Forum modelarzy kolejowych w wielkości N

Zasilanie, sterowanie. - Sterowanie cyfrowe

pjmo - 2014-07-10, 14:14
Temat postu: Sterowanie cyfrowe
Przy zabawach z H0 i pierwszych fazach Nki bawiłem się MultiMaus'em od Roco - jest jakaś ciekawa alternatywa w tych przedziałach cenowych?
Natknąłem się na kilka opcji za granicą, a jakoś nikt nie kwapi się w Polszy popchnąć coś w rozsądnej cenie (nie licząc jednego osobnika, który życzy sobie 370zł za MM z polskim menu...).
Nie widzi mi się grzebanie modułów w analogu :/

Taki zestaw wygląda dość przystępnie, a przede wszystkim bardziej "profesjonalnie" niż kosmiczny pilot Roco :D
http://forum.modelarstwo....s/minibox.6623/

Misiek - 2014-07-10, 14:45

Ten Minibox to dobra rzecz, tylko, że wymaga jeszcze FREDa do sterowania.

Zasadniczo uzywamy DCC opartego na Loconecie, czyli nie Roco MM, stąd też nasze doświadczenia z Roco zatrzymaly się na "czarnej skrzynce z czerwoną myszą" - od kilku ładnych lat jedziemy na Fleischmann Twin Center, a od kilku miesięcy dodatkowo na Digitrax'sie (znaczy Digitrax awansował na główną centralkę a Fleischmann na backup/programowanie).

ZTCW to MM ma jakieś ograniczenia z odczytem wszystkich CV?

pjmo - 2014-07-10, 14:52

Dlatego też zastanawiam się nad alternatywą w niedużej cenie, bo natknąłem się na informację o braku wsparcia dla Loconet, a gdybym kiedyś gdzieś się wybrał z moim modułem, chciałbym się podpiąć w miarę możliwości bez problemów ;)
Misiek - 2014-07-10, 15:38

Z punktu widzenia spotkań, jest obojętne czy w domu masz Roco, Selectrixa czy nawet Piko ;-)

Jak zbudujesz moduł zgodny z normą, to na spotkaniach wpinasz kabelki w sieć i jedziesz ;-)

Misiek - 2014-07-14, 10:27

http://forum.modelarstwo..../minibox.21349/

tu masz sprzedaż miniboxa

pjmo - 2014-07-14, 11:05

Już się skontaktowałem :)
pjmo - 2014-07-14, 12:07

...ale w gruncie rzeczy musiałbym do każdego loka posiadać kolejnego FREDa.
Nie wiem czy nie poczekam na MM.

Misiek - 2014-07-14, 18:09

Jeśli potrzebujesz jeździć kilkoma lokomotywami na raz to tak.
Jeśli jedną, to wystarczy jeden fredek.
Zresztą w MM też musisz wybrać adres innej lokomotywy, żeby pojeździć, tyle, że robi się to szybciej niż w MB+Fred

marcin_kempa - 2014-07-14, 23:16

Na spotkania musisz chyba mieć Fred'a! Chyba :mrgreen: Multimaus w domu jak najbardziej się sprawdzi choć jakbym miał teraz wybrać, to chyba jednak bym wziął z21. Tyle że ja mam tableta 10 cali do dyspozycji.
Misiek - 2014-07-15, 08:01

marcin_kempa napisał/a:
Na spotkania musisz chyba mieć Fred'a! Chyba
Nie musi być własny, do dyspozycji mamy wystarczającą ilość ;-)
marcin_kempa napisał/a:
chyba jednak bym wziął z21.
Eeee, przerost formy i ceny ;-)
marcin_kempa - 2014-07-15, 14:42

Multimaus jest fajny, ale jest przewodowy i nie potrafi czytać cv. Wersja pro jest prawie idealna, bo cena przesadzona. Z21 kosztuje relatywnie tanio przy tym. Bawiłem się tym w Dortmundzie i zabawa fajna.
pjmo - 2014-07-16, 10:13

Zdecydowanie nie widzi mi się dopłacać do Z21 :roll:
Poczekam, może coś w dobrej cenie się trafi.

pjmo - 2014-08-10, 18:55

Udało się okazyjnie wyrwać Set 90 od Lenz'a, myślę że będę zadowolony :)
marcin_kempa - 2014-08-10, 21:14

Ile ta okazyjność kosztowała?
pjmo - 2014-08-11, 08:23

Jakieś 75% ceny sklepowej (w odniesieniu do naszych). No, trochę musiałem dopłacić do MM :mrgreen:
pjmo - 2014-08-11, 10:20

Pytanie o trafo - Lenz rekomenduje TR100, jak wiadomo dość dobrze przepłacony.
Zaprzyjaźniony zakład produkcji sieci elektrycznych jest w stanie mi coś podrzucić, tylko nigdzie nie mogę doszukać się tabliczek znamionowych trafo od Lenz'a - generalnie rozchodzi się o THD i dopuszczalne wahania napięcia - nie chciałbym puścić z dymem całości....

Misiek - 2014-08-11, 13:56

Wygląda jak każdy inny transformator do Roco, Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby to był ten sam (i jeszcze niebieski Conrada i pewnie Atlasa*), tylko w innym kolorze obudowy

Atlas Commander = Lenz Compact
chyba Tillig zaczął to dodawać do zestawów startowych w TT.

pjmo - 2014-08-11, 15:58

No właśnie natknąłem się na te Conradowe i zastanawiałem się czy poza kolorem granulatu i logiem czymś się różni... W manualu centralki znalazłem coś takiego:

Kod:
9.1 Selecting the right transformer for your
LZV100
To power the LZV100 you will need a transformer that delivers a
minimum of 14V AC under load for H0 and smaller scales. Voltage
that exceeds the selected DCC track voltage is wasted in excess
heat, which reduces the effective capacity of the unit. In order to
make it possible for the LZV100 power station to deliver its 5 amp
rated capacity and support a full complement of XpressNet
devices, the transformer also has to be able to deliver a amperage
of at least 6A. You can use a transformer that delivers less
current, but then you will not be able to operate as many trains.
The transformer’s voltage must not exceed 18V AC voltage or 23
Volts regulated DC..
If the transformer voltage sags below 13.5 volts AC during load
you may experience errors or other unusual operations as the
XpressNet must be powered at 12 volts DC at all times.
Grounding is also a concern. An earth ground is not allowed by
most electrical codes unless specific safety steps are followed. CE
safety regulations require that the LZV100 metal case not be
electrically connected to a live ground. We have designed all our
components to these safety requirements and none require a
connection to an earth ground. If you must have a live ground near
your railroad make sure all your outlets in your railroad room are
protected by an approved GFI (Ground fault interrupter). For
LZV100 Command/Power Station 20
20
protection against voltage surges you should also use a outlet
suitable surge protector.

Kod:
9.2 Suitable transformers for your LZV100
The following transformers are suitable for the LZV100:
 Digital plus TR100 (order-no. 26000) (220 volts)
 Atlas Generator, Item #335, 16 volts AC, 45-watt, (120 Volt)
 DCC Specialties Magna Force MF615, Output: 6 amps 15
volts AC, Note do not connect the ground wire to the LZV100,
(120 volts)
 Digitrax PS515 Power supply, Output: 5 amps 15 volts AC,
(120 volts)
 Crestline Elite Dual Volt. Power Supp. #CRE55465 18/22 volts
DC (120 /240 volts)
 MRC AD515, AH800, 18 volts AC, 65-watt, (120 volts)
 NCE P515 Power supply, Output: 5 amps 15 volts (120 volts)


Ale ani o zniekształceniach, ani o wahaniach napięcia nigdzie nic nie ma, więc stawiam że każdy z wymienionych w temacie spełni swoje zadanie.

Kwestia doboru odpowiednich dekoderów też zostaje otwarta, ale póki nie dojdzie zamówienie od p. Kresty, nie chce się ładować w żadne wydatki póki nie będę miał gotowego materiału do budowy, tymbardziej że to nieplanowana zabawka.

Co byście Panowie polecili? Potrzebuję w zasadzie dwóch sztuk, które będą w stu procentach współpracowały. Nie potrzebuję dodatkowych wyjść funkcyjnych, wystarczy mi póki co jazda przód/tył i oczywiście zmienne oświetlenie. NEM 651, najlepiej wtyczkowe.

PS: Nie było nigdzie, że LENZ dodaje do paki 2 moduły hamujące, złączki izolujące i kilka paczek kabli - fajny bajer ;-)

Misiek - 2014-08-11, 19:27

Zasilacze - równie dobrze można dobrać toroidalny, ale przy cenach sklepowych wyjdzie na to samo.
Wahania napięcia to raczej przy sygnale wyjściowych z ROCO <czerwona mysz>. Normalnie pewnie nawet nie jest zauważalne.

Dekodery: Zimo albo Digitrax
Digitrax tańszy ;-)

marcin_kempa - 2014-08-11, 20:08

No i z Lenzem dobrze współpracować będą dekodery... Lenza :) Ja osobiście bardziej je cenię niż Zimo.
Misiek - 2014-08-11, 21:05

Ja nie, z wyjątkiem tych pakowanych do Atlasa
Za dużo się spaliło, nie wiadomo kiedy.
Włącznie z kilkoma. które się spaliły podczas resetu.

marcin_kempa - 2014-08-11, 22:23

Ja używam tylko silver+. Ewentualnie standard.
pjmo - 2014-08-12, 08:16

Zapewniliście mi 8h zajęcia w pracy, poszukam :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group