Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
sprawozdanie z Skierniewic - DCC
Autor Wiadomość
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2006-11-01, 14:15   sprawozdanie z Skierniewic - DCC

Pewnego pięknego dnia…

Pewnego dnia pad pomysł, żeby sprawdzi po raz kolejny możliwości sterowania cyfrowego w N-ormie. żeby tego było mało hugwa wymyli, e mona te wypróbować ciekawostki podpatrzone przez Władka na spotkaniu czeskiego klubu Zababov. Znaczy się jeżdżenia z ładunkami oraz jeżdżenia wg rozkładu jazdy.

Tak więc po mniej więcej 3 tygodniach ustaleń zebraliśmy się całą nieogoloną bandą w skierniewickiej Parowozowni. Pierwotny plan rozstawienia się w magazynie ewoluował w kierunku hali wachlarzowej.

Tam też po jakiejś godzinie noszenia i ustawiania makiet, oraz kolejnych 4 godzinach walki Przemka z kabelkami udało się wreszcie wypuścić pierwszy rozkładowy pociąg. Potem kolejny, potem jeszcze jeden, potem wrócił ten pierwszy. I tak do końca dwugodzinnego cyklu.

Hugwa znakomicie czuł się w roli dyżurnego ruchu pokrzykując na krnąbrnych maszynistów i zawiadowców.

W międzyczasie się ściemniło... na szczęście nasze halogeny oświetlały to co trzeba, znaczy stacje, pozostawiając w mroku szlak. Wiecie jak rewelacyjnie wyglądają reflektory pociągu jadącego w ciemnościach? Tylko nie sprawdzajcie tego na najbliższej czynnej linii kolejowej ;-)

Jednak wszystko co dobre się kończy – trzeba się było spakować i wracać do domu.


To co trzeba zostało przetestowane, wiemy co jest "be" a co jest "cacy".

Z imprezy tej szaNowne groNo wyciągnęło następujące wnioski:

- Jeżdżenie wg rozkładu jazdy to jest to! Żadne tam chaotyczne jeżdżenie od stacji do stacji. To jest dobre dla makieciarzy-torciarzy.

- N-orma jest gotowa na sterowanie cyfrowe bez żadnych ingerencji. Trzeba tylko wybrać odpowiedni system sterowania cyfrowego. Będziemy dążyć do kompatybilności z zagranicą. Po wizycie w Lipsku wzrosły nasze apetyty na podbój świata.



W tak zwanym międzyczasie popatrzyliśmy też na obsługę skierniewickiej obrotnicy - chłopaki z PSMK w jakimś sobie tylko znanym celu przesuwali swoją kolekcję. Obfotografowaliśmy nowy nabytek Ls60-336 (przyjechała rano, kilka godzin przed nami). Poniekąd tradycyjnie służyliśmy też jako popych przy wtaczaniu wagonu na obrotnicę - tym razem działała ;-)


I tyle...szkoda, że spotkanie było takie krótkie.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2006-11-01, 14:16   

obrazek rozstawienia mam przygotowany, zdjęcia do wyboru tutaj:
http://www.pbase.com/misiek_m/skierki_dcc
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-02, 08:15   

jeszcze a'propos rozk?adu w sprawozdaniu - zostawmy ten co jest, bo 'wypad?' nam tylko jeden obieg pospiesznego ;-)
sam rozk?ad i plany pracy maszynist?w wrzuci?bym jako linki. tyle, ?e lepiej je umie?ci? na serwerze N-ormowym chyba.
 
     
ministerek


Wiek: 53
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-11-02, 08:38   

mój ojciec był maszynistą. W czasie służby prowadził wykaz pracy. O tej ruszył, o tej zajechał na stację, postój 5 minut itd
dyżurny ruchu też zapisuje pod numerem przebiegu pociąg (licznik czynności na nastawnicy)

Może posunąć się do takiego obłędu :?:
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2006-11-02, 08:43   

ministerek napisał/a:
Może posunąć się? do takiego obłędu :?:
kusisz Huberta!
a nam, biednym maszynistom chcesz dodać roboty papierkowej! teraz, w dobie komputerów ;-)
 
     
ministerek


Wiek: 53
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-11-02, 08:43   

:lol:
a za spóźnienie z winy maszynisty brak premii
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-02, 08:47   

ja myślę że coś na ten kształt powstanie samoistnie kiedy zaczniemy wozić ładunki i będziemy mieli dodatkową? papierkową? robotę, choćby "odfajkowanie" pociągu trza będzie zaznaczyć.
natomiast dokładniejsze notatki, podobnie jak u fremo, będą prowadzili zawiadowcy jeśli uruchomimy też powiadamianie telefoniczne czy jakieś inne. To nam raczej nie grozi póki nie podłączymy do sieci Bzowa i Swarzewa, ale trzeba o tym pamiętać.

nawiasem: przypominam, że wstępnie wydziadowaliśmy zegary dworcowe z matką od Pawła Mierosławskiego, on ma też hopla na punkcie starych central telefonicznych. może się więc okazać, że komunikację między posterunkami będziemy mieli najprawdziwszą z prawdziwych, ale to jeszcze trza by dokładnie obgadać, najlepiej nad makietą rozstawioną w Skierniewicach 8-)
Ostatnio zmieniony przez hugwa 2009-07-10, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2006-11-02, 08:51   

ministerek napisał/a:
:lol:
a za spóźnienie z winy maszynisty brak premii

i za zgubienie wagonu na szlaku
i za wykolejenie się na rozjeździe
i za jazde bez świateł
i za jazde po piwie ;-)
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2006-11-02, 08:53   

właśnie. a w odpowiednim czasie także za nieodtrąbienie 'baczności' przed przejazdem....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group