Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Poznań 2008 - układ makiety
Autor Wiadomość
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-01, 21:51   Poznań 2008 - układ makiety

Poniżej dwa warianty - oglądane od dwóch i trzech stron.
Kwestia Przemowa jest nadal zawieszona. Jeśli sie zmieści w aucie - można wziąć, ale ja sensu nie widzę. Z wielu powodów, na ten temat podyskutować możemy na forum klubowym.
Wydaje mi sie też, że to już ostatnie występy mojego zawijasa w tej postaci. Czeka go generalny remont w zimowe wieczory, albo hasiok.

Poznan_N-orma_v02.png
Plik ściągnięto 142 raz(y) 172,14 KB

Poznan_N-orma_v01.png
Plik ściągnięto 164 raz(y) 178,66 KB

 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2008-09-02, 08:08   

to wygięte (Poznan_N-orma_v01.png) chyba fajniejsze
nie mozna by semaforka wjazdowego na Tc2 wrzucić bezpośrednio przed Tc2?
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-09-02, 10:06   

Misiek napisał/a:
semaforka wjazdowego na Tc2 wrzucić bezpośrednio przed Tc2

Można.
Misiek napisał/a:
to wygięte (Poznan_N-orma_v01.png) chyba fajniejsze

Fajniejsze, ale nie wiemy ile tam miejsca jest i dlatego zrobiliśmy też wersję okrojoną.
 
     
gemol

Dołączył: 31 Sie 2007
Skąd: Radom
Wysłany: 2008-09-02, 10:25   

Miejsca jest tyle ile zapotrzebujesz do 11 września. Po tym terminie mogą okroić.
_________________
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2008-09-02, 11:52   

gemol napisał/a:
Miejsca jest tyle ile zapotrzebujesz do 11 września. Po tym terminie mogą okroić.
no nie do końca bo duże makiety już się upchnęły ..
a co do wariantów to ten z zawijasem dużo fajniejszy.
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-06, 15:15   

Tak sobie patrzę na to i patrzę... (i aż mi się chce wyjść z kina) ...i wychodzi mi że lepiej będzie obrócić ten posterunek Władka tak, żeby cały ruch przepuścić przez Zwolaków.
Wprawdzie nie bedzie za wiele czasu na przestawianie tam towarowych wagonów, ale za to zostawienie kilku minut na manewry na Markówce i/lub Misiach nie spowoduje dużych przerw w ruchu na odcinku Zw-p.odg.
No nic, poczekajmy aż brygada naumburska opowie czy Zwolaków jako 'stacja przelotowa w układzie czołowym' działał jak należy. Jeśli tak, to przestawimy.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2008-10-06, 15:38   

znaczy, że:
coś z technicznego na techniczny MUSI przejechać przez Zwolaków, ze zmianą czoła?
czy ja wiem...
takie ustawienie wyeliminuje chyba z zalożenia "chęć" pociągów przelotowych* Tc1-Tc2, które to mogą co najwyżej zapchać Zwolaków

* - zwarte skłay kontenerowców, chłodni, habisów, DECy itd... :-D
raptem składy 100cm długości, uwzględnaijąc minimum do oblotki na Tc1, ZwD i Tc2
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-06, 15:46   

Misiek napisał/a:
takie ustawienie wyeliminuje chyba z zalożenia "chęć" pociągów przelotowych* Tc1-Tc2, które to mogą co najwyżej zapchać Zwolaków

To jest minus, fakt.
Plusy dodatnie takiego układu:
- większy i bardziej równomierny ruch krótszych skladów, manewry i oblotki na Zw są bardzo 'podpubliczkowe'
- przytkanie lub unieruchomienie którejś gałązki nie wywala ruchu na całej makiecie

Tak po mojemu - efektowne, długaśne składy ciągnące jeden za drugim po 'głównej' linii odłożyłbym do czasu, kiedy bedziemy mieli długie techniczne i kawałek dwutorówki. W tej chwili na obu technicznych można obsługiwać niewiele dłuższe składy niż da się oblecieć w Zwolakowie. Oblotka dłuzszych wymaga rozpinania składu przed technicznym, co na jakis czas blokuje szlak - a to stoi w jawnej opozycji do koncepcji "dużo i często".
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2008-10-06, 17:39   

dłuższe składy - raptem 100cm.
zmieszczą się w Zwolakowie i na technicznych, bez potrzeby rozpinania przed Tc - jak to w Skierniewicach miało miejsce z TYM składem ;-)
to i tak raptem kilka wagonów :-|


a ruch wahadłowy między Tc1 i Tc2 (wg pierwotnego planu makiety) pozwala na ciągły ruch tam i z powrotem, aż do znudzenia czegoś "co jeździ" a nie stoi, bądź manerwruje.
w ten sposób dzieciarnia biega za pociągiem, a koneserzy śledzą manewry na Zwolakowie
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-06, 17:46   

Misiek napisał/a:
a ruch wahadłowy między Tc1 i Tc2 (wg pierwotnego planu makiety) pozwala na ciągły ruch tam i z powrotem, aż do znudzenia czegoś "co jeździ" a nie stoi, bądź manerwruje.
w ten sposób dzieciarnia biega za pociągiem, a koneserzy śledzą manewry na Zwolakowie

Ale wiesz dokładnie o czym piszesz, czy jednak najpierw spróbujesz zrobić do tej koncepcji wykres? ;-)
Bo ja myślałem podobnie robiąc to ustawienie ale pobieżny szkic łapką na karteluchu wskazuje że w praktyce nie dość, że nie będzie większego ruchu na Tc1-Tc2 to jeszcze zrobią się duże okienka na Zw które trzeba będzie zapychać turlaniem czegokolwiek tam i nazad po stacji.
Tu już musimy rozważyć czy lepiej "czesto i dużo" czy "o 10cm więcej" :-/
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2008-10-06, 17:58   

hugwa napisał/a:
Tu już musimy rozważyć czy lepiej "czesto i dużo" czy "o 10cm więcej"
kobieta powiedizałaby, że lepiej jak długo stoi,
ale chyba w przypadku ruchu na makiecie to nie bardzo pasuje
hugwa napisał/a:
Ale wiesz dokładnie o czym piszesz, czy jednak najpierw spróbujesz zrobić do tej koncepcji wykres?
Bo ja myślałem podobnie robiąc to ustawienie ale pobieżny szkic łapką na karteluchu wskazuje że w praktyce nie dość, że nie będzie większego ruchu na Tc1-Tc2 to jeszcze zrobią się duże okienka na Zw które trzeba będzie zapychać turlaniem czegokolwiek tam i nazad po stacji.
co stoi na przeszkodzie, żeby ruch do Zwolakowa był np. w stosunku 1:3 do ruchu przelotowego?
w czasie gdy zrobisz oblotki to na przelotówce przeturlają tam i z powrotem dwa pociągi

echh... zaraz se jakąś symulację włączę
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-06, 20:38   

Misiek napisał/a:
w czasie gdy zrobisz oblotki to na przelotówce przeturlają tam i z powrotem dwa pociągi

To daje przynajmniej 12-15 między pociągami do/z Zwolakowa - czyli jednak więcej stoi niz działa ;-)
Misiek napisał/a:
zaraz se jakąś symulację włączę

Dobry pomysł!
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-06, 21:16   

Ze wstępnych rozmów z baNdą wychodzi, że posterunek Władka jest po prostu do dupy, pojedzie do Poznania ale stamtąd jedzie albo z Władkiem albo na opał.
Trzeba go wziąć do PO, żeby mieć choć trochę lepszy układ niż w zeszłym roku, kiedy mieliśmy możliwość krzyzowania (jako tako) pociągów w Zakrzewie. Bez posterunku wyjdzie wielka kupa z turlaniem pociągów tylko tam i z powrotem.

Troche wali sie moja wizja idealnego świata, bo nie ma lokomotyw, ale o stratach w ludziach i sprzęcie to już opowiedza chłopaki we własciwym temacie, bo nie wszystko mogłem dobrze zrozumieć.

Sprawdze dwie wersje wykresu troche dokładniej niz łapą na kartce, ale krzyzowanie pociągów na Zw podobno działało w deseczkę - więc jeśli to wygeneruje większy ruch to tak to trzeba zrobić.

Z rysunku który wisi na FM wychodzi, że widać nas od dwóch stron - trzeba przemysleć kwestię wariantu pierwszego, bez zawijasa. Poszkicuję jeszcze.
 
     
gemol

Dołączył: 31 Sie 2007
Skąd: Radom
Wysłany: 2008-10-07, 10:41   

Cytat:
Z rysunku który wisi na FM wychodzi, że widać nas od dwóch stron


Mam rysunek przed sobą i wychodzi, że tylko z jednej.
_________________
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-07, 10:46   

gemol napisał/a:
Mam rysunek przed sobą i wychodzi, że tylko z jednej.

Ja patrzę na rysunek powieszony na FM i wyraźnie widzę "łańcuszek" z dwóch - na prawie całym dłuższym boku i 'wiekszej połowie' jednego krótszego.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group