Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Fastest Train 574 km/h :)
Autor Wiadomość
Wiktor

Wiek: 35
Dołączył: 04 Lis 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-09, 13:37   Fastest Train 574 km/h :)

https://www.youtube.com/watch?v=sE4A0nPjyqQ

trzeba będzie zmienić rodzaj kleju na podtorzu bo pęd powietrza wyrwie żwirek razem z korkiem :lol:

ile będzie trwało objechanie naszej makiety w tę i spowrotem?

jeśli dobrze liczę dla makiety o długości ok 30 metrów wychodzi czas około jednej minuty :shock:

Zbyszek, czy liczyłeś kiedyś jaką prędkość osiąga Twój shinkansen?
_________________
małe jest piękNe
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-02-09, 14:07   

Wiktor napisał/a:
jaką prędkość osiąga Twój shinkansen?
Na podstawie filmiku z Czosnowa wyszło mi, że śmignął ok.320km/h
 
     
Salamanca


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2008
Skąd: Czyste
Wysłany: 2014-02-09, 17:25   Re: Fastest Train 574 km/h :)

Wiktor napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=sE4A0nPjyqQ
trzeba będzie zmienić rodzaj kleju na podtorzu bo pęd powietrza wyrwie żwirek razem z korkiem :lol:
ile będzie trwało objechanie naszej makiety w tę i spowrotem?
jeśli dobrze liczę dla makiety o długości ok 30 metrów wychodzi czas około jednej minuty :shock:


TGV duplex w tej samej wersji co na filmie też mam. Możemy w Radomiu spróbować bić rekord (o ile będę miał dekoder do modelu) ;-)

Wiktor napisał/a:
Zbyszek, czy liczyłeś kiedyś jaką prędkość osiąga Twój shinkansen?


Nie liczyłem ale widzę, że Misiek policzył :mrgreen:

Misiek napisał/a:
Na podstawie filmiku z Czosnowa wyszło mi, że śmignął ok.320km/h


To za wolno. Trzeba będzie sprawdzić Vmax w dekoderze - nadal nie podmieniłem na Bachmanna.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-02-09, 17:34   

Coś czuje, że na te jazdy w Radomiu, w czasie dla publiki, ja się będę gdzieś chował ze wstydu :-)
 
     
Wiktor

Wiek: 35
Dołączył: 04 Lis 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-09, 17:35   

Salamanca napisał/a:
Możemy w Radomiu spróbować bić rekord (o ile będę miał dekoder do modelu)


ja mogę spróbować pobić rekord długości składu :) siłę pociągową będę mieć, najwyżej Kacpra się poprosi o pomoc :lol:
dekoder też będzie, udało mi się domówić do paczki w dniu następnym od zakupu lokomotyw

Salamanca napisał/a:
Nie liczyłem ale widzę, że Misiek policzył


radar w oku:
bzzzziiiiiiuuuuuuuuuuu = 100km/h
bzziiuu = dużo więcej :mrgreen:


Salamanca napisał/a:
To za wolno. Trzeba będzie sprawdzić Vmax w dekoderze


?? można w dekoderze? Ja dzisiaj sprawdziłem prędkość maksymalną husarza Siemens w analogu, przy maksymalnej prędkości wyszło mi ok 400km/h
_________________
małe jest piękNe
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-02-09, 17:57   

Wiktor napisał/a:
radar w oku:
Nie, odcinek na jednym zdjęciu odpowiadał mniej więcej mojemu kółku testowemu, dla którego mam przygotowany wzorek do przeliczania.
bziuuuu było ~3sekundy, wyszło jak wyszło.
 
     
twardy


Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-10, 02:58   

Salamanca napisał/a:
TGV duplex w tej samej wersji co na filmie też mam.

w tej wersji ???? jak to ????
_________________
http://norma.fremo.pl
 
     
Salamanca


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2008
Skąd: Czyste
Wysłany: 2014-02-10, 21:26   

twardy napisał/a:
w tej wersji ???? jak to ????


Skrót myślowy. Mam zapewne takie samo jak Twoje TGV Duplex. Rekord bił właśnie ten model ze zmodyfikowanymi silnikami trakcyjnymi i takim bajeranckim malowaniem.
Wybacz, że narobiłem Ci smaku. :mrgreen:
Z tego rekordu to mam (gdzieś bo jeszcze po przeprowadzce jej nie znalzłem - od 2,5 roku) tabliczkę pamiątkową od męża dalekiej kuzynki z Francji. Budował linię na której bili rekord.
@Specjalnie do Twardego:
Odezwałbyś się kiedyś, pokazałbyś się.
 
     
Wiktor

Wiek: 35
Dołączył: 04 Lis 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-13, 08:29   

A jak to jest z silnikami w takich modelach?
Jakiś inny rodzaj przystosowany do większych prędkości, czy te same?
_________________
małe jest piękNe
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-02-13, 08:46   

Zapewne bardziej w grę wchodzi przełożenie zębatek.
 
     
Salamanca


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2008
Skąd: Czyste
Wysłany: 2014-02-13, 10:49   

Wiktor napisał/a:
A jak to jest z silnikami w takich modelach?
Jakiś inny rodzaj przystosowany do większych prędkości, czy te same?


W modelach to tylko przełożenia bo silniczki to mają wystarczające obroty żeby rozbujać model do prędkości światła. Zapewne są takie same jak w innych modelach producenta.
Pisałem o silnikach kontekście pełnowymiarowego pociągu (tam: model=typ).
W modelu to przełożenia i zapewne masa żeby nie odleciał.
 
     
twardy


Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-14, 06:05   

Salamanca napisał/a:
@Specjalnie do Twardego:
Odezwałbyś się kiedyś, pokazałbyś się.

Bardzo się stęskniłem, naprawdę, może mi się w końcu uda.
Nie obiecuję ale postaram się. ;-)

BTW silników do modeli. To raczej działa w drugą stronę.
Im lepszy, precyzyjniejszy tym bardziej realistycznie oddaje ruch w minimalnych prędkościach. To tak na marginesie ;-)
_________________
http://norma.fremo.pl
 
     
Wiktor

Wiek: 35
Dołączył: 04 Lis 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-02-14, 12:24   

Przy wolnych obrotach jakość wykonania na pewno ma duże znaczenie, dawne produkcje Piko, miałem kiedyś dwie jednostki w HO, przy niskich prędkościach bardzo szarpały.

A jaka jest wytrzymałość nowych silników przy wysokich obrotach?

Mojego Siemensa podczas prób udało mi się rozbujać do ok 350km/h (wiem, niemożliwe w realu :), ale nie trzymałem jej długo przy takich obrotach w obawie przegrzania lub innych defektów.
_________________
małe jest piękNe
 
     
Salamanca


Wiek: 40
Dołączył: 18 Paź 2008
Skąd: Czyste
Wysłany: 2014-02-14, 17:41   

Wiktor napisał/a:

A jaka jest wytrzymałość nowych silników przy wysokich obrotach?


Te wysokie obroty to są dla tych silników obroty nominalne, regulację stosuje się do dołu. Nie martw się o silnik a bardziej o resztę. Z mechanicznego punktu widzenia silnik jest najmocniejszym elementem łańcucha, najsłabszym są przekładnie robione z plastiku ale i tu bym się nie bał. No chyba, że chcesz puszczać lokomotywę parę godzin bez przerwy na pełnych obrotach. :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group