Forum modelarzy kolejowych w wielkości N

Zasilanie, sterowanie. - Polaryzacja "anglika"

Misiek - 2014-03-09, 12:23
Temat postu: Polaryzacja "anglika"
Jedno z praw Murphy'ego - Nigdy nie powtarzaj udanego eksperymentu.
W tym przypadku dotyczy "anglika"
Poprzednie użycie na PZO skończyło się demontażem i schowaniem głęboko w szafce.
Teraz też sprawia problemy - nie wiem jak to cholerstwo spolaryzować.
Działa połowicznie :-|
Albo będę musiał dorobić drugi obieg do ręcznej zmiany polaryzacji, albo sprawdzę, czy moduł pętlowy/przeciwzwarciowy zadziała.

Alex - 2014-03-09, 13:20

Ja miałem podobny problem, użyłem dwóch zwrotnic połączonych ze sobą.
Misiek - 2014-03-09, 13:59

U mnie już za późno, choć na etapie projektowania rozważałem ten pomysł.
Trzeba było zrealizować :-|

marcin_kempa - 2014-03-09, 18:43

A polaryzujesz odwrotnie?
Misiek - 2014-03-09, 20:07

A to rzeźba, po przełączanie polaryzacji jest serwem+przełącznikiem krańcowym
W tej chwili jest tak:
- polaryzacja "na skręt" działa
- polaryzacja na wprost działa, ale tylko na jeden kierunek, na drugi - nie działa.

ministerek - 2014-03-09, 20:46

"Lewy" napęd polaryzuje prawą krzyżownicę, "prawy" napęd lewą krzyżownicę. Sprawdź, czy tak jest. Kiedyś też walczyłem.
Misiek - 2014-03-09, 20:48

Jest to jakiś trop ;-)
marcin_kempa - 2014-03-09, 21:17

Czyli odwrotnie. Jak pisałem ;) Napęd lub jak u Ciebie wyłącznik krańcow,y wyznacza polaryzację dla zwrotnicy wyjazdowej, bo wjazdowa i tak musi być na wprost żeby pociąg w ogóle wyjechał na rozjazd. Sam niedawno to przerabiałem i się męczyłem z 15 minut jak to podłączyć.
Misiek - 2014-03-09, 22:51

15 minut?
U mnie drugi roboczodzień a zapowiada się trzeci.
Ale chyba widze światełko w tunelu - połowa działa (druga połowa nie ma jeszcze podciągniętych kabelków do krańcówki)

Misiek - 2014-03-10, 22:31

No dobra, zwalczyłem.
Dzięki Ministerku za podpowiedź!

Ja chciałem przedobrzyć i zrobić przełączanie jednym guzikiem - teoretycznie się da: jedno położenie dla skrętu i drugie dla klasycznej krzyżówki.
Tyle, że nie działało to z polaryzacja, zwłaszcza krzyżówka.
Docelowo bedzie wahlowanie dwoma przyciskami (plus ściągawka na boku modułu, żeby zwarcia na reszcie makiety nie zrobić :-) )
Przetestowane analogowo: Glaskasten i V20 mają problemy, BR64 problemów nie ma.
Najmniejsze amerykańce, jakby tu powiedzieć :mrgreen:

ministerek - 2014-03-10, 22:41

;-)
możesz jeszcze dolutować kabelki, do szyn w czworoboku, na których jest zawsze ten sam biegun.

Misiek - 2014-03-10, 23:21

Nidyrydy, wszystko przyspawane do deski ;-)
Sprawdzę jutro jak to działa w DCC.

a_tox - 2014-03-11, 09:59

Tu coś mają w tym temacie... http://www.dccwiki.com/Wiring_Crossings
+ mała animacja... :roll: http://www.dccwiki.com/File:DoubleSlipFrogs.gif

Misiek - 2014-03-11, 11:19

Kurcze, google mi tego nie znajdowało. :-|
Ale się przyda...
Aaaa... jest podłączenie modułu pętlowego ;-)

a_tox - 2014-03-11, 11:21

Misiek napisał/a:
Ale się przyda...

Oby bez prucia modułu... Powodzenia!

Misiek - 2014-03-11, 12:49

Nie napisałem, że mi ;-)
Ja już mam stan dzialający ;-)

Te animacje są naprawdę świetne!

Może by je wrzucić w jakiś oddzielny wątek?

marcin_kempa - 2014-03-11, 16:46

A mnie nie podziękował... :-(
Misiek - 2014-03-11, 18:00

Bo mnie zdołowałeś tymi 15 minutami.

p.s. dzięki :mrgreen:

p.s.2 - komuś jeszcze? rzadko mi się zdarza, chyba limit do 2015 wyczerpałem ;-)

ministerek - 2014-03-11, 21:04

Tu dopiero się namęczyłem. Krzyżownice skrzyżowania torów też muszą być spolaryzowane. Proste rozjazdy polaryzują swoje krzyżownice oraz dalej od nich położone krzyżownice skrzyżowania torów. Zaleta: nie można ustawić dwóch przebiegów przez krzyżówkę, bo jest zwara, zupełnie jak zabezpieczenie na kolei - nie można ustawić sprzecznych przebiegów.
Marucha - 2014-03-11, 22:12

masz może do tego rysunek jak to rozgryźć?
ministerek - 2014-03-11, 22:41

schematycznie: napęd 1 polaryzuje czerwone krzyżownice, napęd 2 zielone
Marucha - 2014-03-12, 15:00

dzięki :-)
Alex - 2016-10-13, 20:55

Czym różni się anglik izolowany od polaryzownego? Na zdjęciach nie widzę żadnej różnicy.
Misiek - 2016-10-14, 10:42

O ile pamiętam, chodzi o zasilanie "dziobownicy"
W wersji isulfrog jest chyba nawet plastikowa - krótkie lokomotywy na pewno się na niej zatrzymają. Ja miałem chyba na tym problemy nawet z parowozem, który silnik miał w kotle, ale zbierał prąd krótkim tendrem.

Z doświadczenia bardzo odradzam.

Spolaryzowany półanglik, jaki miałem na "magazynie amerykańskim" (wyprułem, przerobilem na zwykłe rozjazdy) zasadniczo działał, ale wolałem nie ryzykować.

Alex - 2016-10-14, 16:34

Misiek napisał/a:
Spolaryzowany półanglik, jaki miałem na "magazynie amerykańskim" (wyprułem, przerobilem na zwykłe rozjazdy) zasadniczo działał, ale wolałem nie ryzykować.

Masz go jeszcze, może chcesz się pozbyć? Przydałby mi się na testy ;-)

Misiek - 2016-10-14, 17:17

To jest "electrofrog" single slip.
Alex - 2016-10-16, 22:32

Misiek napisał/a:
To jest "electrofrog" single slip.

Możesz wstawić fotkę?

Misiek - 2016-10-16, 23:27

electrofrog


insulfrog - mniej kabelków, więcej plastiku

Alex - 2016-10-17, 20:18

Dzięki za foto. Elektrofog wydaje się być bezpieczniejszy.
Ten twój wypruty anglik jest jeszcze sprawny, nie chcesz się go pozbyć ;-) ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group