Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Ursus
Autor Wiadomość
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-06-08, 20:42   

Jeżeli będzie na stałe, w miejscu przed modułem 1 to przygotuj się psychicznie na wstawienie do niego semaforów.
 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2014-06-08, 20:43   

no właśnie nie bardzo :-(
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-06-08, 20:52   

No to teraz przeczytaj uważnie (bo nie będę powtarzał :mrgreen: ):
Paweł Piotr jest specem od sygnalizacji, to jego praca w realu.

Przedstawiony projekt to typowy bezkolizyjny posterunek odgałęźny linii dwutorowej od linii dwutorowej.
Miejsca ustawienia semaforów wjazdowych są prawidłowe, przy czym z prawej strony semafory winny stać na osobnym module, zachowując w pewnej skażonej skali owe wymagane 100 m od miejsca niebezpiecznego, czyli ukresów rozjazdów.
Na linii dwutorowej dolnej (ta z przebiegiem po prostej) semafory wjazdowe C i D oraz E i F ustawia się po zewnętrznej stronie torów, bez konieczności używania wskaźników W15. Na linii dwutorowej górnej, semafory wjazdowe A i B ustawia się po prawej stronie toru – wynika to wprost z § 5, ust. 4, pkt 3 i 5, instrukcji Ie-4 (WTB-E10).
Zakładając, że tory szlakowe posiadają pełną banalizację, oraz że na przyległych szlakach nie ma samoczynnej blokady liniowej, wszystkie sześć semaforów wjazdowych A, B, C, D, E i F będą takie same: czterokomorowe, z układem świateł od góry: zielone, czerwone, pomarańczowe i białe.
Semafory C, D, E i F będą podawały sygnały: S1, S2 (dla jazdy na wprost), S10 (dla jazdy na tzw. zboczenie, czyli po rozjazdach ustawionych na krzywo), oraz Sz. Semafory te na tabliczce znamionowej w wykładniku potęgi litery nazwy będą posiadały znacznik „½”.
Semafory A i B będą podawały sygnały: S1, S10 (jazda jest zawsze po rozjazdach ustawionych na krzywo) oraz Sz. Semafory te na tabliczce znamionowej w wykładniku potęgi litery nazwy będą posiadały znacznik „2”.
Wszystkie semafory będą wyposażone we wskaźnik W24.
Taka konstrukcja układu torowego posterunku odgałęźnego linii dwutorowej od linii dwutorowej przy pełnej banalizacji torów szlakowych wymaga z prawej strony, na fragmencie szlaku wspólnego, podwójnego przejścia miedzy torami szlakowymi (pełny trapez).
Wydaje mi się, że najlepszym rozwiązaniem będzie pozostawienie istniejącego układu modułów (z możliwością zabudowy przystanku osobowego na module 5), z równoczesnym dobudowaniem modułu, który ja na rysunku umownie nazwałem „modułem 0”, na którym zostanie umieszczony trapez oraz semafory wjazdowe E i F.
Uwaga do rysunku: celowo nie narysowałem semaforów A i B, bo nie mam możliwości ustawienia ich po skosie, natomiast wskazałem ich miejsca ustawienia czerwonym kwadratem.
No i to chyba tyle...
Jeśli będziesz miał jeszcze jakieś wątpliwości lub coś jest niejasne – jestem do dyspozycji.
Pozdrawiam
Paweł Piotr Miśkowiec


semafory Ursusa2.JPG
Plik ściągnięto 132 raz(y) 44,31 KB

 
     
Salamanca


Wiek: 41
Dołączył: 18 Paź 2008
Skąd: Czyste
Wysłany: 2014-06-08, 21:33   

Bo cóż. Piotr Paweł się wypowiedział i teraz trzeba to zastosować. Też się go wcześniej zapytałem i przerobiłem projekt zgodnie z zaleceniami. :mrgreen:
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-06-08, 21:33   

:mrgreen:
 
     
marcin_kempa

Dołączył: 13 Mar 2011
Skąd: kłobuck
Wysłany: 2014-06-08, 21:41   

Ten układ torowy codziennie mijam jadąc do roboty :)
 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2015-08-07, 14:22   

w końcu dotarłem do torów, kładzenia torów ;-)

DSC06601.JPG
Plik ściągnięto 83 raz(y) 194,89 KB

 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2015-08-07, 15:55   

Machamy do Ciebie ze Zbyszkiem z naszych urlopów ;-)
Jak wrócimy, będzie gotowe? ;-)

p.s. będziemy w roamingu, Zbyszek EUROpejskim, a ja w serbsko-bośniackim ;-)
 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2015-08-26, 20:33   

mierzyłem, mierzyłem i z krzywych przejściowych wychodziło, że wystarczy torów. ;-) Podczas montażu "wyszła" niedokładnosć - na poniższych zdjęciach uwieczniłem sztukowanie 2 mm szyny; i jeszcze zdjęcie siatki zabezpieczającej - fosfor-brąz 0,1 mm z dolutowaną ramką o przekroju 0,2x0,1 mm

DSC06631.JPG
Plik ściągnięto 49 raz(y) 187,97 KB

DSC06634.JPG
Plik ściągnięto 36 raz(y) 145,02 KB

DSC06613a.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 106,88 KB

 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2015-09-09, 19:08   

po wielu próbach udało się wtopić w torowisko dodatkowe szyny, no i siatka zabezpieczająca też zamontowana

DSC06878.JPG
Plik ściągnięto 47 raz(y) 94,01 KB

DSC06879.JPG
Plik ściągnięto 36 raz(y) 124,15 KB

DSC06882.JPG
Plik ściągnięto 56 raz(y) 188,79 KB

 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2015-12-17, 09:57   

klejenie i pacykowanie farbą rdzawą - teraz to już "z górki" ;-)

DSC07129.JPG
Plik ściągnięto 70 raz(y) 291,41 KB

DSC07132.JPG
Plik ściągnięto 24 raz(y) 281,65 KB

 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2016-01-10, 13:35   

most zamontowany

DSC07140a.jpg
Plik ściągnięto 45 raz(y) 208,78 KB

 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2016-05-21, 09:09   

o mały włos, podczas prac, uszkodził bym konstrukcję mostu.
Zabezpieczyłem przed ewentualnymi uszkodzeniami typu: czymś stuknę, przy zdejmowaniu/wkładaniu na stół montażowy i innymi nieprzewidzianymi wypadkami.
Nieco "to" utrudnia prace wykończeniowe, ale może nie zniszczę mostu przed wykończeniem modułu ;-)

DSC07602.JPG
Plik ściągnięto 28 raz(y) 216,36 KB

 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2016-05-21, 12:58   

jeszcze jakiś gustowny blacik na górę i będzie stolik pod piwo
albo ewenement: most w tunelu.
 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2016-05-22, 19:14   

most w tunelu - nieco później ;-) , teraz rusztowanie podtrzymywało obciążniki podczas klejenia torów

DSC07605.JPG
Plik ściągnięto 44 raz(y) 240,65 KB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group