Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
rozważania o karteczkach
Autor Wiadomość
wiygN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-26, 16:50   

Misiek napisał/a:
karty wagonowe
Przed wyjazdem do Hanau Misiek wydrukował mi (dzięki!) kilkanaście kart na podstawie nieco zmodyfikowanego XLSa.

Co zmieniłem:
- dokończyłem polonizację kart (UIC-typ się ostał w dwóch miejscach w starych)
- usunąłem niespójne z resztą dwukropki na końcach niektórych nagłówków, zbędne kropki i wielkie litery w podpisach
- ujednoliciłem czcionkę w całości - Tahoma (do tej pory była mieszanka trzech czcionek)
- pogrubasiłem literowe oznaczenie typu UIC - na to pierwsze się zwykle patrzy dobierając pusty wagon pod zamówienie
- "oznaczenie typu" zamieniłem na bardziej przystające "seria" + numer"
- poniżej, miasto powtarzać po raz kolejny UIC-Typ dałem typ wagonu, dzięki czemu łądnie będzie można wkomponować polskie wagony: Seria: Es; Numer: #; Typ: 9W; Produkowany: #
- w prawym dolnym rogu awersu dodałem symbol Ω by zaznaczyć obecność rezystorów na osiach, docelowo, w przyszłości, chcę tam upchnąć jeszcze symbole oznaczające weathering i waloryzację
- na drugiej stronie wyśrodkowałem wartości liczbowe opisujące parametry wagonu, dzięki "custom cell formatting" odpowiednie jednostki same wskakują na miejsce dzięki czemu podpisy wyglądają nieco lepiej
- format komórki dba też o adekwatną liczbę miejsc po przecinku dla danego parametru
- wyszarzyłem parametry nieistotne z punktu widzenia danego typu wagonów
- mail na niebiesko
- kolory na podwoziu po angielsku a nie po niemiecku - dzięki temu więcej osób to odczyta

Wydaje mi się, że po tym tuningu karty będą nieco bardziej estetyczne i czytelne a co najważniejsze możliwe będzie eleganckie wpisanie właściwości polskich wagonów.

nowa.png
Plik ściągnięto 182 raz(y) 40,19 KB

stara.png
Plik ściągnięto 182 raz(y) 47,35 KB

karty_wagonowe_wiygN.zip
Póki co nowy format ma część kart G/H oraz U/P. W miarę jak będę wpisywał swoje wagony to przerobię też inne typy wagonów.
Pobierz Plik ściągnięto 550 raz(y) 1,73 MB

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-26, 17:02   

Tahoma, tahoma.... a patrzyłes jak by to wyglądało pisane wagonową czcionką?
 
     
wiygN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-26, 17:25   

hugwa napisał/a:
jak by to wyglądało pisane wagonową czcionką
No ba... To mi pierwsze do głowy przyszło! Niestety czcionka wagonowa ma znacząco inny niż Arial/Tahoma aspekt liter. Przy tej samej szerokości mają o wiele większą wysokość a co za tym idzie ciąg znaków wpisany w kartę wagonową tak, by mieścił się na wysokość jest krótki i nieczytelny. Jak jest długi i czytelny to się nie mieści na wysokość. Po prostu karty były przemyślane pod kątem czcionek z rodziny Arial/Tahoma/Helvetica co wcale nie jest ich wadą bo te czcionki są estetyczne i dobrze czytelne na małej powierzchni.
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-26, 19:34   

Gdyby nie to, że excel daje możliwosc - na razie czysto teoretyczną - ujęcia dużej liczby wagonów w różne tabele i częściowe zautomatyzowanie wypełniania kart to możnaby po prostu w jakim corelu rozciągnąc nieco czcionkę. Miałoby to swój urok ;-)
A może choć typ i numer wagonu?
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2008-05-27, 06:56   

wiygN napisał/a:
- w prawym dolnym rogu awersu dodałem symbol Ω
ładnie wyglądający, zbędny (?) gadżet ;-)
ja bym założył, że na potrzeby wyjazdów, gdzie "przydająsię" rezystory jadą wagony TYLKO z zamontowanymi takowymi
doświadczenie uczy, że instaluje się je dość szybko, nawet przy piwie :mrgreen:
wiygN napisał/a:
docelowo, w przyszłości, chcę tam upchnąć jeszcze symbole oznaczające weathering i waloryzację
dobrze byłoby gdyby ta "docelowość" nie powodowała konieczności drukowania i foliowania kart za każdym razem po pojawieniu się kolejNej versji :-|
No, chyba, że to przygotowania do kart wagonów jadących do Naumburga ;-)

btw: oddaliście te dwie karteczki co mi po Pradze zostały? 8-)

p.s. dobra robota :!:
skopiuję swoją bazę danych do tej wersji ;-)
;-)
p.s.2. dorzuciłem do załączników w pierwszym poście
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-27, 09:03   

Misiek napisał/a:
adnie wyglądający, zbędny (?) gadżet

Znacznie bardziej przydatny niż powierzchnia ładowni w metrach kwadratowych, nie sądzisz?
Misiek napisał/a:
obrze byłoby gdyby ta "docelowość" nie powodowała konieczności drukowania i foliowania kart za każdym razem po pojawieniu się kolejNej versji :-|

Słusznie prawisz. Ale równie dobrze można teraz zrobić pustą rubrykę i potem na folię nakleić znaczek, jak N-ormowy na samochód.
Zresztą wydaje mi się że powinniśmy pomału decentralizować część prac. Kartę wagonu zabezpiecza właściciel modelu i jak mu się chce foliować co kwartał to się musi do Ciebie ładnie uśmiechać ;-)
Misiek napisał/a:
ja bym założył, że na potrzeby wyjazdów, gdzie "przydająsię" rezystory jadą wagony TYLKO z zamontowanymi takowymi

Łatwiej wyciągnąć z szafy te, które w karcie mają ten znaczek!
Poza tym - wcale nie muszą jechać tylko wagony z rezystorami. Wagony poruszające się po linii na której to nie jest wymagane wcale nie muszą ich mieć. To oczywiście tymczasowe, bo docelowo wszystkie trzeba nimi okleić.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2008-05-27, 09:22   

hugwa napisał/a:
Znacznie bardziej przydatny niż powierzchnia ładowni w metrach kwadratowych, nie sądzisz?
po coś te cholerne dane (których i tak sie nie wypełnia) w tym Fremo są
może to zaszłość z HO, gdzie to jest bardziej rozbudowane i takie cyferki po prostu... da się zczytać z modelu ;-)

po wypiciu kawy i tak mi wszystko jedno ;-)
póki co karty są takie jakie są, jak będzie trzeba to się zrobi nowe ;-)
hugwa napisał/a:
Poza tym - wcale nie muszą jechać tylko wagony z rezystorami. Wagony poruszające się po linii na której to nie jest wymagane wcale nie muszą ich mieć.
wydaje mnie się, że w takich sytuacjach wujek Murphy ma tu cos do powiedzenia ;-)

hugwa napisał/a:
Zresztą wydaje mi się że powinniśmy pomału decentralizować część prac. Kartę wagonu zabezpiecza właściciel modelu
czyli na razie Ci, co zabezpieczają tabor na spotkaNia... i te karty już mają ;-)
stare bo stare, ale przecież SĄ
;-)

i tak dobrze, że nie jeździmy nadal na tych HaZerowych ;-)

p.s. ponoć w Hanau okazało się, że to co Władek mówi o Fremo różni się diametralnie od tego co jest we FREMO-N
;-)
próbkę mieliśmy w Pradze ;-)
 
     
kiersNo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-27, 09:39   

A po jaką cholerę chcecie zmieniać karty wagonowe ??
Wiecie jak sie Niemcy dziwili że mamy fotki wagonów na kartach ??
Myślicie że oni przykuwają taką uwagę do tego jak my ??
Jak byliśmy z wiygNem na Stattenbach to dostaliśmy takie pierdolnik w składzie ze nie mogliśmy sie połapać . Wielu z nich nie zna nawet podstawowych typów wagonów.
Dodawanie jakiś tabelek jest całkowicie nie potrzebne.
Nasze karty wagonowe wyglądają mega wygaśnie w porównaniu z ichniejszymi skrawkami kartki z kilkoma napisami.

DSC01325.JPG
Plik ściągnięto 166 raz(y) 143,69 KB

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-27, 10:17   

Najpierw przeczytaj ze zrozumieniem, potem zrób sobie okłady z lodu tu i owdzie, pooddychaj, policz do dziesięciu a dopiero potem pisz.
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-05-27, 11:01   

Misiaczku, do FREMO-eNki to musisz brać co drugie słowo z tego co mówię i wypisuję :-P
_________________

 
     
wiygN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-27, 12:25   

hugwa napisał/a:
Miałoby to swój urok ;-)
Niewątpliwie, wygląda ładnie, aczkolwiek karta wypisana czcionką kolejową wydaje mi się nieco mniej czytelna. A nie ma co ukrywać, że szybkość, pewność i łatwość dopasowania karty do wagonu to podstawowe kryteria jej oceny. Może jak by ją jeszcze podrasować... ja zamieniłem czcionki na szybko. W razie co XLS leży na początku wątku i jak ktoś ma ochotę nad tym posiedzieć to może osiągnie lepszy rezultat.

Misiek napisał/a:
zbędny (?) gadżet
Uważam wręcz przeciwnie. Po pierwsze symbol Ω jest powszechnie kojarzony z jednostką oporu elektrycznego i jednoznacznie daje do zrozumienia, że wagon ma wklejone rezystory. Po drugie znacznie łatwiej odseparować wagony posiadające rezystory od tych nie posiadających na podstawie przeglądania kart niż poprzez wyciąganie z pudełek i oglądanie zestawów kołowych. Po trzecie pole "Właściwości modelu" jest do indywidualnego wypełnienia przez właściciela więc przymusu nie ma ;-)

Misiek napisał/a:
dobrze byłoby gdyby ta "docelowość" nie powodowała konieczności drukowania i foliowania kart za każdym razem po pojawieniu się kolejNej versji
To jest problem właściciela kart/wagonów nie Twój. W pełni Cię rozumiem, że nie masz ochoty po raz eNty drukować/wycinać/laminować tych samych kart. Zawsze można z tym iść do CopyGeneral albo podobnego punktu usługowego albo po prostu zrzucić się na N-ormowy laminator (~100zł). Poza tym póki co spatynowałem dwa wagony więc naprawdę nie ma powodów do paniki ;-)

Misiek napisał/a:
oddaliście te dwie karteczki co mi po Pradze zostały?
Uciekło mi z głowy...

czcionka_Tahoma.png
Plik ściągnięto 184 raz(y) 30,95 KB

czcionka_kolejowa.png
Plik ściągnięto 166 raz(y) 38,9 KB

 
     
wiygN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-27, 13:06   

hugwa napisał/a:
Poza tym - wcale nie muszą jechać tylko wagony z rezystorami. Wagony poruszające się po linii na której to nie jest wymagane wcale nie muszą ich mieć.
Lepiej się w tej kwesti upewnić przed Naumburgiem! Ja bym jednak zabrał tylko orezystorowane. W przypadku spotkania w Hanau wagony bez SMD były zdejmowane z makiety. Praktycznie nie było relacji nie przebiegającej przez Pećkę czy Durlach a obydwie te stacje mają detekcję (i obydwie będą w Naumburgu).
hugwa napisał/a:
To oczywiście tymczasowe, bo docelowo wszystkie trzeba nimi okleić.
Ja bym założył od razu działania docelowe "bo jak się naród będzie zbierał, to październik nas zastanie. " ;-)
Misiek napisał/a:
po coś te cholerne dane w tym Fremo są
Po to, żeby ludzie czytający ze zrozumieniem i świadomi znaczenia tych informacji mogli bardziej realistycznie budować skład. kiersNo i Jens (chyba Beckmann, autor XLSa do kart) zauważyli na ten przykład, że ktoś postawił czołg na platformie, która po prostu tego by nie wytrzymała... takie smaczki drobne...
Misiek napisał/a:
(których i tak sie nie wypełnia)
Ja wypełniam bardzo starannie na podstawie napisów eksploatacyjnych na modelu. Ale faktycznie, wiele osób to olewa. Widziałem wiele kart w Hanau z samiuteńkimi kreskami na rewersie...
Misiek napisał/a:
stare bo stare, ale przecież SĄ
Przeca nikt nie mówi, żeby je wymieniać. Może z czasem, jak się zużyją ale nie teraz. A nowe można robić po nowemu. Ja póki co mam mniej niż 30% wagonów okartowanych.
Misiek napisał/a:
ponoć w Hanau okazało się, że to co Władek mówi o Fremo różni się diametralnie od tego co jest we FREMO-N
Jak by to ująć... tłumaczone łamaną angielszczyzną przez Niemca jakieś to prostsze i bardziej logiczne mi się wydało ;-) I działało!
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-27, 13:20   

wiygN napisał/a:
czcionka_kolejowa.png

no i jest w dechę.
Nie wiem czemu robisz odstęp miedzy wartością a jednostką. Przecież nie piszesz 20 m³ tylko 20m³. To pogarsza czytelność, nawet jeśli miało tego nie robić ;-)
Cytat:
szybkość, pewność i łatwość dopasowania karty do wagonu to podstawowe kryteria jej oceny

Jasne. Ale czy nie przesadzasz ociupinkę? Oznaczenie typu jest wielkie jak diabli. Numer i tak czytasz z nosem w karcie, jeśli nie musisz tego robić to znaczy że i z kolejową sobie poradzisz. A to są takie... smaczki. ;-)
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-05-27, 13:50   

A tak dokładnie, to o co chodzi?

W Milevsku jeżdżenie i zasady były dokładnie takie jak opisywałem. Nawet było nieco nowinek w kartologii ;-)
_________________

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-27, 13:58   

WM-MODEL napisał/a:
W Milevsku jeżdżenie i zasady były dokładnie takie jak opisywałem

Czyli inne niż obowiązujące nas. I o to właśnie chodzi.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group