Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki nowy moduł?
Autor Wiadomość
HubertCN

Dołączył: 20 Sty 2016
Wysłany: 2016-01-20, 16:17   

Cześć,
Przeglądam z zaciekawieniem wątki poświęcone amerykańskim modułom i zastanawiam się nad zrobieniem własnego kawałka. Aby wstrzelić się w aktualne potrzeby, proszę o podpowiedź, jakie moduły są pożądane, zawsze to będzie "metr do przodu".
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2016-01-20, 19:58   

zaproponuj coś co chcesz zrobić.
na pewno brakuje szlaku "amerykańskiego" ;-)
stacje są w budowie, albo prowizorycznie europejskie ;)
jakaś bocznica?

skąd jesteś - to ułatwi też współpracę ;-)
 
     
HubertCN

Dołączył: 20 Sty 2016
Wysłany: 2016-01-21, 11:55   

Okolice Poznania, tu mieszkam. Jeżeli chodzi o szlak, to mówimy o jednotorowym czy dwutorowym? Czytając gdzieś wcześniej wychwyciłem, że brakowało mijanki na imprezie i faktycznie zastanawiałem się nad mijanką z bocznicą. Czy są jakieś wytyczne co do długości składów/torów?
 
     
Salamanca


Wiek: 41
Dołączył: 18 Paź 2008
Skąd: Czyste
Wysłany: 2016-01-21, 17:28   

HubertCN napisał/a:
Jeżeli chodzi o szlak, to mówimy o jednotorowym czy dwutorowym? Czy są jakieś wytyczne co do długości składów/torów?


W rzeczywistości to przydałby się i dwutorowy szlak i mijanka. Czyli najlepiej zrobić moduły dwutorowe i zakończyć je dodatkowymi modułami z zejściami 2 na 1. Wyjdzie z tego fajna mijanka a przy okazji będzie można niezależnie wykorzystać moduły dwutorowe w razie potrzeby.
Co do długości to idealna długość torów to około 280 - 300 cm (Dokładniej, długość pełnego Superchiefa z zapasem). Oczywiście im dłużej tym lepiej.
Jeszcze moja nieśmiała sugestia - może by tak to zrobić na łuku? To już do oddzielnej dyskusji. :-)
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2016-01-21, 17:51   

Łuk o promieniu 220cm fajnie by się wpasował w jedyny do tej pory dwutorowy łuk, czyli wiadukt.
http://www.norma.fremo.pl/download.php?id=7490
 
     
HubertCN

Dołączył: 20 Sty 2016
Wysłany: 2016-01-22, 15:35   

Raczej nie zdecyduję się na łuk, choć zdaję sobie sprawę, że łuki są zawsze pożądane. Co do promienia 2,2m takiego łuku, to łuki "americaN" nie wyglądają na takie duże, a jeżeli dobrze doczytałem to 1m stanowi minimum wg przepisów. Chyba że jestem w błędzie? Długość całkowita o jakiej myślałem to 2,5 - 3m (max). Jeżeli źle piszę to poprawcie mnie proszę:
- tory Peco Code 55,
- szerokość skrzynki 40cm (chyba że można mniej?),
- rozstaw osi torów 2,6cm.
W rozjazdach jest rozróżnienie insulfrog/electrofrog - które powinno się stosować (wiem że tyczy się to polaryzacji)? Należy stosować średnie czy długie rozjazdy?
 
     
marcin_kempa

Dołączył: 13 Mar 2011
Skąd: kłobuck
Wysłany: 2016-01-22, 16:58   

Rozjazdy Peco code 55 są tylko electrofrog. Oczywiście najlepiej stosować długie, ale jak nie ma miejsca to można mniejsze. Moduły mogą być węższe(tylko po co? ;-) ) tylko pamiętaj, że muszą być profile fremo na końcach.
 
     
Wiktor

Wiek: 35
Dołączył: 04 Lis 2011
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-22, 20:10   

Ja mam przygotowane już skrzynki pod łuki dwutorowe, myślę że po zakończeniu kursu zacznę z torowiskiem, ale w tym celu będę musiał się z kimś spotkać w celu pożyczenia formy i ewentualnej porady jak wyznaczyć promień łuku itp. sprawy
_________________
małe jest piękNe
 
     
Salamanca


Wiek: 41
Dołączył: 18 Paź 2008
Skąd: Czyste
Wysłany: 2016-01-22, 20:18   

marcin_kempa napisał/a:
Rozjazdy Peco code 55 są tylko electrofrog. Oczywiście najlepiej stosować długie, ale jak nie ma miejsca to można mniejsze. Moduły mogą być węższe(tylko po co? ;-) ) tylko pamiętaj, że muszą być profile fremo na końcach.


Na szlak jedynie długie rozjazdy, moduły nie powinny być węższe niż 40cm. Opis tutaj:

http://www.norma.fremo.pl/viewtopic.php?t=2512

Oczywiście opisane wyżej warunki muszą być spełnione żeby połączyć się resztą makiety.

Co do torów, to do USA lepsze są tory i rozjazdy Micro Engineering lub Atlas Code 55.
U siebie mam Peco (pozostałość po projekcie europejskim) ale jakby teraz robił moduły to użyłbym właśnie tamtych pozostałych. Przy czym się nie upieramy, Peco jest też dobre chociaż w porównaniu wygląda jak zabawka.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2016-01-22, 20:59   

Sęk w tym, że nie bardzo jest dostęp do torów amerykańskich. Rozjazdy owszem, są łatwiejsze do zdobycia, ale z flexami troche ciężko (lub drogo z Niemiec).
Co do wyglądu rozjazdów to kwestia porównania i kilku dyskusji (mam kilka spostrzeżeń co do Atlasa).

Hubert: jeśli potrzebujesz profili końcowych to powinniśmy mieć - możemy Ci podesłać.
 
     
marcin_kempa

Dołączył: 13 Mar 2011
Skąd: kłobuck
Wysłany: 2016-01-22, 23:26   

Wiadomo, że skrzynki nie powinny być węższe niż 40 cm, ale to nie znaczy, że nie mogą. Tak na chłopski rozum, to najważniejszy jest przecież środek i łączenie torów. Zresztą nie trzeba daleko szukać, bo makieta z tego wątku ma 30 cm ;-)
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2016-01-23, 22:34   

marcin_kempa napisał/a:
skrzynki nie powinny być węższe niż 40 cm, ale to nie znaczy, że nie mogą
Nie mogą, w normie jest stosowny zapis.
marcin_kempa napisał/a:
makieta z tego wątku ma 30 cm
Makieta z tego wątku ma 40cm profil łączący ją z innymi modułami. Poza tym, zarówno pod kątem elektryki, mechaniki, wystroju jest zgodna z norma.
I co najważniejsze, przeszła pomyślnie chrzest bojowy - nawet Tuchów tego nie potrafił :-D
 
     
twardy


Wiek: 50
Dołączył: 23 Sie 2006
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-24, 19:59   

Plissss. Nie odbiegjmy od Normy !
_________________
http://norma.fremo.pl
 
     
Salamanca


Wiek: 41
Dołączył: 18 Paź 2008
Skąd: Czyste
Wysłany: 2016-01-24, 23:09   

twardy napisał/a:
Plissss. Nie odbiegjmy od Normy !


Nie bój się. Nie odbiegamy, jak na razie wszystko jest zgodne. Z aktualną Normą oczywiście :-)
 
     
HubertCN

Dołączył: 20 Sty 2016
Wysłany: 2016-01-26, 12:37   

Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanie o skrajnie budowli i taboru amerykańskiego. Gdzie mogę to sprawdzić?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group