Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Krakowskie cykanie syfrakiem
Autor Wiadomość
BigBoy


Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-30, 17:29   Krakowskie cykanie syfrakiem

W oczekiwaniu na wygojenie się ręki po operacji (ma to nastąpić za ca. 2 m-ce) jestem zmuszony do wegetacji, bo druga ręka też nie sprawna po jeszcze wcześniejszej operacji. W związku z tym nie mogąc zacząć składania do kupy swoich dwóch pierwszych modułów w skali N (sprzedałem cały tabor w skali H0. Zostawiłem sobie tylko 4 profile czołowe zrobione dla mnie przez p. Kapitana w zeszłym roku) postanowiłem założyć ten temat i czasem dodać parę zdjęć, jak coś ciekawszego się przydarzy w moim rejonie, a ja będę na siłach to udokumentować. W tym roku było kilka ważnych zmian organizacyjnych na kolei w Krakowie. Po pierwsze likwidacja CT Kraków (Prokocim), ale nie całkowita. Tabor rozdysponowano po innych zakładach m.in. Łazy, Uć (albo Łódź), Żurawica, Poznań Franowo, Katowice, a nawet Wrocław (sekcja Wałbrzych). W zamian wprowadziło się na Prokocim Intercity ze swoim dobytkiem. Zajechałem tam i....okazało się, że Cargo tam też jest i korzysta z tych samych hal co IC. Jednakże stacjonują tu tylko SM30, SM31 i SM42 z Cargo. Pozostałe lokomotywy elektryczne ze składów towarowych zjeżdżają tu tylko na PK, bądź w oczekiwaniu na swój pociąg. Razem z przekazaniem taboru elektrycznego do innych jednostek powstał nowy napis na taborze: "Południowy Zakład Spółki" i jest on podobnie brzmiący do nazwy zakładu Intercity: "Zakład Południowy". Jednakże to "Południowego zakładu Spółki" (Cargo) należy kilka lokomotyw ET22 (generalnie to same trupy, którym już nie wiele kilometrów zostało), które do Prokocimia przyjeżdżają na zasadach j.w. natomiast PO i PB, OR i OG mają w lokomotywowni w UWAGA!! - Nowym Sączu. To pierwszy raz w historii jak seria ET22 jest przypisana do CT Nowy Sącz.
Druga zmiana to likwidacja stacji ROZRZĄDOWEJ w Krakowie-Prokocimiu. Obecnie stacja ta ma status MANEWROWEJ, czyli wszelkie manewry na stacji odbywają się z pominięciem górki rozrządowej. Składy na rozrząd jadą tranzytem przez Kraków do stacji: Tarnów-Filia, lub Jaworzno Szczakowa. (i niech mi kto powie, że duch Koguta nie maczał tu palców).
Jednocześnie razem z przejściem IC na Prokocim została na 4 spusty zamknięta i zdewastowana szopa w Płaszowie. Teraz tam na odstawczych stoją wagony, które Intercity przytargało po aferze ze stacji Kraków-Zachód. Nie wiele to dało, bo wagonami już się zaopiekowali (dość dokładnie) miłośnicy graffiti, którzy użyli wszelkich powierzchni na wagonach do uwiecznienia swych bazgrołów (wolne pozostały - w części wierzchołkowej tylko dachy wspomnianych wagonów). Jednocześnie wraz z przejściem na Prokocim IC chciało tam przenieść ponad 50 elektrowozów i zamknąć swoją szopę w Katowicach. Związkowcy pokazali zarządowi IC serdecznego "wała" i do zamknięcia całkowitego szopy nie doszło. Jednakże została ograniczona praca na tym zakładzie w skutek czego naprawy odbywają się tylko w jednym z dwóch wachlarzy. Chodzą głosy pocztą pantoflową, że na jesieni spółka widmo: Koleje Śląskie ma przejąć ten zakład z pracownikami. Na własność ta spółka ma mieć samorządowe Flirty Stadlera i 1 EZT, na którego nie dawno ogłoszono przetarg. Na razie jednak żadnych konkretów w tej sprawie, czyli będzie po staremu.

IMG_8857.JPG
Plik ściągnięto 180 raz(y) 591,71 KB

IMG_8938.JPG
Nowa nazwa zakładu w strukturach PKP Cargo
Plik ściągnięto 190 raz(y) 552,88 KB

_________________
Pozdrowienia ze Smoczej Jamy
 
     
BigBoy


Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-30, 18:20   

Info dla lubiących tabor prywaciarzy. W Krakowie-Mydlnikach od początku zeszłego roku obsługę bazy paliw w Krakowie Olszanicy wykonuje spółka CTL Logistic, której taboret spalinowy można spotkać z tymi składami beczek jadącymi bocznicą z Mydlnik do Olszanicy (z tej samej korzystają szynobusy do okolic lotniska w Balicach). Niestety nie znam rozkładu jazdy, więc dodam zdjęcie tylko ze stacyiw Mydlnikach wygaszonych maszyn.
Wygląda to tak, że z Płocka Trzepowa przychodzi skład około 30-40 beczek. Loki się odpinają i wracają (LOTOS KOLEI). Skład przejmują manewrówki CTL-u. Na raz biorą po kilka wagonów i z nimi jadą do Olszanicy. Potem wracają z próżnymi kilkoma wagonami z wcześniejszej dostawy, które odstawiają na sąsiedni tor w Mydlnikach i biorą kolejne, pełne beczki z w/w składu. Jazdy trochę mają, ale z racji równie częstych kursów balico-busów spotkanie stonki/tamary z beczkami w ruch do/z Olszanicy możliwe jest zapewne w czasie kiedy nie ma ruch na lotnisko, czyli pewnie w nocy. Postaram się o jakiś rozkład i bardziej ciekawe zdjęcia.

IMG_9027.JPG
SM42-2321 CTL Logistic
Plik ściągnięto 197 raz(y) 671,43 KB

IMG_9058 TEM2-046+053 Kolprem.JPG
Nowa miejscówka (wymagała wykarczowania krzewostanu wyższego miejscami ode mnie)
Plik ściągnięto 173 raz(y) 1,1 MB

IMG_9081.JPG
EU07-030 of PKP Intercity Zaklad Poludniowy. With special, passenger train: Venice-Simplon Orient Express from Krakow Glowny do Dresden
Plik ściągnięto 196 raz(y) 843,41 KB

IMG_9094 EN57-1142 PR Kraków R30140 z Wieliczki R do Oświęcimia.JPG
Takie sobie reklamowanie usług PR na jednym z kibelków, który kursuje we wszystkich obiegach MZPR. Na zdjęciu toaleta numer 1142 w obsłudze regio 30140 odjeżdża z przystanku: Kraków Mydlniki Wapiennik
Plik ściągnięto 208 raz(y) 835,23 KB

_________________
Pozdrowienia ze Smoczej Jamy
 
     
BigBoy


Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-30, 18:42   

I dalej rejon pomiędzy stacją Kraków Mydlniki, a przystankiem Kraków Mydlniki Wapiennik. Widziany skład to niby nic szczególnego, a jednak IC-ciekawostka:
Od strony Śląska nadjechał skład zestawiony z :
EP07-514 IC Zakład Centralny w stanie kilka dni po ukończeniu rewizji w Oleśnicy
+
kilkanaście wagonów widocznych na zdjęciach w kilka-kilkanaście dni po ukończonych rewizjach w Opolu. I tak lok był z Olszynki Grochowskiej, wagony były z: Szczęśliwic, Szczecina, Gdyni, Lublina(!). Całość jechała do Krakowa. Szukałem potem tego składu ale nie znalazłem. Po pierwsze dziwi mnie, że taki skład puścili na Kraków, a nie do którejś ze stacji macierzystych typu Warszawa, a resztę na końcach składów pasażerskich do swoich macierzystych. Po drugie schemat malowania wagonów....IC wagony do składów TLK maluje w nowe barwy, oprócz tego mają jeszcze wagony w "starych" barwach IC, a tutaj dodatkowo, większość wagonów w klasycznych barwach, jak na początku lat-90tych. Jak to w końcu jest z tym malowaniem IC ?

IMG_8702.JPG
Plik ściągnięto 189 raz(y) 672,83 KB

IMG_8706.JPG
Plik ściągnięto 194 raz(y) 666,89 KB

IMG_8705.JPG
Plik ściągnięto 182 raz(y) 637,84 KB

IMG_8709.JPG
Plik ściągnięto 184 raz(y) 663,26 KB

_________________
Pozdrowienia ze Smoczej Jamy
 
     
BigBoy


Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-30, 19:00   

Kraków jako drugie miasto po Warszawie posiada największą liczbę składów typu IR i RE spółki PR. Dziś została wybrana nowa pani prezes spółki PR, która jest szansa, że podtrzyma dotychczasową politykę spółki i zachowa powyższe składy. Na zdjęciu prezentuję skład IR "wielkopolanin", którego ciągnęła w tym dniu ET22-108 z zakładu Cargo w Katowicach wyposażona w połówkowe odbieraki prądu, tak żeby mieć dopuszczenie do ruchu w Czechach. Za nią pierwszy bdhpumn w starym, klasycznym malowaniu. Niby nic szczególnego, ale góra dwa lata i cały tabor tego typu wagonów będzie przemalowany w barwy, które (trochę) widać na kolejnym wagonie. Na końcu jeszcze zielony mechpom jechał.
Oprócz składu IR wstawiam kilku prywaciarzy, których często można spotkać w Krakowie. Ostatnio jak jechałem na pogrzeb wujka pod Tarnów to widziałem ST44 spółki Pol-Miedź ze składem pustych platform. Z wiadomego powodu byłem bez aparatu. Jak na złość nie mogę upolować żadnego gagarina w Krakowie, a się czasem trafiają.

IMG_8730 ET22-108 CT Katowice + IR73125 Wielkopolanin z Poznania Gł do Rzeszowa.JPG
Plik ściągnięto 189 raz(y) 748,48 KB

IMG_8717.JPG
ET21-386 CT Katowice (sekcja w Szczakowej) ze składem pustych węglarek. Wraca do siebie
Plik ściągnięto 202 raz(y) 614,67 KB

IMG_8728 181-116+TEM2-275 DB Schenker.JPG
Plik ściągnięto 179 raz(y) 673,75 KB

IMG_8742.JPG
LOTOS Kolei
Plik ściągnięto 184 raz(y) 680,94 KB

IMG_8748.JPG
Plik ściągnięto 170 raz(y) 590,4 KB

IMG_8821 SM42-2664 CTL Logistic.JPG
Plik ściągnięto 195 raz(y) 736,24 KB

_________________
Pozdrowienia ze Smoczej Jamy
 
     
BigBoy


Wiek: 33
Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-08-04, 17:37   

Napiszę tutaj i bez zdjęć (chyba, że chcecie?):

Od dzisiaj można w Krakowie podróżować nową linią 20 po częściowo nowej trasie:
Bronowice - Dworzec Główny - Lubicz - Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie - MOST KOTLARSKI - SZKLARSKA.
Nowy odcinek napisałem z Caps Lockiem dla odróżnienia dla osób nie znających krakowskiej komunikacji.
W/w odcinek ma długość ponad 1,6km. W przyszłym roku zostanie oddana dalsza część tej linii od przystanku SZKLARSKA do pętli Os. LIPSKA w Płaszowie. Nowy odcinek zasila tymczasowo podstacja "Dąbie" w związku z czym na razie na w/w nowym odcinku pomiędzy R. Grzegórzeckim, a Szklarską może znajdować się tylko jeden tramwaj. W przypadku opóźnień w ruchu motorowy przed wjazdem na nową trasę musi się kontaktować poprzez radio z dyspozytornią i pytać o zajętość tego odcinka. Przystanek "Szklarska" jest tylko jeden i tymczasowy (docelowo będzie się znajdował po drugiej stronie estakady). W związku z czym zamontowano rozjazd i tramwaj przyjeżdżający z miasta zjeżdża na drugi tor i wysadza pasażerów z lewej strony (patrząc w kierunku jazdy). Po czym motorowy przechodzi do drugiej kabiny, po drugiej stronie wozu wpuszcza kolejnych pasażerów, zmienia położenie rozjazdu (czy jak się ta czynność zwie poprawnie), zamyka drzwi i wraca. Na linii 20 są obecnie cztery brygady obsługiwane taborem dwukierunkowym. Do tego celu posłużyły wagony kupione w Duesseldorfie serii GT8S. Linię 20 obsługuje więc zajezdnia Podgórze, a to spowodowało, że dwie brygady linii 3 na powrót przeszły do Huty i nie wiem, czy jeszcze jakaś 5, 9 i/lub10 nie przeszła do TH. W tramwajach GT8S - standardowo - działa zapowiadanie głosowe. Jedynie zaprogramować trzeba dwa wyświetlacze KST na trasie 20, bo na razie zamiast powyższej linii to wyświetlają zlikwidowaną linię 79, która tędy nie jeździła.
To nie koniec nowości. Oprócz oddania w przyszłym roku reszty trasy na Płaszów ma ruszyć na jesieni tego roku budowa nowej linii tramwajowej od skrzyżowania Brożka/Kapelanka do Kampusu UJ przy ul. Czerwone Maki. Razem z nią ma być modernizowana ulica Rowa-Grodeckiego ( :mrgreen: ). Oj nadchodzą jeszcze cięższe dni dla mieszkańców np. Ruczaju i osób spoza miasta ale dojeżdżających przez Ruczaj do innych dzielnic. Jednak ta inwestycja jest bardzo niezbędna.
_________________
Pozdrowienia ze Smoczej Jamy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group