Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Układ makiety
Autor Wiadomość
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2009-05-14, 20:23   

Misiek napisał/a:
na razie nabazgrałem obrazek, nie kombinowałem z funkcjonalnością. zapodaj w którą mańkę poprzestawiać Ma i Mm

Spoczko, ale najpierw poznajmy te wymiary, co? W weekend będe miał chwilkę to porysuję, bo na razie to mam tylko przemyślenia luźne przy gruzie poczynione.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2009-06-01, 12:38   

wersja z semaforami i bez nich
semafory i tak zdechnięte
(mozna całość dosunąć do prawej ściany/sceny, wtedy i tak miejsca na łażenie będzie odgórnie i wewnetrznie

norma_markowka2.jpg
Plik ściągnięto 93 raz(y) 204,77 KB

norma_markowka3.jpg
Plik ściągnięto 92 raz(y) 207,14 KB

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-01, 23:56   

To będzie kiepsko działać.
W tym układzie będzie bardzo ciasno z czasem na Zw, za to na technicznych będzie plaża.
Tymczasem to na technicznych powinno być nieco ciaśniej bo tam można robić palcówkę.
Jeśli stacje końcowe mają zostać w tej konfiguracji to p.odg powinien byc jak najdalej od Zw, a między nim a Zw powinna być ładownia (wyjazdem do Zw). Wtedy manewrujący na ładowni pociąg daje ten sam czas na manewry na Zw, dzięki czemu można zagęścić ruch na całej makiecie.
Drugi wariant, chyba jeszcze lepszy, to wstawienie zamiast Zw Tc1, zamiast Tc2 Zw i na miejsce Tc1 dwutorówki z Tc2 (te nowe nazwy mi nie wchodzą, ale wiadomo o co b).
Wtedy ładownie powinny zostać w tych samych miejscach, wyjazdami w stronę Zw i Tc2.
Czas poświęcany na manewry na ładowniach wystarczy do zabaw na Zw i Tc2, na Tc1 będzie gęściej ale zawsze można nie tracąc fasonu obrabiać ręcznie.
Ideałem byłoby (kiedyś) wyprucie z podg rozjazdu (lub dołożenie drugiego) i zrobienie dwutorówki na jednym końcu - w połączeniu z połową trapezu na maćkowej sztukówce byłby pierwszorzędny posterunek. Można też dorobić coś takiego, jak kto ma ochotę, ale to nie temat na ten temat.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2009-06-02, 11:10   

szkic nr.4

w szkicu nr.5 odpowiadającym wersji #2, kusi mnie, żeby dodać Tuchów :-D

norma_markowka4.jpg
Plik ściągnięto 97 raz(y) 181,66 KB

 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2009-06-02, 13:07   

ale nie!

nie dodam!

Meine Herren - diecezja, i to gibko, bo kruca bomba mało casu.

norma_markowka5.jpg
Plik ściągnięto 98 raz(y) 185,24 KB

 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2009-06-02, 13:28   

ta wersja podoba mi się najbardziej
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
parowozek
Początkujący


Wiek: 24
Dołączył: 19 Wrz 2007
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 2009-06-02, 14:19   

Ja bym jeszcze dodał zakręt pana Marcina M. przed Tc1(tak, żeby Tc1 był kątem prostym w stosunku do ściany), a tak żeby np. wydłużyć czas jazdy.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2009-06-02, 14:40   

czyj zakręt?

no, w sumie można...
on taki trochę przekoszony jest, ale na wyjazd z Chlorów będzie OK

norma_markowka5a.jpg
Plik ściągnięto 97 raz(y) 187,25 KB

 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2009-06-02, 16:42   

1. Wydaje mi się że Tc1 będzie lepszy jako stacja zwrotna.
2. Jakieś to takie za bardzo upakowane.
3. Tuchów byłby dobry, zwłaszcza gdyby p.odg był bezpośrednio koło niego (ale zdecydowałeś wcześniej że nie bo nie to o nim wczoraj nie pisałem)
4. Jeśli będzie Tu to można odpuścić jedną ładownię żeby wydłużyć szlaki
5. Trochę byś to odkwadracił, bo takie chomąto wyszło.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2009-06-02, 18:10   

hugwa napisał/a:
1. Wydaje mi się że Tc1 będzie lepszy jako stacja zwrotna.
można podmienić, ale...
wychodząc z dwutorowego Tc2, można zakładać, że spełniają się postulaty
http://www.norma.fremo.pl...p?t=851&start=0

hugwa napisał/a:
2. Jakieś to takie za bardzo upakowane.
wychodzi, że zaczynamy mieć za mało modułów ;-)
hugwa napisał/a:
3. Tuchów byłby dobry, zwłaszcza gdyby p.odg był bezpośrednio koło niego (ale zdecydowałeś wcześniej że nie bo nie to o nim wczoraj nie pisałem)
4. Jeśli będzie Tu to można odpuścić jedną ładownię żeby wydłużyć szlaki
Można pomyśleć, żeby je wstawić jeszcze w układ, nawet pozostawiając którąś ładownię.
Nie tyle "niebonie" ile... może być nas za mało (tradycyjnie) do ogarnięcia
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2009-06-02, 19:01   

kurde

może jednak?

norma_markowka6.jpg
Plik ściągnięto 103 raz(y) 195,71 KB

 
     
parowozek
Początkujący


Wiek: 24
Dołączył: 19 Wrz 2007
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 2009-06-02, 19:10   

O! Dla mnie(jako jeżdżącego) taki układ jest jak najbardziej naj, gdyż iż swobodnie będzie można przechodzić między stacjami.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2009-06-02, 19:14   

niech Ci się nie wydaje, że cały czas będziesz jeździł.
:mrgreen:
 
     
parowozek
Początkujący


Wiek: 24
Dołączył: 19 Wrz 2007
Skąd: Międzyrzecz
Wysłany: 2009-06-02, 19:25   

Misiek napisał/a:
niech Ci się nie wydaje, że cały czas będziesz jeździł.
:mrgreen:

Nie, nie, ja w imieniu "ludu jeżdżącego" się wypowiedziałem, a przynajmniej co przeciętny "jeżdżacz" o tym sądzi :-P .
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2009-06-03, 20:33   

zvolack napisał/a:
ta wersja podoba mi się najbardziej
I o to chodzi.

Przeszła wersja 5, z poprawką 5a.
(tzn ogólne założenie, bez Tuchowa)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group