Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
PECO rozjazdy , angliki i ... - problemy !
Autor Wiadomość
a_tox


Wiek: 50
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-03-09, 13:41   

kolmod napisał/a:
...zdarzały się jednak zwarcia. Zastanowię się więc nad przecięciem (to nie problem), aczkolwiek boję się tylko tego, jak mi to wyjdzie. Zbyt duża szczelina nieco zwali wygląd rozjazdu, a wykonanie eleganckiej i cienkiej to już z lekka jest sztuka... wiem, bo ciąłem w TT-tce... zdałaby się jakaś mini-extra tarcza na mini wiertarce bo operowanie piłą z żyletki w tej skali nie bardzo chyba wyjdzie (za mało miejsca na ruchy posuwisto-zwrotne ;-) ).

Te właśnie problemy z piłką z żyletki skłoniły mnie do poszukiwania alternatywnej metody cięcia szyn.
W weekend postaram się wykonać eksperyment z jubilerską piłką włosową i brzeszczotem 0/5.
Zobaczymy jak wyjdzie...muszę tylko namierzyć imadełko.
_________________
A_Tox
 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2010-03-09, 15:13   

A ja w świetle tych wszystkich wynurzeń nadal uważam że cięcie to upgrade raczej na wszelki wypadek niż poparte zwarciami. Moje loki na rozjazdach nie stają, wszelkie problemy które były na ostatnich spotkaniach w których brały udział moje moduły były zazwyczaj w momencie podpinania kolejnego Freda a nie zwarciami na rozjazdach. Śmigam soibe po Zwolakowie for fun i moje loki nie mają zwarć. To taka moja osobista konkluzja pocięty rozjazd wygląda do d a z niczego nie leczy.
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-09, 15:22   

A ja na części rozjazdów nie mam polaryzacji i też jeździ, czy krótki parowóz czy długi nie ma znaczenia. Problem nie do rozwiązania, każdy robi jak chce a najwięcej do powiedzenia mają Ci co zamierzają i nie mają czasu :evil:
 
     
twardy


Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-09, 16:28   

Celem sprostowania .
W ostatnim poście napisałem "... To przecież napisałem , to są długie loki i mogą na nie zpolaryzowanych iglicach robić zwarcie ..."
Powinno być Zbiegunowanych .
_________________
http://norma.fremo.pl
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-09, 16:54   

Twardy, a czy ty wiesz, że lokomotywy na trzyosiowych wózkach potrzebują więcej miejsca przy iglicy niż długi np pięć razy wiązany parowóz?
Ponadto przy promieniu 914 mm raczej nie ma to znaczenia, bo geometria toru nie wymusza maksymalnych przesunięć zestawów kołowych.
Chyba, że w modelu "lotają" jak im się podoba.
 
     
twardy


Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-09, 18:46   

ministerek napisał/a:
Twardy, a czy ty wiesz, że lokomotywy na trzyosiowych wózkach potrzebują więcej miejsca przy iglicy niż długi np pięć razy wiązany parowóz?
Zadałeś pytanie więc odpowiem . Tak wiem .
_________________
http://norma.fremo.pl
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-09, 20:02   

To co Baronie :mrgreen: , chyba te spalinówki powinny robić zwarcie
 
     
twardy


Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-09, 20:25   

Kiedyś może się spotkamy to pokażę o co chodzi bo już sił nie mam o tym pisać .
ministerek napisał/a:
spalinówki powinny robić zwarcie
Nie bo mają zdecydowanie mniejszą średnicę kół i nie pytaj co ona ma do tego tylko pogłówkuj .
ministerek napisał/a:
Baronie
Tak wiadoma osoba kiedyś mnie nazwała i stąd takie przywitanie .
_________________
http://norma.fremo.pl
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2010-03-09, 20:51   

twardy napisał/a:
bo mają zdecydowanie mniejszą średnicę kół
Jaką średnicę mają koła w BR50?
 
     
twardy


Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-09, 21:37   

1400 mm.
_________________
http://norma.fremo.pl
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-03-09, 22:10   

spalinowe z reguły mają 1100 mm, co daje w skali różnicę magiczne 0,9375 mm (patrząc na promień - to co więcej wystaje)
Dyskusja jest bez sensu
 
     
twardy


Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-10, 00:41   

ministerek napisał/a:
Dyskusja jest bez sensu
No brawo :!:
_________________
http://norma.fremo.pl
 
     
a_tox


Wiek: 50
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2010-03-10, 08:51   

Wczoraj przeciąłem mój ćwiczebny rozjazd piłką 0/5.
Wygląda całkiem nieźle - obok jest niechlujne cięcie żyletką...
Wieczorem zrobię zdjęcie i wkleję.
Cała operacja trwała 5 minut, wliczając w to założenie brzeszczotu poprzez otwór pomiędzy podkładami.
Dużą niedogodnością jest to, że brzeszczoty są bardzo kruche.
Dwa mi pękły. Zapewne duże znaczenie miało to, że rozjazd trzymałem w rękach.
Stanowczo doradzam stosowanie okularów ochronnych.
Brzeszczot łamie się na na kawałki o długości około 2-4cm, które lecą we wszystkich kierunkach.
Ciekaw jestem kiedy jakiś kawałek, który upadł na dywan, wbije mi się w stopę...
_________________
A_Tox
 
     
kolmod

Dołączył: 01 Sie 2006
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2010-03-13, 19:46   

Zvolack napisał/a:
A ja w świetle tych wszystkich wynurzeń nadal uważam że cięcie to upgrade raczej na wszelki wypadek niż poparte zwarciami. Moje loki na rozjazdach nie stają, wszelkie problemy które były na ostatnich spotkaniach w których brały udział moje moduły były zazwyczaj w momencie podpinania kolejnego Freda a nie zwarciami na rozjazdach. Śmigam soibe po Zwolakowie for fun i moje loki nie mają zwarć. To taka moja osobista konkluzja pocięty rozjazd wygląda do d a z niczego nie leczy.

Ja nie mam doświadczeń, więc najmniej mi wypada się wypowiadać, ale napiszę tylko, że właśnie w piątek dotarły do mnie rozjazdy Peco c55 large radius i muszę przyznać, że po zapoznaniu się naocznym z nimi, przerwa pomiędzy iglicą, a opornicą nie jest taka mała - zaryzykuję stwierdzenie - sporawa jest. Czy eNkowe koła są rzeczywiście w stanie zewrzeć te dwie szyny dosyć szeroko rozstawione? Jeśli tak, to podpowiedzcie koledzy - które firmy takowe koła stosują - będę się takowych modeli wystrzegał... (gdybym jednak zdecydował się nie ciąć)...
_________________
N jak Najlepsza
 
     
kolmod

Dołączył: 01 Sie 2006
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2010-03-14, 09:38   

Pytanie nieaktualne :oops: poczytałem ten wątek i już wszystko wiem http://www.norma.fremo.pl/viewtopic.php?t=1275 ;-) sorki.
_________________
N jak Najlepsza
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group