Forum modelarzy kolejowych w wielkości N Strona Główna Forum modelarzy kolejowych w wielkości N


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania do Fremoludów
Autor Wiadomość
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-11, 17:39   Pytania do Fremoludów

1. Jak wygląda powrót próżnych wagonów na Techniczny.
Dowiedz się o WSZYSTKIE możliwości. Czy są to zamówienia, czy telefony, czy co.
2. Co z towarami produkowanymi przez stację, na które nie ma na spotkaniu zapotrzebowania na innej stacji? Czy sa wysyłane na techniczny? W tłumaczeniu filozofii fremo napisałeś:
Cytat:
Dlatego nasi klienci potrzebują partnerów, którzy znajdują się poza modułami. Ten oddalony świat nazywa się stacją techniczną (skryta stanice).


A w ogóle to weź dyktafon, kamerę i rób reportaż.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-11, 17:42   

i niech sie Władek wypyta co i jak z tymi kartami, do k.nędzy

żem się niepotrzebnie napracował przy tych HaZerowych

eNkowe są o wiele lepsze, małe, proste, bez żadnych wodotrysków
 
     
hugwa
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-11, 17:44   

I wydziaduj od ich guru program do rozkładów. Nie ten uproszczony ze strony Fremo, tylko ten co drukuje rozkłądy dla stacji, drużyn, książeczkowe i inne. Na pewno Ci się uda. ;-)
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-11, 17:45   

Misiaczku, ależ wcale się nie niepotrzebnie nie napracowałeś :shock:

Z radością skorzystam z efektów Twojej pracy, wiesz, że działam w dwóch skalach ;-)
Poza tym otrzaskałeś się z Excel'em, to też się liczy.

<po czasie>
Chyba gdzieś widziałem ten program do rozkładów jazdy na eftepie Zababov'a. Zaraz poszukam.
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-11, 17:59   

Czy, w związku z rezygnacją z FREMO_Wagenkarten, nie obowiązuje konieczność posiadania kart dla wagonów osobowych oraz lokomotyw?
wystarczą same karty dla wagonów towarowych?
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-11, 18:05   

Dooobra, jutro wieczorem przepiszę sobie pytania. Moooże zapamiętam odpowiedzi :mrgreen: najwyżej będę zapisywał...
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-11, 18:20   

zdjęcia, rób zdjęcia!
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-11, 19:57   

Oczywiście że będą zdjęcia!
Mam kartę na 170 szt., jakoś podzielę pomiędzy St. Valentin a Strasshof :mrgreen:

http://www.eisenbahnmuseum-heizhaus.com/

Jedną z atrakcji jest spory tort w eNce :mrgreen:
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-16, 08:39   

Już poniedziałek.

Obieg karteczek z zamówieniami, to jest to, co określa ruch towarowy na makiecie.
Nieco inaczej niż obserwowałem wcześniej, może to wynikło z czysto FREMOwskich zasad, albo mi po prostu umknęło...
:-P :mrgreen: 8-) :lol:

Praktycznie nie było ręcznie wypisywanych, wszystkie drukowane. Koledzy z Zababov'a uprościli sobie nieco zamówienia na towary, zresztą podobnie robią inni, podglądnąłem w St. Valentin Niemców i Austriaków.
Jako że w spotkaniach biorą udział te same stacje, co najwyżej w innym ustawieniu, podstawą do sporządzanią karteczek z zamówieniami jest SAD. Raczej są w nim stałe dane, rzadko się zmieniają, więc sporządzają sobie arkusze w excelu, gdzie mają bazę danych, sukcesywnie uzupełnianą o nowe stacje.
I z tych arkuszy drukują sobie w domciu karteczki z zamówieniami pod ustawienie makiety. Trzeba zapytać Danika, jako wzór ewentualnie mogę mieć taki arkusz wg H0. Wiadomo przecież znając SAD stacji, co się będzie wozić. Zmienną jest co najwyżej jest natężenie ruchu, tzn. wożenia.

Niby wygląda na proste i stałe, ale nieprawda, to tak jak w szachach, ruchy ustalone, ale sposobów rozgrywania jest w 3D. Decyduje rozkład jazdy, ustawienie stacji, predyspozycje wajchujących wagony na stacjach, itp.

Jeżeli zdarzy się już jakiś towar, którego nikt od Ciebie nie chce lub nie ma go skąd wziąść dla siebie, rolę stacji docelowej/źródłowej przejmuje skrytak =techniczna. I tu mają zastosowanie kolory, każdy techniczny ma swój kolor lub kolory odnośnie umownego przemysłu, w ten sposób wiadomo, gdzie odesłać dany wagon. Jest to określane oczywiście dla konketnego układu makiety. I taka uwaga :-P karteczki z zamówieniami roznosi się PRZED każdą sesn, czyt. "seszn". Jak potrzebujesz w trakcie jakiegoś towaru, w trakcie jazd samemu osobiście zanosi się karteczkę z zamówieniem na stację, która tym towarem dysponuje. Każda stacja powinna posiadać miejsce na układanie takich karteczek, zawiadowca wie, że w tym miejscu są zamówienia. Nie zamawia się wagonów telefonicznie, gdyż mógłby być problem z karteczką, choć w razie draki można ją wypisać ręcznie.

Karteczki:
:arrow: Jednostronne, wiadomo, stacja docelowa, źródłowa, rodzaj wagonu, towar.

:arrow: Jednostronne z czerwonym ukośnym paskiem to dla towarów łatwopsujących się lub pilnej potrzeby, np. piwo lub prezerwatywy.

:arrow: Jednostronne, z półokrągłą "konturową" strzałką w prawo w dół przez całą karteczkę, oznacza zwrot próżnego wagonu na stację. Konkretną lub kolorową techniczną.

:arrow: Dwustronne, towar jest zawożony na daną stację, po wyładunku lub załadunku obraca się karteczkę i próżny wagon wraca na swoją stację. Dobre dla wahadłowego ruchu wagonów, praktycznie taki wagon może jeździć w kółko przez całą imprezę. Częstotliwość tego ruchu ustala się na gębę z zawiadowcą stacji.

:arrow: Wielokrotne (moje określenie) składa się w harmonijkę. Np. wagon krąży pomiędzy stacjami:
-towar 1: A->B,
-towar 2: B->C,
-próżny: C->A.

Inne, luźne spostrzeżenia:
:arrow: Generalnie gdy nie wiadomo co zrobić z danym wagonem, tzn. nie ma informacji skąd "pochodzi" jakiś wagon, odsyła się go z karteczką "próżny" na odpowiednią techniczną, np. węglarki na stację "czarną", węglową.

:arrow: Ilość rozniesionych karteczek z zamówieniami musi być stosowna do pojemności stacji, żeby nie zapchać swojej stacji.

:arrow: Napisy na karteczkach powinny być dwujęzyczne, najlepiej po polsku i niemiecku. Sporo Czechów zna niemiecki, również Niemcy obcykani są z czeskimi słówkami, więc myślę że mimi wszystko nie ma co się wychylać. W zasadzie na upartego mógłby to być i angielski.
Jeżeli chodzi o mnie to bez różnicy, to tylko kilkadziesiąt słówek a język jest nieistotny. To ma być zabawa a nie jak to wielu w PL uprawia jakieś bzdurne, ksenofobiczne animozje.
W St. Valentin Czesi nie mieli problemu z niemieckimi papierami a Niemcy i Austriacy z czeskimi, sporadycznie zdarzały sie zapytania, co co znaczy.

:arrow: W związku z powyższym, trzeba by było zapoznać się z nazwami polsko-czesko-niemiecko-angielskie towarów, opanować podstawowe słówka kolejowe (tor, wajcha, przyjazd, odjazd, załadunek, wyładunek itp.), co najmniej liczebniki, nazwy wagonów, lokomotyw, zdania typu "posyłam pociąg ... na stację... z ... ", itp. Dlatego, bo obowiązkowe jest meldowanie telefoniczne wyprawienia/przyjęcia/potwierdzenia pociągu.

:arrow: Zdjęcia wagonów na N-kartach są bardzo dobre, słyszałem że Niemcy "wogle" ;-) w ogóle nie zajmują się odczytywaniem numerów wagonów a wagon identyfikują na podstawie właśnie fotki lub rysunku. Mają nieco racji, trudno w eNce odczytywać na bieżąco numerki :lol:

:arrow: Poznałem Libora Schmidt'a, takie czysto czeskie nazwisko ;-) eNkowiec z Zababova, zresztą to właśnie ON będzie układał ustawienie makiety w Pradze, zaprosiłem na FN. Rozprowadza firmowe DCC -bzdety, jak ktoś coś potrzebuje, można dać wcześniej znać -przywiezie np. do Pragi. Źródełko dekoderów Zimo ;-) Ceny takie sobie, w zasadzie umiarkowane, np. dekoder MX620 Zimo to 36 ojro.

:arrow: Na stacjach powinien panować kartowo -zamówieniowy porządek, tzn. wszystkie rodzaje kart powinny mieć swoje miejsce, wagony na bocznicy powinny mieć odpowiednio przygotowane karty wagonów, zamówienia innych w wyznaczonym miejscu, własne karteczki zaś we właściwym, itp.

:arrow: Dobrze, żeby na każdej stacji była wisiała tablica z nazwą, schematem i wielojęzycznym opisem wożonych towarów, numerami telefonów i nazwami sąsiednich stacji, oprócz tego spis stacyjnych telefonów.

:arrow: Myślę, że zasady jazdy we wszystkich skalach są takie same, jednak o N-szczegóły trzeba by pomęczyć Danika lub Milana.
_________________

 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-16, 08:54   

karty ładunkowe też są w wersji CZ i PL ;-)
choć po strzałkach, obrazkach itd wygląda, że karty ładunkowe z FREMO działają
hint - w arkuszu wagenkarten jest oddzielna zakładka dla lart ;-)

ha! nie będzie zamiawiania 6 habisów w trakcie zabawy
ino przed ;-)

reszta przemyśleń na spokojnie... choć widzę, że kupa roboty przed nami/wami
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-16, 09:01   

Pisząc o excelowskim arkuszu do karteczek myślałem o prywatnym arkuszu kolegi z Z., takiego na pewno nie masz :-P

Poza tym, mimo na pierwszy rzut oka pop* karteczkologii, nie jest to wcale takie złe, 99% papierów sporządzana jest w domu, na imprezie jest tylko zabawa.
Jak wszyscy trzymają się tych zasad, jazdy odbywają płynnie i bez zgrzytów.

Choć przyznam, że dość ciężko jest wkręcić się w ruch w środku zabawy, w domu można na spokojnie przestudiować układ stacji, rozkład jazdy i resztę i sie przygotować. Jak się przyjeżdża w środku, letko przej*... Zanim zacząłem, już się skończyła seszn :mrgreen:

Poza tym -było super!!! Plan wykonany w 99%. Dziś cały dzień się relaksuję :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Aha, zapomniałem napisać, że może w lipcu, tak pod koniec, w Brnie będzie spotkanie Z. w celu omówienia szczegółow Pragi. JA się oczywiście zaprosiłem :-> Może ktoś ze stolycy pojedzie także?
_________________

Ostatnio zmieniony przez WM-MODEL 2007-07-16, 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-16, 09:03   

pewnie nie,
choć czytając o strzałkach, kreseczkach itd kojarzy mnie się z FREMOwskim, któren to nawet przez chwilę używaliśmy ;-)
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-16, 09:15   

Wzór jest FREMO, ale dane są zebrane ze spotkań, a których Zababovacy brali udział, drukuje karty wedle życzenia w dowolnym układzie.
_________________

 
     
Misiek


Dołączył: 24 Mar 2006
Skąd: ze wsi
Wysłany: 2007-07-16, 09:30   

Właśnie podglądam arkusz PL_vozove_karty i jest tam tłumaczenie kilku obcojęzycznych nazw kolorów i towarów.

Ewentualnie na czeski i polski by trzeba uzupełnić.
 
     
WM-MODEL
99%


Dołączył: 02 Cze 2006
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-07-16, 11:48   

Tort w wielkości N był niestety out of function :-(

A gdzie "dodaj załącznik" ???
_________________

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group