marcin_kempa napisał/a:
Na chwilę obecną jedyny prąd jaki płynie to ten z miejsca gdzie iglica dociska boczną szynę.

To nie świadczy o złym napędzie Conrada, tylko o złej jakości wykonania połączeń elektrycznych :!:


A co tam można źle podłączyć?! Prąd płynie z torów szlakowych poprzez blaszkę łączącą . Później zasilanie jest zależne od tego jak styka się iglica z boczną częścią szyny i na końcu standardowo szparka za krzyżownicą. Iglica może być brudna, może być delikatnie skrzywiona i pociąg staje. Nie zrobię już polaryzacji, bo mam przyklejone rozjazdy i nie bardzo mi się uśmiecha je zrywać.
A umie ktoś odpowiedzieć na pytanie zadane na początku? Co się podłącza do odizolowanej krzyżownicy? Kabelek polaryzacyjny? Twardy może Ty mi pomożesz?

WM-MODEL - 2013-08-12, 17:47

:mrgreen:
Przełącznik u dołu po lewej sprzężony jest z napędem.

Alex - 2013-08-12, 22:00

WM-MODEL napisał/a:

:mrgreen:
Przełącznik u dołu po lewej sprzężony jest z napędem.

no właśnie!
i tu można zajrzeć
http://www.norma.fremo.pl/viewtopic.php?t=1275
;-)

Alex - 2013-08-12, 22:51

marcin_kempa napisał/a:
Nie zrobię już polaryzacji, bo mam przyklejone rozjazdy i nie bardzo mi się uśmiecha je zrywać.

Dremel, tarcza małoziarnista wyczyścić pomierzyć przejście.
Najlepiej przed i po robocie dla porównania.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group