Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
początki fremo.pl
Autor Wiadomość
danikb
daN

Wiek: 52
Dołączył: 07 Wrz 2006
Skąd: Praha, CZE
  Wysłany: 2007-01-15, 22:42   początki fremo.pl

Hi guys,

I am writing you a little bvit about relation FREMO and Zababov.
In FREMO there are 12 people from Czech Republic now. All Czech FREMO members are from Zababov (but Zababov has almost 100 members).
About N-scale now.
I am only one form Zababov N-scale group, who is member of FREMO. The reason is contact with FREMO. There is no reason for other people from N-scale to go to FREMO.
I have to pay 37,50 Euro per year.

My pesonal advantages from FREMO membership:
- I am receiving 4x per year FREMO magazine Hp1 (ufortunately in German language)
- I have free entry to all FREMO conventions in whole Europe (quantity is not limited, it is only up to me).

Thanks to my membership in FREMO we as Zababov group can:
- free participation with modules on FREMO meetings for all Zababov members
- possibility to organize FREMO meeting in Czech Republic
- possibility to receive money from FREMO for organization of FREMO meetings in Czech, if more FREMO members participate
(for example Prague FREMO meeting 2005 - rent of hall = 10 000 Czk, 7500 Czk was paied by FREMO, 2500 Czk was paied by Zababov members).

Explanation:
There is different model of meeting financing.
1) Zababov model - meetings are always paied by participations, who attend on the meeting.
2) FREMO model - meeting, which is approved by FREMO commitee, is paied by FREMO and it is free for FREMO members

Hopefuly my information helps to you in discussion about membership in FREMO.
Best regards
Dan

P.S. Unfortunately, no member of N-scale group will not participate in Olomouc. Our next convention will be 22.-25.Feb 2007 in Zakupy.
See:
http://www.zababov.cz/index.php?id=799
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-01-20, 14:23   

W domciu nie mam skanera, musi wystarczy zdjęcie ;-)

Tłumaczenie to dzieło Asi :mrgreen:

Abonament

Abonament obejmuje 4 wydania. Kosztuje w kraju 46,-EUR, w Europie 50,-EUR i
może być w każdym momencie uruchomiony. Biorący udział w
Lastschriftverfahren (nie wiem co to jest) otrzymują 3% rabatu do wszystkich
rachunków. Abonament można wypowiedzieć pisemnie lub faksem, z
natychmiastowym skutkiem. Płatności za nieotrzymanie wydania, które zostały
z gry zapłacone zostaną zwrócone. Poza tym abonament przedłuża się
automatycznie.

Prawa autorskie

Przedruk, reprodukcja lub powielanie poszczególnych artykułów oraz ich
fragmentów wymaga zezwolenia wydawcy. Redakcja cieszy się z każdej
wiadomości, rozliczenia z praw autorskich oraz innych praw osób trzecich
ciążą na zgłaszającym lub autorze. Nie bierze się odpowiedzialności za
przesłane zdjęcia i manuskrypty. Wydawane wiadomości niekoniecznie są
tożsame ze zdaniem redakcji.

Odpowiedzialność

Wszystkie dane, schematy, propozycje budowy i przebudowy są z należytą
starannością sprawdzane przez redakcję. Nie bierze się odpowiedzialności za
ewentualne błędy i wynikające z nich szkody dla ludzi i dóbr materialnych.


11180002.JPG
Plik ściągnięto 93 raz(y) 98,78 KB

 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-01-28, 07:04   

Sprawozdanie z wczorajszego spotkania Zababova w Olomoucu:

1. Z członkostwem we FREMO to jest tak, że członkiem może zostać tylko osoba prywatna, nie klub. Potem może być tak, że jak zbierze się grupa dość silna, może uzyskać status "grupy regionalnej", to są te wykazy klubów z któregoś ze sznurków na fremo.org.

2. Taka grupa regionalna może wystąpić o przydział numerków do adresów DCC. Numerkami we FREMO zawiaduje jeden człowiek, podobnie w grupie regionalnej, zajmuje się tym jeden człowiek, w Zababovie jest to Radek Sindelar, nasz ;-) guru od DCC, we fremo.pl trzeba będzie zrobić podobnie.

3. Najprościej dla N-ormy byłoby podpiąć się pod Zababov, ale stricte pod eNkę, odniosłem wrażenie podczas pogaduszek, że sprawy poszczególnych wielkości są oddzielone, każda sekcja Z. rządzi się własnymi prawami. Wtedy wszystkie sprawy organizacyjne, związane z imprezami, wyjazdami, finansowaniem, itp. zostały by niejako scedowane na Danika, jako szefa sekcji N, N-orma miałaby z tym święty spokój. Również ze sprawami FREMO.

4. Członkowstwo w Zababovie to 500KCZ. W zasadzie wystarczyłby jeden człowiek, jednak wtedy np. makieta N-ormy jako całość musiała by być tego jednego ;-) Reszta, oczywiście formalnie, występowałaby jako goście na imprezach. I tu się jeży, np. ten "1" nie płaciłby za imprezy FREMO, reszta już musiałaby zapłacić w przypadku takiego żądania. Nooo, JA mam z tym spokój :-D to w zasadzie problem reszty... ino sygnalizuję...
Dokładnie trzeba by to omówić podczas spotkania w Zakupach w lutym, z Danikiem. Mogłem cuś nie do końca zrozumieć...

5. Wersją ambitną byłoby uzyskanie statusu własnej grupy regionalnej w PL. Pewnie dla uproszczenia procedur, związanych np. z dofinansowaniem przez FREMO, dobrze byłoby jednak prowadzić to pod egida zorganizowanej firmy, dla N-ormy mógł by to być PSMK. Wtedy byłoby dobrze, żeby również ktoś z tego Klubu, choć 1 sztuka, został członkiem FREMO. No niestety, FREMO jest nieco sformalizowane, chcąc z nimi się bawić, trzeba się podporządkować zasadom, nawet pomimo niechęci N-ormy do jakichś urzędowych form.

6. Osobiście stoję na stanowisku, że jak się bawić się we fremo.pl, należy jednak zrobić z N-ormy porządny, formalnie zarejestrowany KLUB i uzyskać we FREMO status osobistej grupy regionalnej. JA jako przyszły członek FREMO :mrgreen: podjąłbym się, oczywiście przy ścisłej współpracy z reszta, spraw organizacyjnych, jakoś bym to przeżył. Takie rozwiązanie ma jeden niewątpliwy plus dodatni, rządzilibyśmy się TYLKO sami, współpraca z innymi związana jest z pewną podległością, co może być czasem nieco, jakby to napisać... niewskazane... lub kłopotliwe... albo jeszcze inne... No i to, że bylibyśmy Nr 1 w PL.
ładnie wyglądałby sznurek do n-orma.pl na stronie FREMO...

7. Pewnie gdyby chcieć brać udział w imprezach, jako nie sformalizowana grupa tez nie było by problemu, i to też trzeba rozważyć.

To co wy-ej to takie tam MOJE przemy-lenia dokonane w czasie podróży pociągiem z powrotem. A co WY wymyślicie, będzie zastosowane. Poważnie to wszystko wygląda ;-) ale w sumie to duperele: 37,50 EUR, rejestracja w PL i wszystko załatwione :mrgreen:


No doooobra, nieco lżejszych rzeczy:

:arrow: Ten bliźniak FL, kupiony przez Miśka, bez problemu współpracuje z FREDami, choć może być tam jakieś ograniczenie wynikające z wersji zainstalowanego oprogramowania w TC. Trzeba sprawdzić w praniu. W Zababovie testowali, działało.

:arrow: Zastanawiałem się, po co w Zababovie, również w zaleceniach FREMO, stosuje się sprężynujące zderzaki. Km, sprzęgi są budowane na SZTYWNO! Wyp* całe te instalacje KKK, i to pracuje jak prawdziwy skład pociągu. Jedynym minusem, jak dla mnie, jest stosowanie standardowych sprzęgów FL, tych z uszkami, podobno uważane są za najlepsze. Na razie tylko w dwuosiowych wagonach, dla cztero- i więcej osiowych nie ma opracowanej technologii. Poprawiają tylko (w H0) nieco fabryczne KKK, przy większych składach, tj. dłuższych, uszko trzymające "dyszel" na krzywce lubi wypadać przy pchaniu składu, w efekcie dyszel ten wypada i wisi na osi wagonu, powoduje potem rozpinanie się składu. Coś podobnego w eNce: http://www.zababov.cz/uploads/pics/mfk_04.JPG na stronie 3 http://www.zababov.cz/index.php-id=729

:arrow: W eNce też tak się bawić. Gdyby opracować porządny model sprzęgu śrubowego, odporny na głupotę, mogący wytrzymać obciążenie wynikające z operowania składem 30 wagonów, to byłby bajer! Może wtedy byłby to Nasz wkład w normy FREMO.

:arrow: Całe FREMO w H0 przechodzi na koła RP25. Jakoś nie mają z tym problemów, podczas rozmów w O. koledzy dziwili się, jak to może po czymś nie jeździć, u nich, w CZ to wszystko jeździ... a RP25 stają się po prostu normalne. Wagoniki to pikuś, ale gorzej z lomotywami... Wagoniki są obciążane do wymaganej wagi, opisanej gdzieś tam w jakimś chyba NEMie (albo na fremo.org) np. standardowy wagonik 2-osiowy w H0 musi ważyć 60g. Dla porównania, ostatnia produkcja KleinModellbahn, wagonik PKP Kddf waży ok. 16g.

:arrow: Wiecie, że jeden taki robiący własnoręcznie torowisko w H0e klei czeskim wikolem, pt. "Herkules", szyny do drewnianych podkładów. I się to trzyma...

:arrow: Wymogiem FREMO staje się również patynowanie wagonów, także ich waloryzowanie, np. wykonanie drewnianej podłogi w węglarkach. W zaproszeniach na imprezy staje się to jednym z warunków uczestnictwa. Dobre...

Fotek za bardzo nie robiłem, ale jak będę miał jakieś, pokaże. To były takie warsztaty, lepili domki z tektury i listewek, jeden rozwiercać zderzaki w wagonikach, zieleniny nie było, Tomasa Polaka nie było, za to być jeden z SK http://www.artol.sk

Ufffff.....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group