Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Stacja w skali N
Autor Wiadomość
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2006-06-04, 23:01   

robi się superancko!

można jeszcze inaczej:
wyprowadzenie torów stacyjnych na wprost i zrobienie łuku w podobny sposób jak na rysunku (to mój plan zrobienia sobie domowej makiety żeby w kółko jeździć a nie nie przód/tył)

tak na marginesie - jakie łuki planujesz na te tory zjeżdżające poza "moduł zasadniczy":?:
pytam, bo np. niektóre lokomotywy poniżej R3 zachowują sią dziwnie :(
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-05, 09:51   

Promienie łuków do czół N-ormowych 800-1000 mm, w dół do torów technicznych 220mm
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2006-06-05, 18:04   

ministerek napisał/a:
Promienie łuków do czół N-ormowych 800-1000 mm,
może być...
aczkolwiek się staramy więcej dawać 2200-3000m
ministerek napisał/a:
w dół do torów technicznych 220mm

to będzie mniej więcej R2? ja bym sie obawiał
np. moja Brawa Br229, mimo, że instrukcja podaje, że przechodzi łuki R1 to na moim testowym/tortowym wyraźnie rzęzi...
:(

nic na siłę! powolutku, spokojNie
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-05, 19:01   

Mam same parowozy (94 ma 5 osi wiązanych) i nie zauważyłem problemów z pokonywaniem małych łuków. Ale sprawdzę. Jeżeli będzie problem to znów będę musiał pogłówkować z układem makiety. :?
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2006-06-05, 19:12   

podpowiem: długie parowozy pospieszne
ja mam na R3 problem z przednim wózkiem tocznym w BR01
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-05, 19:18   

41 Trixa, 56 Flm, 57 Hobbytrain działają. Mimo to porobię próby.

Z małym promieniem wiąże się też duży opór ruchu szczególnie dla dwuosiowych wagonów z dużym rozstawem osi. Moja BR36 ma problemy na płaskim torze z 4 bokówkami Trixa przy R2 układanym na przemian

Skończy się pewnie tak, że zrezygnuję z nawrotów i pojeżdżę sobie tylko z Wami ... :cry:
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2006-06-05, 19:21   

ministerek napisał/a:
Skończy się pewnie tak, że zrezygnuję z nawrotów i pojeżdżę sobie tylko z Wami ... :cry:
to nie jest powód do smutku :!: :D
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-05, 19:26   

Jeszcze pytanie przed opuszczeniem stanowiska pracy. Skąd bierzecie Woodland. Czy to co rozprowadza Noch to to samo czy nie? Inne są numery katalogowe i nie mogę się zorientować co wybrać.
http://www.noch.de/de/pro...gorie3=Schotter
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2006-06-05, 20:07   

zasadniczo to "import własny"
z podróbek dostępnych w Polsce to mozna coś dobrać z Fallera premium (stosowny wątek na forum) ale purytaNie jednak wolą Woodlanda

moja stacja jest w większości obsypana Fallerem :-D tylko tu i ówdzie dla niepoznaki, na czołach, jest troche Woodlanda :-D
 
     
wiygN
[Usunięty]

Wysłany: 2006-06-06, 09:34   

Misiek napisał/a:
aczkolwiek się staramy więcej dawać 2200-3000m
Słuszność. Czterdziestowagonowe brutto bardzo ładnie się w takim łuku układa :-)
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-07, 09:50   

hugwa napisał/a:
dośc kiepski jest ten wyjazd z lokomotywowni na szlak.....


załączam skan planu schematycznego stacji. Co by nie było, że walę knoty :mrgreen:

20.jpg
Plik ściągnięto 136 raz(y) 55,62 KB

 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-09, 20:08   

Dziś był u mnie listonosz. Przyniósł dwie deski od takiej rybki w paski, co ma chyba niezłą piłę...
Dzięki.
No to chyba zostałem Nkowcem pełną gębą

21.jpg
Plik ściągnięto 126 raz(y) 15,57 KB

 
     
entraker
entraker

Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-06-09, 23:44   

ministerek napisał/a:
No to chyba zostałem Nkowcem pełną gębą
Wszystko na to wskazuje! Ja, w każdym razie, jestem tak pełen zachwytu, że aż mam trudności z oddychaniem.
Nie dość że piękna, makieta wydaje się także spełniać wymogi formalne N-ormy. Te czoła to tylko kwestia dorobienia kocówek. łuki oblecą, tor C55 [tak wygląda - dobrze widzę?], realizm jak licho.
Aż się wierzyć nie chce, żeś nie kukał na N-ormę lub przynajmniej na stronę eNtrakera.
Co do rozjazdów - rzeczywiście ich nie narzucamy, choć nawet "large radius" są o wiele za krótkie. No, ale na module można poszaleć, a na makiecie stacjonarnej - gorzej. Inna sprawa, że można zyskać miejsce budując drogę zwrotnicową stromą albo rozgałęzioną zamiast skracania rozjazdów. Ale to z kolei niezgodnie z oryginałem ze skanu.
Czy możesz dać skan stacji w całości? Ciekaw jestem też drugiej głowicy w oryginale. Na makiecie nie wygląda to jak stacja węzłowa, raczej jak odgałęzienie bocznicy.
Misiek jest nieco zbyt samokrytyczny. Ja twierdzę, że Faller tylko konfekcjonuje oryginalnego Woodlanda [przynajmniej w zakresie numerów podanych przez nas].
Ciekaw jestem jaka jest długość torów stacyjnych [tzn. użyteczna, albo przynajmniej od ukresu do ukresu]?
 
     
ministerek


Wiek: 54
Dołączył: 18 Cze 2006
Skąd: Poznań
Wysłany: 2006-06-10, 08:56   

Tory C55. Nie kukał, tylko położył z 500m flexa ale w H0 i standardu w TT.
W załączeniu skan całej stacji. Mały promień mają rozjazdy 2, 7, 9, 12,18 i 21.
Rozjazdy rzeczywiste mają mniejszy kąt, stąd występują pewne niezgodności. Moja stacja ma w oryginale kąt zwrotu około 12,5 stopnia a w modelu 20. Nie ma też w ofercie Peco rozjazdów podwójnych a szkoda.
Długości użyteczne torów wynioszą od 130 do 150 cm

22.jpg
Plik ściągnięto 193 raz(y) 28,16 KB

 
     
entraker
entraker

Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: Kraków
Wysłany: 2006-06-10, 11:41   

ministerek napisał/a:
Nie kukał
To gratuluję telepatii. Z drugiej strony, świadczy to też o tym, iż zasady N-ormy nie są jakimś wymysłem maniaków opętanych przerostem formy nad treścią [co nam zarzucano w PRiTV], lecz zawodowy [bo jak to inaczej nazwać?] modelarz-realista wykoncypuje je sam z siebie.
Faktycznie, szkoda że Peco nie robi rozjazdów podwójnych, bo w Polsce jest ich trochę. To chyba jedyny większy brak w ich ofercie.
Sam układ stacji niezwykle ciekawy - na łuku, no i ta nietypowo rozwiązana głowica zachodnia, także lokomotywownia. Ja staram się kolekcjonować takie "błędy" na wypadek gdyby mnie dopadła nagła ochota by zaprojektować jakiś autorski, choć realistyczny, układ stacji. A im mniej po chrześcijańsku on wygląda, tym bardziej jest interesujący.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group