Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Naumburg'08 - relacje, wrażenia, wnioski, skargi....
Autor Wiadomość
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-10-07, 14:41   

hugwa napisał/a:
wiygN napisał/a:
ak? A Y WMa widział? ;-)

Ej no, nie wymagaj od Najpierwszego z Propagatorów Fremo w PL że jego skrzynka spełni jakikolwiek wymóg formalny, od kablologii począwszy a na kolorze trawki kończąc....

Eeee... normy są dla g...awiedzi, my, geniusze, potrafimy żyć w chaosie :mrgreen:

ATPO, cięzko było Wam uciąć te "półtora milimetra" :-P
_________________

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-07, 14:44   

Wiesz co, może zamiast pajacować to po prostu sie powstrzymaj....
 
     
wiygN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-07, 14:57   

hugwa napisał/a:
wnioski formułuj

1) makietę rozkłada się zawsze w taki sam sposób, ciąg powtarzalnych czynności: przeniesienie z auta na halę, rozpakowanie, skręcenie kobyłek... niektóre czynności powinni robić wszyscy (noszenie z auta) a niektóre lepiej się robi indywidualnie czy parami (poziomowanie) - uważam, że ustalenie co kto robi przed wyjazdem na imprezę zaoszczędzi nam przepychanek i czasu

2) pudło z ładunkami - uważam, że jako klub coś takiego powinniśmy mieć, jeden zrobi seryjnie kilkadziesiąt ładunków jednego typu, inny drugiego, podpisać od spodu, sru w woreczki strunowe, buch do pudła, sprawa załatwiona, jedna osoba wyznaczona (patrz punkt 1) roznosi przed sesją - inna lub ta sama po zabawie zbiera

3) po raz setny pisane... jadą tylko w pełni sprawne skrzynki, lepiej mniej ale jakościowo - jedziemy się bawić a nie walczyć z materią, skrzynka ma być sprawna w chwili zgłoszenia do imprezy

4) no niestety, ale trzeba zabierać ze sobą spory zapas taboru, żeby w przypadku ucieczki Gagarina na So nie tracić czasu na kombinowanie tylko od razu wyjąć zastępczy ciągnik - niestety z III epoką mogą być problemy z backupem taborowym bo wiele osób nic z tej epoki nie ma :-/

5) co najważniejsze musi być zapas ludzki, musi jechać więcej ludzi niż potrzeba do zapewnienia obsługi

6) jeśli ktoś jedzie na imprezę, to zakładamy, że będzie prowadził pociąg lub obsługiwał stację, jeśli zamiary są inne to należy to explicite powiedzieć, tak, by dało radę zapewnić to, co napisane w punkcie 5

7) w przyszłym roku są dwie spore imprezy: Nordhorn i Praga - ponieważ pojedzie na nie zapewne tylko kilka osób to na wyjeździe w Naumburgu przedyskutowaliśmy pomysł, żeby na każdą konkretną imprezę zapisywali się chętni i zbierali sobie składki na paliwo i nocleg, co myślicie?
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-10-07, 14:59   

hugwa napisał/a:
Wiesz co, może zamiast pajacować to po prostu sie powstrzymaj....

Przyganiał kocioł garnkowi...
:lol: :lol: :lol:
_________________

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-07, 15:01   

Jeszcze taka uwaga, bo dopiero doczytałem...
wiygN napisał/a:
Zdecydowanie był odwrócił proporcje pomiędzy ruchem osobowym i towarowym Zw-So.

Ja w pierwszym podejściu rozkład Zw-So zinterpretowałem wlaśnie tak, jak to z resztą sugerowaliście po rozmowach w Hanau - że jest para miedzynarodowych pośpiechów i towarowe wahadło. Taki rozkład nawet wysłałem Michaelowi, ale okazało się, że jest akurat odwrotnie - para towarowych i latający tam i nazad jak na sraczkę osobowy. No to zmieniłem...
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-07, 15:10   

wiygN napisał/a:
uważam, że ustalenie co kto robi przed wyjazdem na imprezę zaoszczędzi nam przepychanek i czasu

Wystarczy wyznaczyć Krzyczącego ;-)
A tak serio - to ok, tylko że do tej pory zwykle nie trzeba było ludziom przypominać po co pojechali.
wiygN napisał/a:
pudło z ładunkami - uważam, że jako klub coś takiego powinniśmy mieć

Nie mam zdania, choć wydaje się rozsądne.
wiygN napisał/a:
po raz setny pisane... jadą tylko w pełni sprawne skrzynki

Ale w końcu wyklarowała się lista. Na dziś zgłąszamy tylko skrzynki naumburskie minus skrzynki Władka i Marka - do czasu aż zostaną zrobione i przetestowane.
wiygN napisał/a:
niestety z III epoką mogą być problemy z backupem taborowym

Z III to na pewno, ale z pogranicza III i IV już prędzej.
Zresztą z piątą wcale nie jest jakoś znacząco weselej.
wiygN napisał/a:
jeśli zamiary są inne to należy to explicite powiedzieć

Amen.
wiygN napisał/a:
w przyszłym roku są dwie spore imprezy: Nordhorn i Praga - ponieważ pojedzie na nie zapewne tylko kilka osób to na wyjeździe w Naumburgu przedyskutowaliśmy pomysł, żeby na każdą konkretną imprezę zapisywali się chętni i zbierali sobie składki na paliwo i nocleg, co myślicie?

Nordhorn to fiNescale - czy tam jedziemy ze skrzynkami? Jeśli czysto towarzysko - to faktycznie chętni niech sobie odkładają np podwójne składki.
W kwestii Pragi to jest czysto - wysyłamy klubową delegację, finansowaną ze składek tak jak w tym roku.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2008-10-07, 15:19   

hugwa napisał/a:
A tak serio - to ok, tylko że do tej pory zwykle nie trzeba było ludziom przypominać po co pojechali.
słusznie.. ale jakoś do tej pory wychodziło... może sprawdzimy, czy taki podział funkcyjny zadziala w Poznaniu?

Ładunki - pomysł z ładunkami zdeponowanymi w "skrzynkach technicznych" jest jak najbardziej ZA
poszperam co to ja mam w ładunkach, chyba powinienem mieć jakieś plastikowe "drewienka z tartaku" (tarcicę)
mikser mial zdaje się zestaw rur
wungiel by trzeba dorobić, ale tu jest konieczność dopasowania/ujednolicenia tego do wagoników - np. Eaos FLM ma taką samą skrzynię jak Eaos Roco?

skrzynki - hmmm... semafory nie banglają :cry:

tabor - dla mnie zaskoczeniem pewnym było to, że w N będzie III epoka, zakładałem, że tak jak w Pradze będzie to IV
mam nadzieję, że w Pradze będzie własnie IV
sądzę, że V to i tak mamy najwięcej - przynajmniej we trzech.


rozliczenie Nordhorn i Praga - popieram...
choć nie wiem, czy do Pragi pojadę, a chciałbym/wolałbym
 
     
wiygN
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-07, 15:20   

hugwa napisał/a:
Wystarczy wyznaczyć Krzyczącego
Nie. To działa z reguły odwrotnie. Lepiej wyznaczyć Przypominającego :-) kto się do czego przed imprezą zgłosił.
hugwa napisał/a:
wyklarowała się lista
Tak. Krok do przodu!
hugwa napisał/a:
z piątą wcale nie jest jakoś znacząco weselej
Jest lepiej z V. Poza tym cztero- czy sześcioosiowe diesle są znacząco mniej podatne na uszkodzenia nie mówiąc o niedoskonałościach torowiska.
hugwa napisał/a:
Nordhorn to fiNescale - czy tam jedziemy ze skrzynkami?
Raczej tak, ale lajtowo. Powinniśmy mieć też tabor na RP25.
hugwa napisał/a:
W kwestii Pragi to jest czysto
To co Hubcio napisał wydaje się być sensowne. Oddzielna zrzuta chętnych na Nordhorn a Praga z klubowych.
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-07, 16:02   

zvolack napisał/a:
reszta jak mi się przypomni.

Coś o wyznaczaniu linii N-aszej partii gadałeś. Dwutorówka i te sprawy.
 
     
milan

Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: HAVÍŘOV
Wysłany: 2008-10-07, 16:05   

hugwa napisał/a:
wiygN napisał/a:
Tak jak było, było dobrze.

A o co chodziło z tą dziurą miedzy sesjami? W sobotę Maciek mówił, że Niemcy jeździli dalej a wy nie mieliście jak... To po jaki rympał były tak rozdzielone sesje?


Ale my normal celou sobotu jezdili......... :?:
 
     
milan

Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: HAVÍŘOV
Wysłany: 2008-10-07, 16:07   

zvolack napisał/a:
Fotki, inne lepsze da Marucha. :mrgreen:


Wedle Kaszi,jak se fotograf nazywa?
 
     
milan

Dołączył: 17 Cze 2007
Skąd: HAVÍŘOV
Wysłany: 2008-10-07, 16:25   Naumburg

Jen par foto z polski strany

Kopie - NAUMBURG 028.jpg
Plik ściągnięto 63 raz(y) 339,38 KB

Kopie - NAUMBURG 030.jpg
Plik ściągnięto 64 raz(y) 313,07 KB

NAUMBURG 044.jpg
Plik ściągnięto 70 raz(y) 1,22 MB

NAUMBURG 046.jpg
Plik ściągnięto 70 raz(y) 1,22 MB

NAUMBURG 069.jpg
Plik ściągnięto 72 raz(y) 1,2 MB

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-07, 16:28   

Milan, nasze moduły to my znamy, Wasze pokazuj :-)
 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 49
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2008-10-07, 20:44   

hugwa napisał/a:
Coś o wyznaczaniu linii N-aszej partii gadałeś. Dwutorówka i te sprawy.
generalnie Fremoludki napierają coby budowac dwutorowy szlak i stacje. W sumie osobiście koncepcja podoba mi sie bardzo bo : szlaku jednotorowego mamy na tyle duzo ze jest nudno.. (podobnie dumaja Fremolki) dwutorówka z wyjściem na dwie jednotorowe linie była by super urozmaiceniem. Propozycja: zakładając że Zvolack buduje Y 2t-2x1t + 2x120cm dwutorówki z pstosł/odg Czarnocin przejezdne i optymistycznie 50% zielone na maj09 Zvolinka buduje 2x120cm + 80cm dwutorowka zakończona terminalem kontenerowym Radwan i estakada przesypowni dla kruszywa optymistycznie przejezdne i zazielenione na wrzesień 09 to extra by było gdyby ktoś zdecydował się na budowę łuku 45st i szlaku 120. Da nam to zajebiste możliwości logistyczne. Jeśli Radwan będzie wystarczająco duży a tak go zaprojektujemy to mogła by to być zajebista stacja techniczna. Celujemy w IV-V epokę ze względów głownie taborowych. Piszcie o planach co kto zamierza bo skoordynowanie tego nie będzie łatwe.
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2008-10-07, 20:56   

zvolack napisał/a:
zakładając że Zvolack buduje

Jeśli to pisała Kasia to może niech sobie załozy konto, nie bedziemy wtedy mieć podejrzeń że Maciek ma napady schizofrenii...
zvolack napisał/a:
szlaku jednotorowego mamy na tyle duzo ze jest nudno..

Jakbyśmy mogli spiąć Bzowo, Zakrzewo, Tuchów i (tfu!) Swarzewo to nudno by nie było. Oj, nie. Ale koncept zaczęcia dwutorówki zacnym jest ponad miare.
Tyle, że od razu założyłbym budowę solidnego Tc3, na dwutorówce, niezaleznie od bocznic i innych cudów. Na przyzwoicie spolaryzowanych rozjazdach, z nowych torów a nie składanych z odzysku. Najlepiej, gdyby poprzedzający go moduł kończył się tunelem - byłoby to estetyczne i efektowne.
zvolack napisał/a:
Celujemy w IV-V epokę ze względów głownie taborowych.

Celujcie w początek lat 70-tych wystrojem i infrastrukturą - terminale wówczas były mniejsze a przypuszczam że to co wtedy było supernowoczesne uchowało sie w stanie podobnym tu i owdzie nawet przez następne ćwierć wieku.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group