Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Kwitologia jazdologii by FREMO
Autor Wiadomość
Zvolack
Administrator

Wiek: 48
Dołączył: 07 Sie 2006
Skąd: Istebna
Wysłany: 2007-07-04, 08:26   

:shock: hmm chyba opuściłem kilka lekcji ...
_________________
Zvolack
www.zwolakowka.pl
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-04, 14:38   

Misiek napisał/a:
trzeba się za MM zabrać

Misiaczku, kilkadziesiąt cm wyżej jest sznurek, przypomnę: http://home.pages.at/gott...hnhofsdaten.pdf
Pierwsza i trzecia stacja wypisz, wymaluj Twoje ukochane MM :mrgreen:

hugwa napisał/a:
jaką część tygodniowego ruchu towarowego trzeba zrealizować

:shock:
Nie ma takiego zalecenia ani tym bardziej wymogu.
W SAD są jedne z informacji źródłowych do sporządzania RJ, są jeszcze inne stacje i ich potrzeby, jest do ogarnięcia tabor biorący udział w zabawie, ilość i "jakość stacji", przepustowość szlaku w ogóle, czy tam np. możliwości intelektualne układającego rozkład... ;-)

Nie wszystko musi być ujęte, jeszcze to, że może być rozkład "dzienny", "wieczorny", ruch może być zorganizowany w wieloraki sposób.

No i też nie każdy shit ze stacji np. Swarzewo może być w ogóle potrzebny gdzie indziej :-P

zvolack napisał/a:
...chyba opuściłem kilka lekcji ...

Było się nie opierd*...
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-04, 14:41   

WM-MODEL napisał/a:
Nie ma takiego zalecenia ani tym bardziej wymogu.

Ale jakiś związek między "tygodniowym" zapotrzebowaniem a rozkładem jest, prawda? Pytam więc: JAKI?
Jeśli stacja wysyła 10 wagonów prezerwatyw tygodniowo to ile tego trzeba przewieźć w ciągu jednego dwugodzinnego cyklu?
No bo nie sądzę żeby na rympał się to wpisywało.
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-04, 14:45   

NIE MA!!!
To jest tylko jest możliwość lub ewentualność, że razie potrzeby jest do przywiezienia 10 wagonów prezerwatyw.

ATPO, masz wagoniki w kształcie ch... ?

Poza tym ładunki to sprawa zamówień, w rozkładzie jazdy co najwyżej ujmuje się odpowiednie wagony...

<edit>
... i ustala odpowiednie natężenie ruchu zgodnie z podanymi zapotrzebowaniami stacji w zakresie towarów wysyłanych i przyjmowanych.
<koniec edita>
Ostatnio zmieniony przez WM-MODEL 2007-07-04, 14:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-04, 14:51   

Czyli co? Jak sie komus spodoba to może zamówić na Misiach 200 wagonów z kurczakami?
Coś tu mi nie gra.
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-04, 14:57   

Teoretycznie może, a nawet praktycznie może. Ile się w czasie jednego cyklu przewiezie, tyle się przewiezie. Cały taki cykl będą jeździły kurczaki po torach.
Ale po co komu 200 wagonów kurczaków??

Wiesz, ma to być w miarę prawdziwe, poza tym powinnością każdego uczestnika jest zapoznać się z tym, czym inni dysponują lub potrzebują. I nie robić bajzlu, ani nie psuć innym zabawy! I nie wymyślać gupot.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-04, 15:25   

1) Włdziuniu :-P
za kartkie z MM się zabrać nie problem, problemikiem jest siąść i wymyśleć nawijkę o zapotrzebowaniach

2) Maerklin wydał wagonik z prezerwatywą, niestety w wielkościach HO i Z - wagonik znaczy się w tych rozmiarach, rozmiarów prezerwatywy chyba nie podano.
set czasem na ebay do dostania, w granicach 40$

3) 200 wagonów kurczaków...
nie prościej wywieźć 2 kaczki? ale to taczkami ;-)

p.s. mać.... czasu nie mam :-|
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-04, 15:45   

Dwa posty wyżej, WM-MODEL napisał/a:
Teoretycznie... itd...

Źle napisałem :-P
Tygodniowe zapotrzebowanie jest traktowane jako ilość możliwych ładunków do przewiezienia w trakcie jednego cyklu. Np. 2 w./tydzień znaczy, że są do dyspozycji dwa wagony jakiegoś ładunku.

Misiaczku, nawet jakbyś zerżnął po polsku opis tych stacji z tego sznurka, nikt by się nie zorientował :mrgreen: Wszystko masz podane czarno na białym...
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-04, 15:54   

Władeczku, trza mieć jeszcze czas żeby przeczytać...
może dzisiaj...
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-04, 16:07   

WM-MODEL napisał/a:
Źle napisałem :-P

A widzisz!
Wydawało mi się niemożliwe istnienie tych wartości ot, tak od czapki.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-05, 10:02   

nie rozumiem "długości rampy" - czy oznacza to długość samej rampy, czy łącznie z placem ładunkowym?
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-05, 10:04   

Misiek napisał/a:
czy oznacza to długość samej rampy, czy łącznie z placem ładunkowym?

Podaj długość rampy i długość drogi ładunkowej. Wymiary placu ładunkowego sa nieistotne.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-05, 10:06   

długość placu=długość drogi ładunkowej?

poza tym wymiary trzeba zebrać w Skierkach bądź ze zdjęć ;-)
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-05, 10:12   

Zrób tak:
A - Rampa "Goldberg i Syn" [dł]
B - Droga ładunkowa [dł]

Długości można podać jakieś_tam, ze zdjęć, potem się uściśli.
Misiek napisał/a:
długość placu=długość drogi ładunkowej?

No raczej długość krawędzi 'peronu'.

Rodzaje ładunków się jeszcze dopracuje, ale na razie jest OK.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-05, 10:19   

1) ok
2) tak mniej wiecej mnie sie wydawało
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group