Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Most w Malborku
Autor Wiadomość
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2012-02-01, 18:35   Most w Malborku

Pod koniec lat 40 XIX w. podjęto decyzję o budowie nowych mostów kolejowych na Wiśle w Tczewie i na Nogacie w Malborku. Oficjalne wmurowanie kamienia węgielnego odbyło się w 1851, w filarze mostu Tczewskiego. Most w Tczewie miał 6 przęseł (131,15 m każde), most w Malborku miał 2 przęsła główne (97,92 m każde). Na pierwszy rzut oka przęsła wyglądały podobnie, konstrukcja również.
Most w Malborku zbudowano w odległości 68 m od osi istniejącego mostu, budowę rozpoczęto 30.04.1888 i zakończono 25.10.1891r. Zużyto 760 t stali na jedno przęsło.
Ja zużyłem 0,0008 t. ;-)
Mnie to zajęło 8 miesięcy. ;-)

Resize of Malbork.jpg
Plik ściągnięto 276 raz(y) 84,04 KB

Resize of DSC01052.JPG
wypełnienie między elementami to ławki Władka
Plik ściągnięto 317 raz(y) 139,42 KB

Resize of DSC01041.JPG
Plik ściągnięto 295 raz(y) 120,82 KB

 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2012-02-01, 20:11   

Za wcześnie, zdecydowanie za wcześnie!
 
     
normalny

Dołączył: 18 Lis 2009
Skąd: Narni
Wysłany: 2012-02-02, 22:49   

173 napisał/a:
...

W H0 najdłuższy most lub przęsło jakie wykonałeś :?:
 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2012-02-03, 09:08   

podobnej długości jak Malbork w N.
http://www.pbase.com/misiek_m/most
Długość nie jest ograniczeniem, kwestia rozwiązań jak łączyć elementy składowe, żeby nie było widać, że są łączone. ;-)
 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2012-03-27, 19:34   

10% kratownicy; mniej więcej ;-)

Resize of Rysunek1.jpg
Plik ściągnięto 342 raz(y) 39,16 KB

 
     
kacper111

Wiek: 23
Dołączył: 19 Kwi 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-27, 20:01   

Nie no, bosko ta kratownica wygląda :mrgreen:
 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2012-03-28, 22:55   

qrwa.. zajebisty, poczekaj no... ja Ci pokażę most:) jesienią.
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
NEX84


Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2011
Skąd: Żory
Wysłany: 2012-03-28, 23:06   

:shock: wow..
 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2012-03-29, 14:47   

Wiatrownice, jeszcze w szablonie, ale niedługo przepnę do reszty.

Resize of DSC01201.JPG
Plik ściągnięto 235 raz(y) 57,13 KB

 
     
rafalismus7

Dołączył: 18 Sty 2012
Skąd: Sulejów
Wysłany: 2012-03-30, 21:57   

no no, nie wiem co napisac. Robi wrażenie. Można się dowiedziec jak i z czego to było robione? Chociaż w skrócie. Ja będę chciał za jakiś czas robił budynek dworca szklanego, czyli z łączeniami aluminiowymi. Myslałem o dworcu w Berlinie, ale zastanawiam się ze względu na to, że nie pasuje mi do koncepcji. Poza tym tam ruch kolejowy przebiega ze wsch. na zach. i z płn. na płd. co sprawiałoby ograniczenie miejsca na makiecie.
Pewnie podobny będzie cięzko znaleźc ze względu na fakt, iż jest to największy dworzec w Europie.
Jesli jednak ktoś wie o jakimś podobnym to wdzięczny bym był za link
 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2012-03-30, 23:45   

Spróbuj najpierw na czyms mniejszym bo wiesz HbF Berlin to wielka hala może na początek World Trade Center tam było tez dużo szkła i stali. Przydatny byłby tez kurs witrażysty.
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
NEX84


Wiek: 34
Dołączył: 30 Cze 2011
Skąd: Żory
Wysłany: 2012-03-31, 13:14   

Hmm.. zawsze można się połasić na nową stacje Tokyo lub Kioto :-P

tokio.jpg
Plik ściągnięto 263 raz(y) 133,38 KB

kioto.jpg
Plik ściągnięto 221 raz(y) 65,07 KB

 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2012-03-31, 15:50   

rafalismus7 napisał/a:
... Można się dowiedziec jak i z czego to było robione? Chociaż w skrócie. ...

jeżeli nie robiłeś jeszcze żadnych projektów zacznij, tak jak Zvolak wspomniał
Zvolack napisał/a:
Spróbuj najpierw na czyms mniejszym ....
, od mniejszych.
Dużo mniejszych. Nauka i pomyłki znacznie mniej kosztują i jesteś w stanie nad nimi zapanować. Frajda jest duża.
Jak już będziesz widział, że to co zaprojektujesz da się zmontować i jeszcze końcowy efekt będzie taki, jakiego się spodziewałeś startuj do ambitniejszych projektów. Co do materiału – są różne, brąz, mosiądz, nowe srebro. Przy każdym należy trochę inaczej postępować przy montażu (zaczynając oczywiście od fazy projektowania). Trudno w kilku słowach przekazać to co „trenowałem” przez kilka lat. ;-) Chętnie pomogę, ale podręcznika nie będę pisał. ;-) Będziesz miał konkretne pytania – zapraszam. ;-) Tak, dla przybliżenia skali przedsięwzięcia: most malborski to nieco ponad 0,8 m2 elementów.
 
     
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2012-03-31, 17:06   

173 napisał/a:
Tak, dla przybliżenia skali przedsięwzięcia: most malborski to nieco ponad 0,8 m2 elementów.
podaj liczbę elementów i czas spędzony na rysowaniu to dopiero odda fazę tworzenia.
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
173
173


Wiek: 60
Dołączył: 15 Kwi 2007
Skąd: Izabelin Dziekanówek
Wysłany: 2012-03-31, 18:15   

Zvolack napisał/a:
... podaj liczbę elementów i czas spędzony na rysowaniu to dopiero odda fazę tworzenia.

liczbę elementów - nie bedę liczył ;-) ; spędziłem około 8 miesiecy przy monitorze. Były takie chwile, że chciałem zarzucić projekt. Byłem "przerażony" ile zostało jeszcze do zrobienia!
Prawie każdy węzeł mostu ma elementy z nitami różniące się od siebie kształtem, rozmieszeniem nitów. Dokumentacja na podstawie której wykonywałem projekt jest dokumentacją powykonawczą, niepełną, w dużej części opisową (j. niemiecki). Opis jak wydobywano pień znajdujący się pod dnem rzeki w miejscu, gdzie miał być posadowiony filar mostu, sposób wykonywania prób obciążeniowych i wartości ugięć w poszczególnych węzłach mostu - bardzo ciekawe, natomiast samej konstrukcji - kilka węzłów mostu, opisy, opisy i zdjęcia kiepskiej jakości. Z opisu, tabelek zestawień elementów zużytych trzeba było odtworzyć całość. To nie to co most Żerański, czy Pilicki – rysunek w AutoCad’zie jako przeskalowany podkład rysunkowy.
Zbyt emocjonalnie i autorsko podchodzę do ciekawych (dla mnie ) tematów i nie chcę się rozpisywać zbytnio, co by w grafomanię nie popaść – nie wszystkich to może interesować. Zapraszam do Radomia. Będzie czas pewnie po jazdach na rozmowny „piwne”. Mam nadzieję, że prototyp mostu będę mógł z sobą zabrać do Radomia. Użyłem słowa prototyp – mimo, iż chwaliłem się, że robię już modele bez błędów, to kilka elementów umknęło mojej uwadze i nie znalazło się na żadnej masce. ;-)
Poniżej rysunek, na którym "zamykałem" łańcuchy wymiarowe jednego z węzłów.

Rysunekwęzeł zewnętrzny 12 A dół.jpg
Plik ściągnięto 256 raz(y) 44,76 KB

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group