Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Praga 2007 - wnioski postspotkaniowe
Autor Wiadomość
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-10-04, 21:51   

Może mi się pop* z Michael Koehler'em?
Ten w czerwonym: http://www.kg-rilling.de/.../prag2007-6.jpg

danikb napisał/a:
...

Hlavni podle toho napsal sem, co sem napsal http://pandora.idnes.cz/part/2007/10/2288 ;-)
Ne cital sem vsech clankou...
_________________

 
     
Przemo

Dołączył: 15 Kwi 2006
Skąd: Kraków
Wysłany: 2007-10-04, 22:46   

Do Hugwy,

Twój cytat:
"Nie próbuj mnie oszołomić bluzgami dziecko drogie, bo umiem lepiej, do tego z wdziękiem. (...) jak zwykle zrobiłem zajebisty rozkład, i że jest Wam bardzo przykro za Waszego kolegę który takoż samo "wie jak, ale nie potrafi". (...) Z Bogiem dzieci idźcie i nie grzeszcie więcej."

Chyba Ci się coś poprzewracało w głowie od tej nowej pracy. Nie było Cię tam, a już masz do wszystkich wąty. Nie musiałes świecić oczami przed ludźmi z zagranicy. Zawaliłeś ze Swarzewem, a taki jesteś święty. Przekazałeś moduły niedziałające. Rozkład rzeczywiście był do niczego. Kiedy rozochociliśmy się do jazdy, wtedy okazało się, że jedzie jeden pociąg na godzinę. Poza tym nie rozumiem Twojej ironi w głosie. Denerwuje mnie również Twój język obrażonej primadonny. Miarkuj się przynajmniej na forum i nie zachowuj sie jak małe dziecko, albo zaraz po chwili jak tatuś bez którego sobie nie poradzimy. Akurat poradzilismy sobie znakomicie co nie znaczy, że nie byłoby nam milej i łatwiej gdyby wszyscy właściciele modułów byli na miejscu.
 
     
twardy


Wiek: 51
Dołączył: 23 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-04, 23:34   

Czy na tej focie to jest tor "Aspen Model" code 40 i który to moduł i jak się sprawował
http://www.pbase.com/misiek_m/image/86684929
_________________
http://norma.fremo.pl
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-05, 05:48   

Przemo napisał/a:
okazało się, że jedzie jeden pociąg na godzinę.

Udowodnij to.
Może dmuchnęliście rozkład z Kudowy?
Bo ja widzę coś innego:
:arrow: Techniczny: ilość odjazdów/przyjazdów - 44. Średni czas między pociągami: 33 minuty czasu modelowego (8 minut rzeczywistego). Najdłuższa przerwa: 84 minuty CM (21m CR); najkrótsza: 2mcm (0.5mcr)
:arrow: Zakrzewo: pociągów przejeżdżających bez manewrów: 21; pociągów manewrujących: 23; ilość odjazdów/przyjazdów - 67. Średni czas między pociągami: 22 minuty czasu modelowego (5.5 minut rzeczywistego). Najdłuższa przerwa miedzy odj. a przyj.: 73 minuty CM (18mcr).
:arrow: Misie Małe: 23 pociągi przejeżdżające, 4 manewrujące; średni czas odj./przyj.: 47mcm (12mcr); najdłuższa przerwa: 96mcm (24mcr)
:arrow: Swarzewo: 14 pociągów przejeżdżających, 8 pociągów towarowych z manewrami, 14 pociągów towarowych i osobowych manewrujących, ze zmianą czoła; średni czas odj./przyj.: 25mcm (6mcr); najdłuższa przerwa: 86mcm (22mcr)
:arrow: Markówka (w której podobno nie jeździło NIC): 26 pociągów, w tym 10 manewrujących na bocznicę; średni czas między pociągami: 55mcm (14mcr); najdłuższa przerwa: 108mcm (27mcr).
:arrow: Zwolaków: 26 pociągów, średni czas odj./przyj.: 55mcm (14mcr); najdłuższa przerwa: 153mcm (39mcr)

Prosiłem Marcina o robienie na rozkładach notatek co jest nie tak. Odpisał że robicie.
Gdzie one są? Gdzie notatki na rozkładach stacyjnych, mówiące o tym że KAŻDY pociąg w rozkładzie przejechał i został zapowiedziany?
Udowodnijcie mi że zrobiliście choć jeden cykl rozkładu w pełni.
Wskażcie na podstawie owych notatek, w których miejscach (numery pociągów) coś było nie tak (i co), żeby na przyszłość było wiadomo nad czym trzeba pracować, ktokolwiek by tego nie robił.
Niech tu na forum będzie konkretny ślad, a nie pieprzone ogólniki z których nie wynika NIC.
Zatem - w kwestii rozkładu: dyskutujcie lub pocałujcie mnie w dupę i nie narzekajcie. Cała nadzieja w Marcinie, może jednak on te notatki porobił i może coś konkretnego tu napisze.

Przemo napisał/a:
Chyba Ci się coś poprzewracało w głowie od tej nowej pracy

I co jeszcze? Może mam piegi?
Wiem :!:
Napisz w windzie: Chubert jes GUPI! :mrgreen:

Przemo napisał/a:
Zawaliłeś ze Swarzewem

No. Zawaliłem. :-(
Ani mniej ani więcej niż Mikser Zakrzewem w Lipsku. Nie powinny się takie rzeczy po totalnej lipskiej kompromitacji powtarzać, ale się powtórzyło. Jakoś z tym muszę żyć, Wy sobie na pewno też poradzicie.
Przemo napisał/a:
a taki jesteś święty

No wiesz, i bogowie czasem mają gorsze dni. Inaczej nie byłoby na świecie dziobaka.
Nie ma tego złego....
Przemo napisał/a:
Rozkład rzeczywiście był do niczego

Od tego zacząłem, więc powtarzam: udowodnij.
Przemo napisał/a:
język obrażonej primadonny

Gdzie byłes ostatnio? Może jednak za dużo czasu w małych szerokościach Ci nie służy, ja nie widzę u siebie żadnej z przypisywanych mi przez Ciebie cech.
To z Waszej strony otrzymywałem tylko zjebki totalne i za wszystko. A kiedy zadaję pytanie co było źle, to tylko mogę poczytać 'nie bo nie i już'.
Przemo napisał/a:
poradzilismy sobie znakomicie

No nie wątpię. Można tylko odnieść wrażenie, że nie ze sobą....
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-10-05, 08:07   

to tyle w kwestii rozkładu, a co takiego ciekawego napiszesz w kwestii niedokończonych skrzynek?
to, że wku...śmy się składając cały ten bajzel do kupy? dosłownie do kupy. to oczywiście też nasza wina?

no... słuchamy... co stało na przeszkodzie, żeby schować pod dywan swoją ambicje i powiedzieć, że "Swarzewo nie pojedzie, bo nie jest skończone" :?:
 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2007-10-05, 08:36   

hugwa napisał/a:
Markówka (w której podobno nie jeździło NIC): 26 pociągów, w tym 10 manewrujących na bocznicę; średni czas między pociągami: 55mcm (14mcr); najdłuższa przerwa: 108mcm (27mcr).
Markówka jako bez obsługowa nie działała wcale .. ale to z dwóch powodów po pierwsze pociągi "dalekobieżne" na techniczny zabrały wszystkich maszynistów .. a po drugie jazdy towosami Zwolaków Swarzewo nie były realizowane niczym innym jak Witkiem. Po kilku odpuściłem . Rozkład jako taki nie był porażką , było nas za mało to po pierwsze .. jednoczesne siedzenie na Zwolakowie i jeżdżenie choćby do Swarzewa było bez sensu po drugie wymiana towarów ze Swarzewem ze Zwolakowa odbywała sie spokojnie przy użyciu pociągów na Techniczny. Moje wnioski z części Zwolaków - Swarzewo śa takie że: powinno być więcej pociągów "dalekobieżnych" tak żeby maszyniści nie wracali tym samym składem. Powinno nas być tylu żeby Zwolaków - Swarzewo - Zakrzewo i Techniczny obsadzone były na stałe + co najmniej 4 maszynistów. A tak rozkład był że tak powiem leniwy i nie miał kto jeździć planowymi towosami na krótkich trasach .. A założyłeś ze to zapewni właśnie ruch. Nie sprawdziło sie . Next time nauczka : rozkład powinien być układany przez kilka osób. Pomijam sposób prowadzonej tu rozmowy .. Za rozkład sam w sobie nie powinniśmy mieć pretensji bo BYŁ i w pewnych okolicznościach które założył Hubert mógł by zadziałać. Natomiast Swarzewo od pierwszego kontaktu do ostatniego podniosło adrenalinę . Od montażu po zwarcia przy co drugim przejeździe. Naprawdę cudem a raczej naszą wyjątkową determinacją uniknęliśmy kompromitacji Zamiast wydrzymordnych postów proponuje przyjąć że było minęło wyciągnijmy wnioski i konsekwentnie je stosujmy. Powtórzyłbym tą imprezę bez wahania i bez Swarzewa.
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-05, 10:42   

Misiek napisał/a:
co takiego ciekawego napiszesz w kwestii niedokończonych skrzynek?

To samo co wyżej.
Nie powinno być Swarzewa w Pradze, tak jak nie powinno być Zakrzewa w Lipsku. I być może czegoś_tam na jakiejś przyszłej imprezie.
I więcej ciekawostek nie będzie.
Co do uwag Maćka:
Dzięki, jedyny głos rozsądku jak dotąd.
Zwróćcie Panowie uwagę, że nie było szans na lepszy rozkład przy takiej konfiguracji makiety. Nie było szans na lepszą konfigurację makiety przy takim układzie jaki został zaproponowany. Przekopałem go na bardziej ludzki znając możliwości naszych stacji, ale ciągle to nie było to.
Wydaje mi się że nieco inaczej powinien wyglądać schemat naszej makiety, tak żeby ruch dalekobieżny nie zatykał głównej linii i nie marginalizował bocznych. I to trzeba uwzględnić next time, kiedy Władek i Mikser będą układać makietę i rozkład.

A teraz już zdejmijcie ze mnie swoje kompleksy i wyłóżcie co naprawdę trzeba poprawić na istniejących modułach. Nie tylko Swarzewo nie ablało. Dopnijmy zmiany w konstytucji, znaczy elektrykę i resztę i powieśmy wreszcie stronę.
 
     
mikser
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-05, 12:23   

meritum - niestety łuki za bardzo realistyczne nie sprawdzają się przy takich spotkaniach - jest kłopot z ustawieniem makiety i powstaje taki dziwoląg że od Swarzewa do Zwolakowa są kilometry szlaku a między Nopem a Technicznym (nazwijmy to magistralą po której śmigały 44 pociągi wahadłowe) tylko kilka centymetrów, jeżeli takie było założenie to ok jednak wtedy na tej bocznej linii ruch umierał (jak obecnie na PKP)

dalej napisze jak zjem śniadanie
 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2007-10-05, 13:01   

mikser napisał/a:
eritum - niestety łuki za bardzo realistyczne nie sprawdzają się przy takich spotkaniach - jest kłopot z ustawieniem makiety
nie do końca sie zgodzę bo ten sam luk tylko zamiast 67st r 3500 67 r 1200 spowodował by tylko przysunięcie Zwolakowa . Po prostu za mało było łuków i szlaku ... Odległości Zwolaków Markówka Swarzewo były wg mnie SUUUUPER. Techniczny Zakrzewo Misie i NOP były za blisko .. ale to raczej problem za małej ilości skrzynek szlakowych. Zrobię na bank 2 proste takie jak Miśkowe z poletkami jak mi podrzuci resztę fotki z której to robił (BTW zajebiście mi się podobały)
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
mikser
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-05, 13:35   

w uwagach dla układających plan makiety - stacje techniczne obsługujące dane linie lokalne powinny znajdować się jak najdalej od siebie - zapewni to ruch po całej makiecie, dlatego też dla każdego spotkania powinny być dwa moduły techniczne na obu końcach (w miarę możliwości)

do obsługi ruchu lokalnego powinna być zapewniona lokomotywa manewrowa na każdym technicznym (o dodatkowych lokusiach ponad zapotrzebowanie już wcześniej pisałem)

maszyniści - zababov robił to w następujący sposób - układał dla każdego pociągu pojedynczy rozkład (my mieliśmy zbiorcze - oni od tego odeszli) drukował go, po czym układał w kolejności czasowej w zbiorczym pudełku. Każdy kto miał ochotę zostać maszynistą pobierał kolejny rozkład z pudełka i meldował się o danej godzinie na stacji gdzie czekał już przygotowany pociąg do prowadzenia. Całą ta kwestia jest do przedyskutowania czy obstajemy przy maszynistach przypisanych do lokomotyw czy do poszczególnych pociągów (u nas było do lokomotyw)
 
     
mikser
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-05, 13:39   

dostaliśmy już kolor dla spotkań międzynarodowych - niebieski czyli wszelkie mrożonki (ryby itp)

dla naszych wewnętrznych spotkań warto postarać się aby NOP, przemowo i PZO miały swoje kolory i wspólnie stanowiły jeden techniczny z konkretnym typem wagonów (cysterny, węglarki)

wagony próżne zabierane są na jedną konkretną stację techniczną i tam rozdysponowywane na inne techniczne do których typ wagonu jest przydzielony - zapewnia to ruch po całej makiecie
 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2007-10-05, 13:43   

mikser napisał/a:
Całą ta kwestia jest do przedyskutowania czy obstajemy przy maszynistach przypisanych do lokomotyw czy do poszczególnych pociągów (u nas było do lokomotyw)
szczerze powiedziawszy prowadzenie tego samego pociągu jest po prostu nudne ... dużo fajniejsze było by np. wsiadanie na kolejny wolny ..
co do technicznych stacji .. mamy dwie ja ze swojej wywalam obrotnice i przedłużę o 120 cm tak ze po złożeniu będzie 7 torowa 230cm szuflada. Oj nie będzie mi się nudzić zimą :D
lokomotywa manewrowa .. :D Kof ?? :D
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-10-05, 13:45   

mikser napisał/a:
wagony próżne zabierane są na jedną konkretną stację techniczną i tam rozdysponowywane na inne techniczne do których typ wagonu jest przydzielony - zapewnia to ruch po całej makiecie

A nie zakopiesz się ten sposób w ruchu pustych wagonów??
Odsyłanie pustych na odpowiednią stację techniczną jest normalne, jednak może lepiej dla "uzyskania ruchu" taki pusty wagon odesłać na jakąś stację po towar dla siebie ;-)
_________________

 
     
mikser
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-05, 13:53   

władek - piszę o tym o czym dowiedziałem się od Dana i co oni mają wypraktykowane

zvolack - 230 może być za krótkie
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-10-05, 14:03   

Nie tak do końca -napisałeś, żeby specjalnie wysyłać puste na wytypowaną techniczną i z niej dalej na odpowiednie "kolorowe" techniczne. Przynajmniej tak zrozumiałem.

To, że czasem pusty wagon kierowany na swoją "kolorową" techniczną trafia na inną techniczną, wcale nie oznacza, że jest to u nich zaplanowane, to wynika np. z układu makiety czy decyzji zawiadowcy, ale na pewno nie mają jednej technicznej do której kierują specjalnie puste wagony i z niej się rozprowadza dalej, dla "wzmożenia" ruchu.

Dla poprawienia ruchu lepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie jakiejś technicznej jako docelowej/wysyłającej wg kolorów, wtedy taki wagon jeździ jako wahadło przez cały czas sesji. Z czestotliwością zależną od zawiadowcy stacji "normalnej". znacznie ciekawsze niż oglądanie jeżdżących pustych wagonów.
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group