Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterowanie cyfrowe
Autor Wiadomość
pjmo


Wiek: 28
Dołączył: 05 Paź 2011
Skąd: Königshütte OS
Wysłany: 2014-08-11, 09:20   

Pytanie o trafo - Lenz rekomenduje TR100, jak wiadomo dość dobrze przepłacony.
Zaprzyjaźniony zakład produkcji sieci elektrycznych jest w stanie mi coś podrzucić, tylko nigdzie nie mogę doszukać się tabliczek znamionowych trafo od Lenz'a - generalnie rozchodzi się o THD i dopuszczalne wahania napięcia - nie chciałbym puścić z dymem całości....
_________________
Realcje z budowy i katalog modeli
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-08-11, 12:56   

Wygląda jak każdy inny transformator do Roco, Wcale bym sie nie zdziwił, gdyby to był ten sam (i jeszcze niebieski Conrada i pewnie Atlasa*), tylko w innym kolorze obudowy

Atlas Commander = Lenz Compact
chyba Tillig zaczął to dodawać do zestawów startowych w TT.
 
     
pjmo


Wiek: 28
Dołączył: 05 Paź 2011
Skąd: Königshütte OS
Wysłany: 2014-08-11, 14:58   

No właśnie natknąłem się na te Conradowe i zastanawiałem się czy poza kolorem granulatu i logiem czymś się różni... W manualu centralki znalazłem coś takiego:

Kod:
9.1 Selecting the right transformer for your
LZV100
To power the LZV100 you will need a transformer that delivers a
minimum of 14V AC under load for H0 and smaller scales. Voltage
that exceeds the selected DCC track voltage is wasted in excess
heat, which reduces the effective capacity of the unit. In order to
make it possible for the LZV100 power station to deliver its 5 amp
rated capacity and support a full complement of XpressNet
devices, the transformer also has to be able to deliver a amperage
of at least 6A. You can use a transformer that delivers less
current, but then you will not be able to operate as many trains.
The transformer’s voltage must not exceed 18V AC voltage or 23
Volts regulated DC..
If the transformer voltage sags below 13.5 volts AC during load
you may experience errors or other unusual operations as the
XpressNet must be powered at 12 volts DC at all times.
Grounding is also a concern. An earth ground is not allowed by
most electrical codes unless specific safety steps are followed. CE
safety regulations require that the LZV100 metal case not be
electrically connected to a live ground. We have designed all our
components to these safety requirements and none require a
connection to an earth ground. If you must have a live ground near
your railroad make sure all your outlets in your railroad room are
protected by an approved GFI (Ground fault interrupter). For
LZV100 Command/Power Station 20
20
protection against voltage surges you should also use a outlet
suitable surge protector.

Kod:
9.2 Suitable transformers for your LZV100
The following transformers are suitable for the LZV100:
 Digital plus TR100 (order-no. 26000) (220 volts)
 Atlas Generator, Item #335, 16 volts AC, 45-watt, (120 Volt)
 DCC Specialties Magna Force MF615, Output: 6 amps 15
volts AC, Note do not connect the ground wire to the LZV100,
(120 volts)
 Digitrax PS515 Power supply, Output: 5 amps 15 volts AC,
(120 volts)
 Crestline Elite Dual Volt. Power Supp. #CRE55465 18/22 volts
DC (120 /240 volts)
 MRC AD515, AH800, 18 volts AC, 65-watt, (120 volts)
 NCE P515 Power supply, Output: 5 amps 15 volts (120 volts)


Ale ani o zniekształceniach, ani o wahaniach napięcia nigdzie nic nie ma, więc stawiam że każdy z wymienionych w temacie spełni swoje zadanie.

Kwestia doboru odpowiednich dekoderów też zostaje otwarta, ale póki nie dojdzie zamówienie od p. Kresty, nie chce się ładować w żadne wydatki póki nie będę miał gotowego materiału do budowy, tymbardziej że to nieplanowana zabawka.

Co byście Panowie polecili? Potrzebuję w zasadzie dwóch sztuk, które będą w stu procentach współpracowały. Nie potrzebuję dodatkowych wyjść funkcyjnych, wystarczy mi póki co jazda przód/tył i oczywiście zmienne oświetlenie. NEM 651, najlepiej wtyczkowe.

PS: Nie było nigdzie, że LENZ dodaje do paki 2 moduły hamujące, złączki izolujące i kilka paczek kabli - fajny bajer ;-)
_________________
Realcje z budowy i katalog modeli
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-08-11, 18:27   

Zasilacze - równie dobrze można dobrać toroidalny, ale przy cenach sklepowych wyjdzie na to samo.
Wahania napięcia to raczej przy sygnale wyjściowych z ROCO <czerwona mysz>. Normalnie pewnie nawet nie jest zauważalne.

Dekodery: Zimo albo Digitrax
Digitrax tańszy ;-)
 
     
marcin_kempa

Dołączył: 13 Mar 2011
Skąd: kłobuck
Wysłany: 2014-08-11, 19:08   

No i z Lenzem dobrze współpracować będą dekodery... Lenza :) Ja osobiście bardziej je cenię niż Zimo.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2014-08-11, 20:05   

Ja nie, z wyjątkiem tych pakowanych do Atlasa
Za dużo się spaliło, nie wiadomo kiedy.
Włącznie z kilkoma. które się spaliły podczas resetu.
 
     
marcin_kempa

Dołączył: 13 Mar 2011
Skąd: kłobuck
Wysłany: 2014-08-11, 21:23   

Ja używam tylko silver+. Ewentualnie standard.
 
     
pjmo


Wiek: 28
Dołączył: 05 Paź 2011
Skąd: Königshütte OS
Wysłany: 2014-08-12, 07:16   

Zapewniliście mi 8h zajęcia w pracy, poszukam :mrgreen:
_________________
Realcje z budowy i katalog modeli
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group