Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ makiety
Autor Wiadomość
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-27, 23:13   Układ makiety

W załączeniu schemat w wersji beta.
Wydaje mi się w miarę funkcjonalny.

Sieć PKP będzie odgałęzieniem głównej linii CSD, połaczenie CSD/PKP będzie miedzy Swarzewem a stacją Podlesi (serwer Zababova padł, nie podlinkuję).
Główny ciąg na którym można obsługiwać najdłuższe składy (powyżej 120cm) to Podlesi-Swarzewo-Zakrzewo-(Misie)-Cybinka.
Główny ruch osobowy wewnątrz sieci będzie na trasie Cybinka - Zwolaków.
Dzięki temu, że zarówno w Zakrzewie jak i Swarzewie można krzyżować pociągi da się prowadzić całkiem intensywny ruch na odcinku P.Odg-Zakrzewo-Swarzewo.
Oczywiście Zk i Sw będa musiały miec minimalne zapotrzebowania na towary, ale i bez tego będzie tam co robić.
N.O.P i Przemowo ustawiłem na odgałęzieniu od szlaku Swarzewo - Cybinka, dalej jest Techniczny. Myślę że ten układ pozwoli nam całkiem sprawnie wozic ładunki zarówno wewnątrz sieci, jak i na eksport ;-) - głównie będzie to węgiel i paliwa.
Nie mogłem sobie darować zrobienia miniatury kolejki krokowskiej :mrgreen:
Kłanino vel.Markówka i Krokowa vel.Zwolaków są podpięte tak jak w 1:1.

Co o tym myslicie?

Praga-schemat_01.png
Plik ściągnięto 317 raz(y) 51,55 KB

 
     
danikb
daN

Wiek: 52
Dołączył: 07 Wrz 2006
Skąd: Praha, CZE
Wysłany: 2007-06-28, 12:51   

PODLESI
It is not the same station as on Traimania web. Only the same name, but totaly different. It is new station which was built at the begining of this year. I am sending you picture of this station from February 2007 (not finished at that time).
Dan

P2240241.JPG
Podlesí
Plik ściągnięto 306 raz(y) 866,7 KB

Ostatnio zmieniony przez danikb 2007-06-28, 12:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-28, 20:55   

Poniżej znajdziecie sugestię Daniela. Układ pozostał mniej więcej taki jak zaproponowałem, ale został rozdzielony na dwie części między Zakrzewem a Swarzewem.
Daniel napisał "Tak będzie bardziej funkcjonalnie i międzynarodowo" :mrgreen:

Jeśli chodzi o mnie - bardzo fajniutko.

Praha_layout_concept_v2.jpg
Plik ściągnięto 273 raz(y) 45,88 KB

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-11, 09:06   

List od Daniela.
Tłumaczenie wolne, to i owo rozwinąłem.

Cytat:
Przedstawiam Wam nasze sugestie i plany.

1) Koncepcja układu makiety.
Będzie gotowa do końca tygodnia. Po długiej dyskusji postanowiliśmy wrócić do Waszej pierwszej propozycji zrobienia jednego połączenia między CSD i PKP między Swarzewem i Podlesi.
Układ z rozbiciem sieci PKP na dwie części bez drugiego dworca technicznego będącego kontynuacją sieci PKP byłby mało realistyczny. Ostateczną propozycję wyślę Wam do końca tygodnia.

2) Układ makiety
Rysunki będą wykonane w przyszłym tygodniu. Prześlemy je Wam do omówienia.

3) Sieć telefoniczna
Przy tym układzie należałoby wykonać oddzielną sieć telefoniczną dla CSD i PKP z jedną linią wspólną (Swarzewo - Podlesi)
Czy jesteście w stanie wykonać sieć telefoniczną na PKP we własnym zakresie?

4) Ruch i rozkład jazdy
Planujemy posługiwać się czasem przyspieszonym czterokrotnie i 24-godzinnym rozkładem.
Zmiany obsługi będą następować co 12 godzin 'rozkładowych'.
Proponujemy Zrobienie oddzielnych rozkładów dla PKP i CSD.
Czy dacie radę przygotować swój rozkład jazdy?
Musimy tylko uzgodnić pociągi łączące sieci - ilość połączeń, typ pociągów i rozkład.

Sugestie:

Pociągi osobowe - 6 na dobę. Obsługa - lokomotywa spalinowa CSD/PKP.
Warianty: wjazd pociągu czeskiego na sieć PKP lub odwrotnie - składu polskiego prowadzonego polską lokomotywą do Podlesi.

Pociągi pospieszne/ekspresowe - co o nich sądzicie? Nie znam dokładnie możliwości Waszych stacji w kwestii przyjmowania takich pociągów.

Pociągi towarowe - dwa połączenia na dobę między dworcami technicznymi PKP i CSD. Międzynarodowy ruch towarowy powinien być prowadzony poprzez te dwa techniczne.

Na dziś to wszystko ;-)
Czekam na Waszą odpowiedź
Dan
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-11, 09:54   

Moje uwagi, najpierw do listu Daniela:
1) Taki układ jest OK, daje nam pewną autonomię. Myślę że chłopaki chcą w ten sposób zapobiec ewentualnym zgrzytom ze względu na nasze nieobycie. I słusznie.
3) Mamy centralkę, kupimy telefony. Nie ma problemu. Przy takim układzie makiety rozdzielenie sieci telefonicznej jest logiczne - tylko między stacjami granicznymi musi być połączenie telefoniczne.
4) Myślę że ogarniemy rozkład. Ale chciałbym go wcisnąć Danielowi do korekty i wydrukowania na ich programie, po pierwsze ze względu na możliwości zrobienia przez nich rozkładów dla całej sieci, poszczególnych linii i stacji, drużyn. Chocby po to, żeby dla każdego było to czytelne.
Co do pociągów osobowych między sieciami - chyba najciekawiej by było, gdyby pociągi osobowe Cybinka-Podlesi obsługiwać na przemian składami PKP i CSD. Ale spokojnie możemy oddelegować jeden skład do stałej obsługi tego pociągu.
Myślę że spokojnie damy radę zorganizować międzynarodowy pociąg pospieszny.
Mam nawet taki szatański pomysł, żeby pociąg, złożony z około 8-10 wagonów (hechty z orłami ;-) ) rozdzielać w Swarzewie na dwie części: jedna pojedzie do Cybinki, drugą dopniemy jako wagony bezpośrednie do Zwolakowa do naszego wewnętrznego wahadła.
To samo z powrotem - w Swarzewie z dwóch pociągów montujemy jeden, który jedzie w świat.
Co do tych dwóch pociągów towarowych nie mam uwag - myślę że w wymianie międzynarodowej pomoże nam zestawienie towarów dostępnych na CSD.

Misiek napisał/a:
czy przewidywana jest obsługa N-aszych stacji i lokomotyw przez ludzików z CZ i DE?

Myślę że to będzie miało miejsce w obie strony.
Misiek napisał/a:
Zvolack - Twoja Ok1 da radę obsłużyć nasz ruch osobowy?

Nie sama. Musimy mieć co najmniej jedną lokomotywę w zapasie. To ponad 50 godzin jazdy prawie non-stop.
WM-MODEL napisał/a:
mam skserowane instrukcje obsługi i programowania Naszej centralki.
Po angielsku.
Przywiozę do stolicy 21.7.

A możesz wysłać faksem?
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-13, 11:34   

Sprawy idą dalej.
Najnowsze ustalenia odnośnie rozkładu jazdy w Pradze.
Wyjaśniliśmy sobie z Danielem kwestię połączenia osobowego Swarzewo-Podlesi. Chodziło o wagon silnikowy, a nie "lokomotywę spalinową" - przepraszam, za szybko tłumaczyłem.
Będzie więc tak, że te 6 pociągów 'transgranicznych' będzie obsługiwał wagon CSD.
Polska maszyna będzie odprowadzać do Podlesi pociągi międzynarodowe - pospieszny i towarowy, odbierać drugi skład i wracać na PKP.

No i cudna wiadomość dla mnie - rozkłady w Zababovie powstają w Acadzie i Excelu - dla mnie bomba. Poprosiłem o gotowce.
 
     
danikb
daN

Wiek: 52
Dołączył: 07 Wrz 2006
Skąd: Praha, CZE
Wysłany: 2007-07-13, 17:07   

Hopefully last verison... :-)

Praha_layout_concept_v3.jpg
Plik ściągnięto 254 raz(y) 64,87 KB

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-03, 21:17   

Daniel przysłał propozycję układu makiety. Nie mam kiedy tego obrobić i przekonwertować na coś 'screenfriendly', do tego mam kilka uwag. Generalnie - nie wszystko dało sie upchnąć, kilka modułów szlakowych zostaje w domu.
Ale wyszedł z tego zajebisty megatort. ;-)

W niedzielę powinienem mieć chwilkę, to wrzucę.
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-14, 22:16   

PlaN wyjściowy, przysłany przez Pavla. Jutro "moja" wersja z poprawkami.
Trzeba wymienić kilka modułów użytych na odrzucone i nieco poszerzyć przejście dla obsługi koło Swarzewa.

Długości szlaków:
Techniczny-Frankenthal - 56m
Cybinka-Zwolaków - 39m
Brno - Pecka - 42m

layout 09_2007_v9.png
Plik ściągnięto 322 raz(y) 127,01 KB

 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-09-03, 08:49   

1) minęło już "jutro" tudzież wkrótce" :?:
odnoszę wrażenie, że (k.m.) potrzeba jest rearanżacja układu makiety, w oparciu o to co naprawdę jest zrobione
hint - Władek - co z twoim p.odg.
hint 2 - jak się uprę to komercyjnie mogę taki zrobić, w oparciu o dostarczone materiały :mrgreen:


2) kablologia: przegląd w skierkach wykazał kupę kabli, w tym rolkę niezaciśniętego
i te 40m niebieskiego (z pierwszego spotkania, co to spalił Roco-myszę). W kwestii kabla Loconetowskiego jest chyba OK,
Pozostaje uzupełnienie zapasu telefonów - na razie są trzy i tylko tyle kabla coby je podłączyć (centralka nadal nie została stestowana)

3) jak sie coś przypomnę to będę męczył.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-09-06, 15:44   

taka wersja wydarzeń jest OK

teraz kubeł letniej wody:
- Maciek twierdzi, że ten jego fajny zakrętas (z prostą wstawką) jest "be" - Kudłaty z ŁKMK mu na niego usiadł czy coś w ten dekiel. Maciek proponuje wymienić go na jakiś inny łuk, np jego ten drugi 220cm?
- zastanawiam się, czy w momencie, jak nie ma Cybinki - czytaj transportu modułów MH, warto je (moduły MH) wciskać w makietę :?:

no i publicznie by trzeba popędzić reszte obiboków :!: zwłaszcza tych od zakrętasów ;-)
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-06, 15:53   

Misiek napisał/a:
Maciek twierdzi

Wiem, zamienię.
Zresztą łuk z tunelem fajniejszy jest :-)
Misiek napisał/a:
czy w momencie, jak nie ma Cybinki - czytaj transportu modułów MH, warto je (moduły MH) wciskać w makietę

nie warto choćby dlatego, że skoro nie jedzie SpiN to niezła zabawa będzie z transportem.
Misiek napisał/a:
popędzić reszte obiboków :!: zwłaszcza tych od zakrętasów ;-)

To tylko Dawid. Łuk Paajonka sie nie łapie bo za duży. W kazdym razie nie załapał się na rysunek Czechów.
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-08, 09:22   

Takie coś mi wyszło, uwzględniając moduły które muszą pojechać. Modułów MH niemaco wieźć, bo skoro SpiN nie jedzie to trochę przekombinowane by to było.
Jak będą moduły Piotra tudzież A_Tox'a to się wciśnie, albo będzie rezerwa.

Długość szlaku Techniczny-Zwolaków około 45m :)

Większy obrazek TUTAJ

layout 09_2007_v11s.png
Plik ściągnięto 248 raz(y) 140,28 KB

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-08, 12:21   

Misiek napisał/a:
nadal widzę ten pognieciony łuk Maćka

Tak, on juz go naprawił, dołożyłem też jeszcze jego łuk z tunelem, będzie półtora metra więcej. Nowy szkic poniżej.

Niestety nie udało mi się ustawić tego tak, żeby zniwelować różnice wysokości przy Swarzewie.
Część od Swarzewa do Technicznego musi być obniżona o 75mm :(
W kierunku Zwolakowa trzeba będzie pod nogi podłożyć deski 25mm, to akurat nie problem.

layout 09_2007_v12s.png
Plik ściągnięto 250 raz(y) 141,41 KB

 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-09-23, 11:46   

spis kontrolny w kablach wykazał po ok. 110metrów kabla Loconetowskiego i telefonicznego
plus malutki zapas eRJotek
powinno się ogarnąć

telefony trzeba dokupić:
- są trzy
- z pracy zabezpieczam (pożyczam) trzy, w tym jeden chyba z możliwością programowania, jakby się ktoś nudził
- czyli trzeba by dokupić ze 2-3
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group